فروشندگان این روزهای بازار مسکن چه کسانی هستند؟

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در روزهای اخیر پرتعدادترین فروشنده‌های بازار مسکن در تهران که آپارتمان‌های مسکونی خود را نزد واسطه‌ها فایل کرده‌اند، متقاضیان تبدیل به احسن بوده‌اند.
تقاضای مصرفی در بازار مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از دنیای اقتصاد، تحقیقات میدانی از وضعیت بازار مسکن ظرف دست‌کم یک هفته گذشته، حاکی از این است که رتبه نخست فروشنده های بازار مسکن در تهران به متقاضیان تبدیل به احسن اختصاص دارد.

این گروه البته خود به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ یک دسته کسانی هستند که در ملک فایل شده سکونت دارند و قصد خرید ملک همزمان با فروش واحد مصرفی کنونی خود را دارند و دسته دوم افرادی که درصدد تبدیل خرید سرمایه‌ای قبلی خود به واحد با امکانات بیشتر یا در موقعیت محلی بهتر هستند را شامل می‌شود.

آن‌گونه که واسطه‌های ملکی می‌گویند، کسانی که قصد تبدیل به احسن واحدهای مسکونی مصرفی خود را دارند به مراتب پر تعدادتر هستند و تبدیل به احسنی‌هایی که از جنس متقاضیان سرمایه‌ای مسکن محسوب می‌شوند، در رتبه دوم قرار دارند.

فروشنده های بازار مسکن در تهران

برآوردها از وضعیت بازار مسکن در روزهای اخیر حاکی از این است که در جدول رتبه‌بندی فروشنده‌های ملک به لحاظ تعداد فایل‌ها، رتبه سوم احتمالا به سرمایه‌گذاران قبلی بازار مسکن تعلق دارد.  این گروه کسانی هستند که در فاصله سال‌های ۹۷ تا ۹۹ خرید سرمایه‌ای ملک انجام داده‌اند و اکنون با مشاهده ورود بازار مسکن به فاز ثبات قیمت، تصمیم دارند از این بازار خارج شده و سرمایه خود را روانه بازار دیگری کنند.

مطلب پیشنهادی:  چرا برای خرید آپارتمان در اقدسیه باید بیشتر هزینه کرد؟

همچنین در این رتبه‌بندی سازنده‌ها در آخرین پله ایستاده‌اند و تعداد فایل‌های فروش که توسط آنها عرضه شده از همه گروه‌های دیگر کمتر است.

البته معدود سازنده‌های پول‌لازم که قصد خرید کلنگی یا شروع عملیاتی اجرایی پروژه ساختمانی جدیدی را دارند، فروشنده واقعی هستند و بنا دارند واحدهای تکمیل شده قبلی خود را به قیمت منصفانه بفروشند اما در عین حال تعداد این گروه از سازنده‌ها در میان فروشنده‌ها اندک است.

مطالعه بیشتر: مطلب «تغییر رفتار فروشنده‌ها در بازار معاملات مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 296

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی درخصوص املاک واقع در حوزه شهر و حریم …