از بین بردن جوش با چند ضدجوش فوق‌العاده

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
این روزها دغدغه بسیاری از افراد، از بین بردن جوش صورت است که برای آن هزینه‌های زیادی نیز می‌کنند.
از بین بردن جوش

اکثر افراد که پوستشان مستعد جوش و آکنه است به دنبال راهی برای از بین بردن جوش با راه‌های ساده یا حتی پرخطر هستند تا بتوانند در نهایت به یک‌پوست سالم دست پیدا کنند. همان‌طور که می‌دانید، علت بروز جوش و آکنه به عوامل بسیاری از جمله استرس، تغذیه ناسالم، عدم داشتن روتین پوستی مناسب و عوامل دیگر بستگی دارد. همراه دلتامگ باشید.

از بین بردن جوش با راهکارهای خانگی

یکی از بهترین راه‌ها برای درمان جوش، ساختن یک ماسک خانگی و ضد جوش است. این روش می‌تواند جایگزین روش‌های پر خطر و پر هزینه باشد.

سیب‌زمینی و لیموترش

همان‌طور که می‌دانید، سیب‌زمینی و لیموترش خواص بسیاری برای پوست دارند. یکی از این موارد، خاصیت روشن‌کنندگی پوست است. همچنین استفاده از آن‌ها در ازبین‌بردن آکنه و جای جوش بسیار مؤثر است. برای ساخت ماسک خانگی با سیب‌زمینی و لیموترش به موارد زیر نیاز است:

  • یک عدد سیب‌زمینی کوچک
  • یک عدد لیموترش تازه

برای تهیه‌کردن این ماسک فو‌ق‌العاده لازم است سیب‌‌زمینی را رنده کرده و آب‌ یک لیموی ترش تازه را بگیرید و روی سیب‌زمینی بریزید. حالا مواد را مخلوط کنید تا جایی که ماسک شما آماده شود.

ترکیب آماده شده را روی پوستتان بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه صورتتان را با آب ولرم بشورید. این ماسک باخاصیت روشن‌کنندگی که دارد کمک بسیاری به شما کرده و از بروز جوش‌های پوستی نیز جلوگیری می‌کند.

از بین بردن جوش با سیر و شیر

از بین بردن جوش با سیر و شیر

سیر از مسدود شدن منافذ باز پوست جلوگیری کرده و برای از بین بردن باکتری‌های ایجادکننده آکنه و کاهش التهاب به‌خوبی عمل خواهد کرد. نکته مهمی که باید بدانید آن است که اگر سیر را مستقیماً روی پوستتان بزنید به آن صدمه وارد می‌کند؛ بنابراین حتماً لازم است سیر را با آب رقیق کنید. مواد اولیه این ماسک عبارت‌اند از:

  • 1 حبه سیر، خرد شده
  • 1 قاشق‌چای‌خوری روغن جوجوبا
  • 2 قاشق غذاخوری شیر کامل (همچنین می‌توانید از عسل یا آلوئه‌ورا استفاده کنید)
مطلب پیشنهادی:  بهترین راه حل ها برای لذت بردن از زندگی

سیر و روغن جوجوبا را در یک‌کاسه کوچک ریخته و سپس ترکیب کنید. سپس شیر (عسل یا آلوئه‌ورا) را به‌آرامی به ترکیب اضافه کنید. ماسک را بعد از آماده‌شدن روی پوست خودتان بمالید و به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه اجازه دهید روی پوستتان بماند. سپس هنگام شست‌وشو با آب گرم پوست را به‌آرامی لایه‌برداری کنید.

از بین بردن جوش با ماسک نخود و ماست

از بین بردن جوش با ماسک نخود و ماست

نخود از جمله موادی است که باعث از بین بردن جوش شده و وظیفه متعادل‌سازی سطح روغن پوست را نیز بر عهده دارد. مواد لازم برای تهیه این ماسک خانگی عبارت‌اند از:

  • 1 قاشق غذاخوری آرد نخود
  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • 2 قاشق غذاخوری ماست
  • 1 قاشق‌چای‌خوری زردچوبه
  • 1 قاشق‌چای‌خوری آبلیمو

برای تهیه‌کردن این ماسک در ابتدا یک قاشق غذاخوری آرد نخود، یک قاشق غذاخوری عسل، دو قاشق ماست و یک قاشق‌چای‌خوری زردچوبه را باهم مخلوط نمایید تا بافتی یک‌دست پیدا کند؛ سپس یک قاشق‌چای‌خوری آب‌لیمو را نیز به این ترکیب اضافه نمایید تا ماسک خانگی ضد جوش شما آماده شود.

ماسک نخود و ماست را که باعث از بین بردن جوش می‌شود را به مدت 20 دقیقه باید روی صورت خود قرار دهید و سپس صورتتان را بشویید. این ماسک یک درمان خنک‌کننده برای پوست است که خاصیت ضدباکتری دارد. با استفاده هفتگی از این ماسک خانگی، از بروز جوش‌های مزاحم روی صورت جلوگیری شده و پوستتان طراوت و شادابی خاصی پیدا می‌کند.

تعداد کلمات مطلب: 543

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…