با پرورش رزماری خانه خود را خوش‌عطر کنید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پرورش دادن گیاه در خانه یک راهکار موثر برای شادابی هر فرد در زندگی است زیرا این کار از جمله سرگرمی‌های لذت‌بخش برای هر فردی است.
پرورش رزماری در خانه

پرورش رزماری در خانه یکی از راه‌های عالی برای معطر کردن فضا و ایجاد حس طراوت است. رزماری گیاهی معطر و دارویی است که می‌تواند هم در داخل و هم در خارج از خانه رشد کند. همراه مجله دلتا باشید.

پرورش رزماری در خانه

برای پرورش رزماری در خانه، مراحل زیر را دنبال کنید:

انتخاب محل مناسب در پرورش رزماری

رزماری به نور خورشید زیادی نیاز دارد. بنابراین، گلدان رزماری را در نزدیکی پنجره‌ای با نور مستقیم قرار دهید. در صورتی که نور کافی ندارید، می‌توانید از نور مصنوعی مانند لامپ‌های رشد گیاه استفاده کنید.

آبیاری مناسب

رزماری نیاز به آبیاری منظم دارد، اما نباید خاک بیش از حد مرطوب شود. خاک باید قبل از هر آبیاری خشک باشد. رطوبت بیش از حد می‌تواند باعث پوسیدگی ریشه‌ها شود.

انتخاب خاک و گلدان مناسب در پرورش رزماری

خاک رزماری باید زهکشی خوبی داشته باشد. می‌توانید از ترکیبی از خاک گلدان معمولی با شن یا پرلیت استفاده کنید. همچنین گلدانی با سوراخ‌های تخلیه مناسب برای خروج آب اضافی انتخاب کنید.

انتخاب خاک و گلدان مناسب در پرورش رزماری

هرس کردن و مراقبت

برای تقویت رشد گیاه و شکل‌دهی به آن، هر چند وقت یکبار شاخه‌های خشک یا بیش از حد بلند را هرس کنید. این کار همچنین به معطر شدن محیط کمک می‌کند.

با این روش‌ها، نه‌تنها می‌توانید هوای خانه خود را خوش‌عطر کنید، بلکه از رزماری برای استفاده در آشپزی و تهیه دم‌نوش‌های آرامش‌بخش نیز بهره‌مند خواهید شد. برای پرپشت کردن ابروهای خود به مطلب پرپشت کردن ابرو با رزماری مراجعه کنید.

مطلب پیشنهادی:  نگاهی بر بهترین آرایشگاه زنانه تهران؛ این مرکز چه ویژگی هایی دارد؟

برای ادامه پرورش رزماری و بهبود شرایط رشد آن در خانه، می‌توانید به نکات زیر هم توجه کنید:

کوددهی مناسب در پرورش رزماری

رزماری نیازی به کود زیادی ندارد، اما برای تقویت رشد آن، می‌توانید هر چند ماه یک بار از کودهای متعادل و طبیعی استفاده کنید. کودهایی که حاوی نیتروژن و فسفر هستند، به گیاه کمک می‌کنند تا برگ‌های سبز و سالم داشته باشد.

کنترل دما و رطوبت

رزماری دمایی بین 15 تا 25 درجه سانتی‌گراد را دوست دارد. اگر در فضای داخلی هستید، مراقب باشید که گیاه در معرض تغییرات شدید دما یا جریان هوای سرد قرار نگیرد. همچنین بهتر است که رطوبت محیط بالا نباشد، چون این گیاه از محیط‌های خشک لذت می‌برد.

استفاده از رزماری

استفاده از رزماری

علاوه بر معطر کردن محیط خانه، شما می‌توانید از برگ‌های تازه رزماری در تهیه غذاها، دمنوش‌ها یا حتی برای تهیه روغن‌های معطر استفاده کنید. کافی است چند برگ رزماری را برداشت کرده و در آشپزی یا به‌صورت دمنوش استفاده کنید.

رزماری گیاهی است که باتوجه‌به خواص ضدباکتری و ضدالتهابی خود، علاوه بر زیبایی و عطر خوش، می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی و آرامش ذهن نیز کمک کند.

تعداد کلمات مطلب: 429

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

انواع روش های لاغری و کاهش وزن در خانه

رسیدن به تناسب اندام و لاغری در خانه همواره یکی از بزرگ‌ترین اهداف افراد برای داشتن بدنی م…