آمازون ایران را در دره تخت چو ببینید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سرزمینی بکر و دیدنی در دل کوه‌های سربه فلک کشیده زاگرس با قدمتی هزاران ساله، منتظر دیدار شما نشسته است.
دره تخت چو

دره تخت چو پلدختر یکی از زیباترین دره‌های طبیعی ایران است که در سال‌های اخیر موردتوجه گردشگران قرار گرفته است. این دره در استان لرستان و در جنوب شهرستان پلدختر واقع شده است. چشم‌اندازهای بی‌نظیر طبیعی در میان‌کوه‌های سر به فلک کشیده زاگرس دره تخت چو پلدختر را به یکی از منحصربه‌فردترین جاذبه‌های توریستی ایران تبدیل کرده است. دلتامگ در این مقاله سفری به این منطقه بکر داشته، همراه ما باشید.

چرا باید به دیدن دره تخت چو برویم؟

دره تخت چو در قسمت شمالی استان لرستان واقع شده و دارای طبیعت بکر و آبشارهای بی‌مانند، تنگه‌های شگفت‌انگیز، درختان سرسبز و انبوه و سایه‌سارها و زیبایی‌های چشم‌نواز است.

تخت چو کجاست؟

این دره با کوهستان اطرافش به همراه رودخانه خروشان جاری در اعماق وجودش یکی از بهترین مکان‌های ایران برای کوهنوردی، پیاده‌روی و کمپینگ کردن است.

در دره تخت چو چشمه‌های آب شیرین، رودخانه و آبشارهایی وجود دارد که دل هر بیننده‌ای را می‌لرزاند.

این دره یکی از زیباترین دره‌های ایران است که در جنوب غربی شهر کرمانشاه واقع شده و در محدوده کوهستان‌های زاگرس قرار گرفته است. فرسایش آب و باد در طول سالیان متمادی رسوبات سدیمی این دره را به چنین شکل زیبایی درآورده است. دره تخت چو از نظر زیبایی طبیعی، از جمله شاهکارهای طبیعت ایران به‌حساب می‌آید.

دره تخت چو از شرق به غرب دراز می‌شود و به دو بخش کوهستانی و دشتی تقسیم می‌شود. در بخش کوهستانی این دره، روستاهای سنگی و قدیمی وجود دارد که در طبیعتی خیره‌کننده قرار گرفته‌اند. در بخش دشتی نیز، اراضی کشاورزی وجود دارد که سیلاب‌های زمستانی آب موردنیاز آن‌ها را تامین می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  این 2 شهر زیبا ترین بهار را در ایران دارند

شهرستان پل دختر و زیباییهایش

از دیگر جاذبه‌های توریستی در نزدیکی دره تخت چو می‌توان به تپه میلک و تپه چهل‌دختر اشاره کرد. در ضمن، طبیعت زیبای این دره مکانی عالی برای کوهنوردی، پیاده‌روی و عکاسی است.

چگونه خود را به این دره زیبا برسانیم؟

برای دسترسی به این دره، می‌توانید راهی شمال شهرستان پلدختر شوید. در مسیر آزادراه خرم‌آباد – پل زال، بعد از عوارضی یک جاده فرعی وجود دارد که تا پنج کیلومتر با ماشین قابل تردد است. از آن جا بایستی حدود هفت الی هشت ساعت پیاده‌روی کرد تا به دره‌ رویایی تخت چو رسید و از تماشای آبشارهای پلکانی آن لذت برد و شاهد شکوه این منطقه بود.

به دلیل عدم وجود پایگاه‌های تفریحی و هتل‌های لوکس در این منطقه، پیشنهاد می‌شود که پیش از سفر به این مکان، تجهیزات و لوازم ضروری خود را در اختیار داشته باشید.

چگونه خود را به این دره زیبا برسانیم؟

پیشنهاد مطالعه: نهمین برج زیبا جهان در ایران را بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 408

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…