فرار از آلودگی هوا با سفر به تمیزترین شهرهای ایران

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بهترین راه‌حلی که برای فرار از آلودگی هوا در این روزهای سرد پاییزی به ذهن شما می‌رسد چیست؟ آیا تمیزترین شهرهای ایران را می‌شناسید؟ با ما در این مقاله همراه باشید.  
آلودگی هوا

یکی از مشکلاتی که این روزها گریبانگیر شهرهای بزرگ به‌خصوص تهران شده است، آلودگی هوا است. بسیاری از پایتخت‌نشینان این روزها به دنبال یافتن راه‌حلی برای فرار از این همه آلودگی هستند. سفر به تمیزترین شهرهای ایران شاید برای چند روزی بتواند حال و هوای شما را بهتر کند. با دلتامگ همراه باشید.

آلوده‌ ترین شهرهای ایران

شاید فکر کنید که تهران آلوده‌ترین شهر کشور است؛ اما برخلاف تصور عموم مردم، اولین شهر آلوده ایران شهرستان اندیمشک در خوزستان است و پس از اندیمشک، مشهد رتبه دوم آلوده‌ترین شهر کشور را دارد. در لیست شهرهای آلوده ایران اصفهان رتبه چهارم را دارد شهر تهران در رتبه چهارم قرار می‌گیرد. با این وجود چون حساسیت کشور بر روی هوای آلوده پایتخت زیادتر است، نام تهران را بیشتر می‌شنوید. با این‌حال اگر در یکی از این شهرها زندگی می‌کنید و قصد فرار از هوای آلوده شهر خود را دارید، بهتر با تمیزترین شهرهای کشور آشنا شوید.

تمیزترین شهرهای ایران

اگر قصد شما برای یافتن پاک ترین شهر ایران از نظر آلودگی هوا، زندگی در آن شهر است، باید بگوییم که شهرستان قروه در استان کردستان و سپس تبریز، سنندج و نهاوند دارای تمیزترین هوا در کشور هستند.

اگر دلتان می‌خواهد تنها چند روزی از هوای آلوده شهرتان به یک شهر تمیز فرار کنید شهرهایی؛ مثل سبزوار، اردبیل، یاسوج، شهرکرد، بیرجند، رشت و بجنورد نیز گزینه‌های خوبی برای شما هستند.

جالب است بدانید که در حال حاضر اردبیل با شاخص آلودگی هوا 16 یکی از تمیزترین شرهای ایران و پس از آن بیرجند با شاخص 18 و بجنورد با شاخص 19 در رده‌های بعدی پاک ترین شهرهای ایران قرار گرفته‌اند.

بیرجند

جاهای دیدنی اردبیل

اگر برای فرار از آلودگی هوا به دنبال شهری پر از اکسیژن با محیطی آرام و مملو از جاذبه‌های گردشگری زیبا می‌گردید بدون شک اردبیل می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد.
از جمله مهم‌ترین جاهای دیدنی اردبیل می‌توان به دریاچه شورابیل، دریاچه سوها، جنگل فندقلو، دریاچه نئور، آرامگاه شاه اسماعیل، جمعه مسجد، موزه مردم شناسی اردبیل، بقعه کلخوران، موزه مفاخر دینی و برج شاطر اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی:  خواص روغن زردآلو برای پوست مانند یک معجزه است

فرار از آلودگی هوا با سفر به بیرجند زیبا

یکی دیگر شهرهای تمیز ایران که در این روزهای کلافه‌کننده با هوای آلوده می‌توانید به آن سفر کنید، بیرجند است. بیرجند یکی از زیباترین شهرهای ایران است که به دلیل بارندگی فراوان دارای طبیعتی سرسبز و منحصر به فرد است.

از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی بیرجند می‌توان به روستای ماخونیک، قلعه بیرجند، باغ اکبریه، بند دره، قلعه فورگ، آبشار گیوک، روستای خراشاد، روستای گازار، غار چهل چاه، رشته کوه باقران و چشمه آب ترش سربیشه اشاره کرد.

بجنورد یکی از تمیزترین شهرهای ایران

موقعیت جغرافیایی این شهر باعث شده که در تمامی فصل‌های دارای بارندگی‌های زیادی داشته باشد. اوج زیبایی و طراوت این شهر با اکسیژن فراوان را در فصل پاییز می‌توانید ببینید. آسمان آبی و بسیار پاک این شهر، چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.
از بهترین جاهای دیدنی بجنورد می‌توان به گردشگاه بش قارداش، گردشگاه بابا امان، آبشار حمید بجنورد، دره بازخانه، چشمه آب گرم ایوب پیغمبر، دریاچه سد شیرین دره، آبشار بیار، بند خاکی عبدل‌آباد، رشته کوه کپه داغ و سرچشمه شوقان اشاره کرد.

بجنورد

سخن پایانی

آلودگی هوا و وارونگی دما که این روزها در شهرهای بزرگ به‌خصوص در تهران شاهد آن هستیم، تاثیرات مخربی بر سلامتی به‌ویژه بر ریه‌های شما می‌گذارد. ابتلا به بیماری‌های مهلک تنفسی در چنین هوایی بسیار زیاد است؛ اما این آلودگی می‌تواند موجب ابتلای فرد به بیماری‌های روانی مانند اضطراب و استرس نیز بشود. حتی سفر یک روزه نیز به یکی از شهرهای پاک ایران می‌تواند تضمینی برای سلامتی شما باشد.

 

تعداد کلمات مطلب: 586

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…