خانه خالی ها به سازمان امور مالیاتی معرفی شد

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
معاون وزیر راه و شهرسازی: بیش از یک میلیون و ۲۰۰هزار خانه خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شد.
پرداخت مالیات

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از محمود محمودزاده، هفته گذشته مجددا کارتابل بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد خانه خالی حقیقی و حقوقی به کارتابل سازمان امور مالیاتی در قالب لوح فشرده ارسال شده است.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: با وجود پایان مهلت قانونی در مهر ماه، اما امکان خوداظهاری مالکان در سامانه املاک و اسکان وجود دارد و این زمان بار دیگر تا پایان سال تمدید خواهد شد

وی ادامه داد: پیشنهاد وزارت راه‌و‌شهرسازی این است که همه خانوار‌ها فرصت داشته باشند تا پایان سال در سامانه ثبت‌نام کنند. این پیشنهاد احتمالا به دبیرخانه سران قوا ارسال خواهد شد و در صورت تصویب هفته آینده اعلام عمومی می‌شود.

معاون مسکن افزود: طبق قانون هر خانواری که در سامانه https://amlak.mrud.ir ثبت‌نام نکند، ساکن خانه خالی شناخته شده و از آن‌ها مالیات اخذ خواهد شد.

محمودزاده تصریح کرد: یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد تماما حقیقی بود، اما در لیست جدید بخش قابل ملاحظه‌ای از واحد‌ها مربوط به واحد‌های حقوقی است که بانک‌ها هم جزو این لیست هستند و کل سیستم‌های حقوقی در قالب پکیج در سامانه ثبت به عنوان خانه خالی معرفی شده‌اند.

مطلب پیشنهادی:  قیمت ساخت مسکن ملی در شهرهای جدید مشخص شد

وی یادآور شد: طبق متن قانون خانه‌های خالی هر فردی که در سامانه املاک و اسکان ثبت‌نام نکند وزارت راه و شهرسازی این خانه را خالی در نظر می‌گیرد و در نهایت به سازمان امور مالیاتی معرفی خواهد شد.

او در پایان تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر بررسی‌های لازم را از تمامی افرادی که در سامانه املاک و اسکان ثبت‌نام کرده‌اند، انجام می‌دهد و تاکنون هم تعداد ثبت‌نام کنندگان در این سامانه در مقایسه با ابتدای سال افزایش چشم‌گیری پیدا کرده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «نقش دلال های مسکن در بازار امروز» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 295

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی

جلوگیری از تخریب بنا و کاهش جریمه در تخلفات ساختمانی درخصوص املاک واقع در حوزه شهر و حریم …