متفاوت‌ترین طرز تهیه کیک شکلاتی با آب + ویدئو

0
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر لبنیات در دسترس ندارید یا نسبت به خوردن آن حساسیت دارید و دوست دارید خودتان در خانه کیک درست کنید، این مطلب را از دست ندهید.

کیک شکلاتی جزو آن دسته از کیک‌هایی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند؛ اما گاهی پیش آمده برای تهیه کیک ساده، تمام وسایل مورد نیاز آن را در خانه نداشتیم و از درست کردن آن منصرف شده‌ایم و یا اینکه بسیاری از افراد نسبت به محصولات لبنی حساس هستند و به دلیل آنکه تقریبا در دستور پخت تمام کیک‌ها از شیر یا ماست استفاده می‌شود، نمی‌توانند کیک مورد علاقه خود را درست کنند؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم طرز تهیه کیک شکلاتی ساده با آب را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه کیک ساده خانگی

اگر به دنبال کیک ساده با مواد کم هستید، این مدل کیک شکلاتی می‌تواتند انتخاب خوبی برای شما باشد، برای تهیه این مدل کیک ساده و سریع به 2 عدد تخم مرغ، 130 گرم شکر، 70 گرم روغن، 170 گرم آرد، 40 گرم پودر کاکائو، 1 قاشق غذاخوری بیکینگ پودر، 1 قاشق چایخوری نمک و 130 گرم آب نیاز دارید.

مواد لازم برای تهیه سس شکلات

30 گرم کره، 50 میلی‌لیتر شیر، 80 گرم شکلات چیپسی

کیک شکلاتی با آب

طرز تهیه کیک شکلاتی

روش‌های مختلفی برای تهیه کیک شکلاتی وجود دارد و شما می‌تواند آن را با رسپی‌های مختلفی آماده کنید؛ اما این دستور پخت با مواد بسیار کمی آماده می‌شود و از طرفی ظاهر بسیار زیبایی دارد و می‌توانید از آن در مهمانی‌های خود استفاده کنید.

مرحله اول

در ابتدا فر را با دمای 180 درجه روشن کرده تا گرم شود؛ سپس در یک ظرف مناسب دو عدد تخم مرغ را شکسته و هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود؛ سپس شکر را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید تا رنگ آن تغییر کرده و کشدار شود.

مرحله دوم

سپس آرد را الک کرده و در دو مرحله همراه با پودر کاکائو به تخم مرغ اضافه کنید؛ مواد را هم بزنید و در این مرحله بیکینگ پودر و نمک را به آن اضافه کنید؛ بعد از اینکه مواد را با یکدیگر ترکیب کردید، مواد کمی سفت می‌شود که کاملا طبیعی است.

مطلب پیشنهادی:  این لکه جان سخت را با ۷ روش راحت پاک کنید

کیک شکلاتی

مرحله سوم طرز تهیه کیک شکلاتی

در این مرحله آب را به مواد کیک اضافه کرده و هم بزنید تا رقیق و کشدار شود؛ سپس در یک قالب مناسب کاغذ روغنی قرار داده و مواد کیک را درون آن بریزد و درون فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه قرار دهید.

مرحله چهارم

بعد از گذشت این تایم کیک را از فر خارج کرده و اجازه دهید تا سرد شود؛ سپس قسمت مخروطی روی کیک را برش داده و  درون مخلوط کن بریزد تا پودر شود؛ اگر مخلوط‌کن ندارید می‌توانید آن را با دست به خوبی پودر کنید و کنار بگذارید.

مرحله پایانی پخت کیک شکلاتی

در این مرحله از تهیه کیک شکلاتی خیس لازم است تا سس کیک را آماده کنید؛ برای تهیه سس ابتدا کره را در یک ظرف مناسب ریخته و شیر را به آن اضافه کنید روی حرارت بگذارید تا کره ذوب شود؛ بعد از ذوب شدن کره، شکلات‌های چیپسی را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با گرما کره، شکلات‌ها نیز آب شوند؛ در نهایت مطابق فیلم کیک را تزیین کرده و نوش جان کنید؛ اگر به طرز تهیه این مدل شیرینی‌های خانگی علاقه دارید، طرز تهیه پیراشکی 10 دقیقه‌ای را در این مطلب مطالعه کنید.

تعداد کلمات مطلب: 549

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

با نوشیدن آب سرد کالری بسوزانید و لاغر شوید

هیچ مدرکی مبنی بر مضر بودن نوشیدن آب سرد برای سلامتی وجود ندارد. هم آب سرد و هم آب هم‌دمای…