3 حقیقت شگفت‌انگیز درباره کهکشان راه شیری

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر جزو افرادی هستید که به علم نجوم علاقه دارید، این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد.
عجایب کهکشان راه شیری

امروزه با پیشرفت تکنولوژی حقایق جالبی درباره کهشکان‌ها منتشر شده که همین امر افراد را ترغیب می‌کند تا درباره سیارات و کهکشان‌ها اطلاعات بیشتری به دست آورند؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ تصمیم گرفتیم اطلات جالبی را درباره عجایب کهکشان راه شیری در اختیار شما قرار دهیم؛ اگر به این دسته از مطالب علاقه دارید همراه ما باشید.

عجایب کهکشان راه شیری که نمی‌دانید

کهکشان راه شیری، یکی از شگفتی‌های بزرگ و مبهم کیهانی است که هنوز هم بسیاری از جنبه‌های آن برای ما پنهان و ناشناخته است. این کهکشان شامل میلیاردها ستاره، سیاره، ابرهای میان‌ستاره‌ای، و سایر اجرام آسمانی است که در ادامه به جالب‌ترین عجایب آن می‌پردازیم.

عجایب کهکشان راه شیری

  • پیچ و تاب داشتن کهکشان راه شیری

با توجه به آخرین اطلاعات به دست آماده درباره این کهکشان، متوجه می‌شویم که سطح کهکشان راه شیری صاف نیست و پیچ و تاب دارد؛ به این صورت که هر چه ستاره‌ها از مرکز کهکشان دورتر می‌شوند، بیشتر پیچ‌وتاب خورده و شکل S به خود می‌گیرند..

  •  نامرئی بودن ۹۰ درصد کهکشان راه شیری

از دیگر عجایب کهکشان راه شیری که ما را شگفت‌زده می‌کند، نامرئی بودن بخش عظمی از این کهکشان است؛ با برسی حرکت سیاره‌ها از طریق علم ریاضی و فیزیک در میابیم که فقط 10 درصد از حجم کهکشان را ستاره‌ها تشکیل می‌دهند و باقی آن نیمه تاریک کهکشان است که حجم دارد اما نمی‌درخشد؛ به همین دلیل به آن ماده تاریک هم گفته می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  برای تجربه یک زندگی شادتر چه کار کنیم؟

عجایب کهکشان راه شیری

  • مرگ تدریجی از عجایب کهکشان راه شیری

با توجه به تحقیقات به دست آمده حدود چهار میلیارد سال دیگر کهکشان راه شیری با نزدیک‌‍ترین همسایه خود که کهکشان آندرومدا نام دارد برخورد خواهد کرد؛ چرا که در حال حاضر این دو کهکشان مارپیچی با سرعت ۴۰۰ هزار کیلومتر بر ساعت به سمت یکدیگر در حال حرکت هستند.

زیباترین سیاره کهکشان راه شیری چه نام دارد؟

زیباترین کهکشان راه شیرین میلکی وی نام دارد که جزو بزرگ‌ترین و زیباترین کهکشان‌های راه شیری هم به شمار می‌آید؛ میلکی وی در لغت به معنای راه شیری است که با روشنایی و زیبایی فراوان، می‌تواند یکی از بهترین و دیدنی‌ترین مناظر آسمانی به شمار آید.

عجایب کهکشان راه شیری

کهکشان راه شیری چند سیاره دارد؟

با توجه به اطلاعاتی که پژوهشگران در ژانویه 2013 در اختیار ما قرار داده‌اند مشخص شده که تعداد سیاره‌ها در کهکشان راه شیری به طور گسترده‌ای بیشتر از تعداد ستارگان است. به عبارت دیگر، هر ستاره ممکن است دارای یک یا چندین سیاره باشد که در دوران حیات خود حول آن‌ها می‌چرخند. در حال حاضر تعداد سیاره‌ها در این کهکشان بین 100 تا 400 میلیارد است.

تعداد کلمات مطلب: 419

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. ناشناس

    18 اردیبهشت 1403 در 3:42 ق.ظ

    خیلی خوب است درود بر همه دست اندرکاران

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…