قرارداد ملکی و نکات مربوط به آن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عدم توجه به این نکات مهم، ممکن است خسارت‌های غیرقابل جبرانی برای طرفین قرارداد به بار آورد. ما در دلتا مگ به شرح یکسری از نکات مهم مرتبط با قرارداد ملکی خواهیم پرداخت. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
نکاتی طلایی برای معاملات املاک

گاهی مشاهده می‌شود که خریدار بدون داشتن آگاهی کامل، اقدام به خرید ملک و تنظیم قرارداد ملکی در بنگاه‌های مشاورین املاک می‌کند. عدم توجه به این نکات مهم، ممکن است خسارت‌های غیرقابل جبرانی برای طرفین قرارداد به بار آورد. ما در دلتا مگ به شرح یکسری از نکات مهم مرتبط با قرارداد ملکی خواهیم پرداخت. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نکاتی برای قراردادهای ملکی

  • به عنوان خریدار با رویت سند مالکیت و اخذ استعلام از اداره ثبت اسناد و املاک از اینکه فروشنده، مالک اصلی می‌باشد یا خیر مطمئن شوید.

نکاتی برای قراردادهای ملکی

  • از مشاور املاکی که مبایعه نامه را تنظیم می‌کند تقاضا نمایید که اصل سند تا زمان تنظیم سند رسمی به نام شما را نزد خود نگهداری نماید. به این ترتیب از انجام معاملات دیگر توسط فروشنده جلوگیری به عمل می‌آید.
  • از مشاور املاک تقاضا کنید در مبایعه نامه خسارتی را برای عدم انجام تعهد فروشنده جهت تنظیم سند رسمی در تاریخ تعیین کند تا در صورتی که فروشنده در آن تاریخ مقرر جهت انتقال سند به نام شما در دفترخانه حاضر نگردید بتوانید خسارت را مطالبه نمایید.
  • در هنگام تنظیم مبایعه نامه از اینکه ملک مورد معامله در رهن نباشد اطمینان حاصل نمایید.
  • حتما از فروشنده در قبال مبالغ پرداختی بابت ثمن معامله، رسید دریافت نموده و شیوه پرداخت را در مبایعه نامه مشخص نمایید.
مطلب پیشنهادی:  قیمت خانه در پونک چند؟

خرید ملک

  • دو شاهد ذیل مبایعه نامه را امضاء نماید تا در صورت لزوم بتوانید از شهادت آنها استفاده کنید.
  • چنانچه فروشنده با وکالتنامه رسمی از مالک اصلی اقدام به فروش می‌نماید با استعلام از دفترخانه تنظیم کننده وکالتنامه از اصالت آن و عزل نشدن وکیل تا آن تاریخ، اطمینان حاصل نمایید.
  • در مورد شرایط مندرج در مبایعه نامه با وکیل دادگستری مشاورت نموده تا از بروز مشکلات حقوقی و ورود خسارات  احتمالی جلوگیری به عمل آید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با دیگر نکات معاملاتی و حقوقی در حیطه ملک، مطلب”تخلیه ملک تجاری به جهت عدم پرداخت اجاره بها “را در دلتا مگ مطالعه کنید.

تعداد کلمات مطلب: 323

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

معرفی محله های تهران برای خرید آپارتمان + قیمت

تهران به عنوان پایتخت ایران، پرجمعیت‌ترین شهر کشور است. به همین دلیل افراد زیادی متقاضی خر…