متفاوت‌ترین دستور پخت خورشت به با گوشت

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به میوه به علاقه دارید و دوست دارید در فصل پاییز غذایی متفاوت امتحان کنید، این مطلب را از دشت ندهید.
طرز تهیه خورشت به با گوشت

به جزو یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌هایی است که در فصل پاییز رشد کرده و طعم بسیار خوبی دارد؛ خواص این میوه به قدری زیاد است که در خورش و مربا هم از آن استفاده می‌شود؛ مربای به طرفداران بسیاری دارد و برای وعده صبحانه می‌تواند بسیار مقوی باشد؛ امروز در این مطلب از دلتامگ قصد داریم یکی از خوشمزه‌ترین خورش‌های ایرانی که در فصل پاییز درست می‌شود را به شما آموزش دهیم؛ بنابراین اگر شماهم جزو افرادی هستید که به این میوه علاقه‌مندید، با ما همراه باشید تا طرز تهیه خورشت به با گوشت را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه خورشت به

روش‌های مختلفی برای طبخ این خورش وجود دارد و می‌توانید از مواد اولیه مختلفی استفاده کنید؛ برای مثال بسیاری از افراد دوست دارند خورشت به با مرغ را امتحان کنند؛ اما ما در این دستور پخت روشی متفاوت برای طبخ این خورشت در نظر گرفته‌ایم که طعم بسیار فوق‌العاده‌ای دارد؛ برای تهیه خورشت به با گوشت به 2/3 لیوان لپه، 400 گرم گوشت گوسفندی، 300 گرم به، 12 عدد آلو خورشتی، رب گوجه 3 قاشق غذاخوری و مقدار کمی آبلیمو نیاز داریم.

خورشت به

طرز تهیه خورشت به مجلسی

یکی از دلایلی که باعث می‌شود افراد بسیاری به این میوه علاقه داشته باشند، خواص بی‌نظیر آن برای بدن است؛ خوردن میوه به باعث سم‌زدایی کبد، سلامت دستگاه گوارش، بهبود سرماخوردگی و کنترل فشار خون را به همراه دارد؛ بنابراین اگر دیابت یا فشار خون دارید، می‌توانید با خیال راحت از این خورشت استفاده کنید.

مرحله اول طرز تهیه خورشت به

برای تهیه این خورشت خوشمزه ابتدا لازم است مانند تمام خورشت‌های ایرانی به سراغ خرد کردن پیاز برویم؛ در ابتدا یک عدد پیاز را نگینی خرد کرده و با مقداری روغن درون تابه تفت دهید و وقتی که پیازها سبک و طلایی شدند زردچوبه را به آن اضافه کنید.

مرحله دوم

در این مرحله از طرز تهیه خورشت به، گوشت را به صورت مکعبی خرد کرده و به پیاز اضافه کنید و تفت دهید؛ بعد از آنکه بوی زهم گوشت از بین رفت به آن کمی پودر سیر و فلفل سیاه بزنید و اجازه دهید تا گوشت با ادویه‌ها تفت داده شوند.

مطلب پیشنهادی:  اولین آپارتمان جهان در کدام شهر بنا شد؟

خورشت به

مرحله سوم

بعد از آنکه گوشت را با ادویه‌ها و پیاز تفت دادید، یک لیتر آب به آن اضافه کرده و اجازه دهید خورشت به مدت 2 تا 3 ساعت روی شعله ملایم پخته شود؛ سپس در یک ظرف جداگانه سه قاشق رب را به همراه کمی روغن تفت دهید و بعد از آنکه رنگ آن باز شد، به خورشت اضافه کنید.

مرحله چهارم طرز تهیه خورشت به آلو

بعد از گذشت این مدت زمان، درب خورشت را برداشته و گوشت را امتحان کنید، اگر گوشت پخته بود لازم است تا میوه به را به آن اضافه کنید؛ برای طبخ این خورشت بهتر است که میوه به را به صورت نگینی خرد کنید(در این مرحله برای آنکه رنگ میوه تغییر نکند و سیاه نشود، می‌توانید مقداری آبلیمو به آن بزند).

مرحله پنجم

آلو و به را به خورشت اضافه کنید و برای طعم بهتر خورشت مقداری دارچین به آن اضافه کنید و اجازه دهید خورش جا بیفتد؛ درنهایت مقداری زعفران به خورشت اضافه کنید و نیم ساعت دیگر زمان دهید؛ بعد از گذشت این مدت زمان خورشت شما آماده است می‌توانید در کنار برنج نوش‌جان کنید.

خورشت به

نکات مهم پخت خورشت به

  • در صورتی که آلوهایی برای خورشت استفاده می‌کنید سفت هستند، بهتر است قبل از مصرف یک تا دو ساعت آن‌ها را داخل آب خیس کنید.
  • اگر به خورش شیرین ملس علاقه دارید، در صورتی که میوه به زیاد شیرین نباشد می‌توانید مقداری شکر به آن اضافه کنید.
  • این خورش برای جا افتادن نیاز به شعله مناسب دارد و در صورتی که شعله زیاد باشد باعث می‌شود که میوه‌ها درون خورشت له شوند.
  • دارچین طعم خورشت را بی‌نظیر می‌کند بنابراین بهتر است که هنگام سرو مجدد روی ظرف خورشت مقداری دارچین ریخته شود.

اگر به طرز تهیه اینگونه مطالب عهلاقه دارید، طرز تهیه خورشت بادمجان بدون گوشت را امتحان کنید.

تعداد کلمات مطلب: 655

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

با نوشیدن آب سرد کالری بسوزانید و لاغر شوید

هیچ مدرکی مبنی بر مضر بودن نوشیدن آب سرد برای سلامتی وجود ندارد. هم آب سرد و هم آب هم‌دمای…