کدام مدل اپن آشپزخانه بهتر است؟

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدل اپن آشپزخانه با توجه به سبک دکوراسیون منزل شما باید طراحی شود و بهتر است با توجه به نوع دکور مدل آن را انتخاب کنید.
مدل اپن آشپزخانه

 به نظر شما مدل اپن آشپزخانه تأثیری روی تجربه زندگی و آشپزی دارد؟ آیا می‌دانید هر نوع ساختار اپن برای کدام دکوراسیون داخلی منزل مناسب است؟ آشپزخانه اپن نوعی ساختار بدون دیوار است که همه افراد داخل نشیمن می‌توانند آشپزخانه و وقایع درون آن را ببینند. به همین دلیل اگر آشپزخانه شما اپن باشد باید دقت بیشتری برای دکور آشپزخانه و منظم بودن آن نشان دهید. البته به جز این مورد نوع مدل طراحی اپن، دکوراسیون داخلی منزل را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد؛ ازاین‌رو در این مطلب از مجله دلتا بررسی می‌کنیم که کدام مدل آن بهتر است؟

 معرفی انواع اپن آشپزخانه

 با وجود آشپزخانه‌های اپن دکوراسیون داخلی آشپزخانه اهمیت بیشتری دارد. یک آشپزخانه زیبا و هماهنگ با دکور منزل می‌تواند زیبایی آن را چندبرابر کند درحالی‌که اگر این موضوع برعکس باشد، یک آشپزخانه شلخته و با دکوراسیون ناهماهنگ می‌تواند زیبایی و جذابیت دکور خانه شما را کاهش دهد.

 مدل اپن آشپزخانه یکی از مهم‌ترین المان‌ها در طراحی داخلی این فضا است و تأثیر خیلی زیادی روی میزان جذابیت آن می‌گذارد. البته نورپردازی این قسمت هم می‌تواند جلوه آن را بیشتر کند و حتی از اپن می‌توانید به‌عنوان میزناهارخوری استفاده کنید. در ادامه چند مدل اپن آشپزخانه را به شما معرفی می‌کنیم:

 مدل اپن آشپزخانه گچی

 این مدل اپن آشپزخانه از گچ ساخته شده است که در خانه‌های قدیمی‌تر بیشتر به چشم می‌خورد. معمولاً اپن‌های گچی دارای سقف گچ‌کاری شده هم هستند. در زمان کمی پیش‌تر، از پرده‌های دالبردار برای تزیین سقف این نوع اپن‌ها استفاده می‌شد. امروزه دیگر استفاده از این مدل منسوخ شده است و اپن‌های ساده‌تری استفاده می‌شود. البته اگر خانه شما قدیمی ساخت است و این مدل اپن را دارد، می‌توانید برای سقف آن از چراغ‌های هالوژن استفاده کنید و یک گلدان ساده‌روی اپن برای تزیین قرار دهید.

مدل اپن آشپزخانه ام دی اف

 اپن آشپزخانه با استفاده از mdf

 این مدل اپن تنوع بسیار زیادی دارد و می‌توان آن را جوری طراحی کرد که با تمام سبک‌های دکوراسیون متناسب و هماهنگ شود. در ضمن ام‌دی‌اف رنگ‌های مختلفی دارد و می‌توانید باتوجه‌به سلیقه خودتان و رنگ‌بندی منزل رنگ آن را انتخاب کنید.

آشپزخانه اپن دوطرفه

 در این مدل دو اپن برای آشپزخانه ساخته می‌شود و گاهی کنار هم قرار می‌گیرد و گاهی در دو دیوار مختلف. این مدل هم کمی قدیمی شده است؛ اما هنوز هم برخی از افراد آن را ترجیح می‌دهند.

مطلب پیشنهادی:  چه نکاتی در چیدمان خانه ایرانی مهم هستند

 مدل اپن آشپزخانه جزیره‌ای

 در این مدل اپن آشپزخانه جوری ساخته می‌شود که می‌توان به آن به چشم جزیره آشپزخانه هم نگاه کرد. یعنی در این حالت اپن از دو طرف باز است و شبیه جزیره‌ای ساخته شده که به‌جای این که وسط آشپزخانه قرار بگیرد در ورودی آن قرار داده شده است. این مدل هم بسیار پرطرف‌دار است و می‌توان طرح‌های بسیاری را برای آن انجام داد.

مدل اپن آشپزخانه جدید

 آشپزخانه بدون اپن

 البته می‌توان گفت که در طرح‌های جدید کلاً اپن آشپزخانه حذف شده است و آشپزخانه‌ها به‌صورت یکسره با پذیرایی ساخته می‌شوند. در این مدل معماری داخلی، فضا بزرگ‌تر دیده می‌شود؛ به همین دلیل موردتوجه بسیاری از مهندسان و معماران قرار گرفته است.

 کدام مدل اپن آشپزخانه برای شما بهتر است؟

 باتوجه‌به دکوراسیون منزل شما و سلیقه شخصی خودتان ما نمی‌توانیم بگوییم که کدام مدل قطعاً بهتر است، اما می‌توان گفت اپن آشپزخانه جزیره‌ای و آشپزخانه اپن این روزها طرف‌داران بیشتری دارد.

  •  برای دکوراسیون‌هایی به سبک کلاسیک، بهتر است اپن آشپزخانه هم به سبک کلاسیک ساخته شود. برای این کار می‌توان از ممبران طرح‌دار استفاده کرد.
  •  برای دکوراسیون‌های مدرن، آشپزخانه‌های بدون اپن یا اپن‌های ساده ام‌دی‌اف بهتر است. در این نوع دکوراسیون قراردادن یک گیاه آپارتمانی آویزی بالای اپن، به زیباتر نشان‌دادن آن کمک بسیار زیادی می‌کند، البته همه چیز به سلیقه خودتان بستگی دارد.

مدل اپن آشپزخانه بی اپن

 سخن آخر

 در این مطلب، انواع مدل اپن آشپزخانه را برای شما معرفی کردیم و امیدواریم باتوجه‌به این مطالب بتوانید تصمیم بهتری بگیرید. آیا ایده‌ای برای ساخت اپن آشپزخانه و یا دکور آن دارید؟ آن را با ما در میان بگذارید.

تعداد کلمات مطلب: 636

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

دکوراسیون و چیدمان پذیرایی، فضایی شیک برای آرامش

دکوراسیون و چیدمان پذیرایی به هنر آراستن و چیدن وسایل در فضایی گفته می‌شود که برای پذیرایی…