بهار امسال به ناشناخته‌ترین جاهای دیدنی رم سفر کنید!

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فکر می‌کنید جاذبه‌های رم تنها در کولوسئوم آن خلاصه می‌شود؟ خبر ندارید در این شهر که پایتخت ایتالیاست مجموعه‌ای از نفیس‌ترین جاذبه‌های تاریخی دنیا وجود دارد.
جاهای دیدنی رم

جاهای دیدنی رم از کولوسئوم تا پله‌های معروف اسپانیایی آن هر کدام یادآور برگی از تاریخ پر فراز و نشیب این شهر هستند که دل هر گردشگری را می‌ربایند. دلتامگ قبلا جاهای دیدنی ایتالیا را به شما معرفی کرده بود و حالا به سراغ چند جاذبه کمتر شناخته شده این شهر رفته است، با ما همراه باشید.

باغ‌های ویلای بورگزه از زیباترین جاهای دیدنی رم

در زمینی به مساحت 200 هکتار و در مجموعه ویلای بورگزه واقع شده‌اند. بهترین تفریحات رم را در اینجا می‌توانید ببینید. گالری ملی هنر مدرن، گالری بورگزه و باغ‌های بورگزه از جمله جاذبه‌های این مجموعه تاریخی هستند. همچنین در پارک آن می‌توانید مجسمه‌های ساخت برنینی و در ویلای آن می‌توانید موزه اتروسکان را ببینید!

باغ‌های ویلای بورگزه از زیباترین جاهای دیدنی رم

محله قدیمی تراستور یکی از مکان های تاریخی رم

دلتان می‌خواهد حس و حال واقعی سبک زندگی رمی‌ها را بچشید؟ یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی رم محله قدیمی تراستور است. این محله که در غرب رودخانه تیبر واقع شده با خیابان‌های باریک سنگ‌فرش شده و خانه‌های قدیمی، رستوران‌های سنتی و کافه‌های باصفا از گردشگران پذیرایی می‌کند! در گوشه و کنار این محله گلدان‌های بزرگ با گل‌های زیبا خودنمایی می‌کنند و در بالای سرتان می‌توانید بند رخت‌های مملو از لباس‌های شسته را ببینید که فرهنگ واقعی رم را به شما نشان می‌دهند!

محله قدیمی تراستور یکی از مکان های تاریخی رم

 

پل سنت آنجلو یکی از جاهای دیدنی رم

یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی این شهر که با زیبایی خود روی رودخانه تیبر خودنمایی می‌کند پل سنت آنجلو است. سنگ مرمر کار شده روی این پل زیبایی خیره‌کننده‌ای به آن بخشیده و انعکاس پل در آب رودخانه گاهی تقارن جالبی را ایجاد می‌کند. در طول پل نیز ۱۰ مجسمه‌ فرشته به ‌چشم می‌خورد که در بالای ستون‌های پل نصب‌ شده‌اند و هر کدام‌شان وسیله‌ای نمادین در دست دارند.

مطلب پیشنهادی:  پرپشت شدن ابرو با مواد در دسترس و خانگی

پل سنت آنجلو یکی از جاهای دیدنی رم

آب‌نمای دی کواترو فیومی

این آب‌نما در میدان ناوونا را بِرنینی واقع شده و به دستان توانمند مجسمه‌ساز مشهور ایتالیایی در سال ۱۶۵۱ برای پاپ اینوسنت پنجم طراحی شده است. این آب‌نما در بیرون کاخ پامفیلی که زمانی اقامتگاه خانوادگی پاپ بود قرار دارد. آب‌نمای مذکور چهار تن از خدایان رود را نشان می‌دهد و هر مجسمه یکی از رودهای مهم جهان را شامل نیل، دانوب، گَنگ و ریو دلا پلاتا ستایش می‌کند. در وسط میدان نیز یک اوبِلیسک مصری دیده می‌شود.

آب‌نمای دی کواترو فیومی

سخن پایانی

خیلی‌ها فکر می‌کنید رم فقط شهر گلادیاتورها بوده و در سفر به این شهر همین‌که به دیدن کولوسئوم بروند کافی است؛ اما جاهای دیدنی رم فراتر از چیزی است که تصور می‌کنید و در هر گوشه آن می‌توانید صفحه‌ای به‌یادماندنی از تاریخ را ببینید. تعطیلات بهار امسال شاید بهترین فرصت برای رفتن به این شهر تاریخی و دیدن جاذبه‌هایی باشد که کمتر کسی از آن‌ها خبر دارد!

تعداد کلمات مطلب: 439

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. همراه با شما

    28 اسفند 1402 در 9:39 ب.ظ

    چه جا های زیبای روی این زمین وجود دارد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

چمن مصنوعی؛ سرمایه‌گذاری هوشمندانه برای افزایش ارزش ملک

آیا به دنبال راهی برای بهبود ظاهر حیاط خانه خود و افزایش ارزش ملک‌تان هستید؟ چمن مصنوعی تز…