اثر شگفت انگیز رژیم بدون شکر

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند کاهش وزن داشته باشند و سلامت عمومی بدن‌شان نیز حفظ شود، مصرف هر گونه ماده قندی باید محدود و تا حد امکان حذف شود.
رژیم بدون شکر

رژیم بدون شکر، یکی از انواع رژیم است که با حذف یا محدود کردن مصرف قند و شکر همراه است و به طرز قابل توجهی به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند. همان طور که می‌دانید، قند اصلی‌ترین منبع سوخت و ساز بدن است و اگر می‌خواهید رژیم با نتیجه بهتری داشته باشید، توصیه می‌شود شکر را حذف کنید و به سبک زندگی سالم روی بیاورید. اما در صورتی که قند و شکر مصرف نکنیم، بدن از چه ماده‌ای برای سوخت و ساز استفاده می‌کند و چه مواد غذایی را باید جایگزین کنیم؟ در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا به بررسی کامل رژیم بدون شکر بپردازیم.

منظور از رژیم بدون شکر چیست؟

رژیم بدون شکر با عنوان رژیم حذف قند نیز شناخته می‌شود و به گونه‌ای است که مصرف هر گونه ماده قندی و شیرین کننده باید محدود و تا حد امکان حذف شود. این روزها این رژیم غذایی طرفداران بسیاری پیدا کرده و آنچه که اهمیت دارد این است که باید به گونه‌ای رعایت شود که ضرری را برای سلامتی بدن به همراه نداشته باشد.

رژیم بدون شکر

در رژیم بدون قند، مصرف مواد غذایی کم کربوهیدرات و میوه و سبزیجات گنجانده می‌شود و از مصرف مواد غذایی فرآوری شده که حاوی قند بالا هستند، باید خودداری شود. کاهش مصرف قند و شکر نه تنها وزن را پایین می‌آورد، بلکه میزان انرژی را هم بالا می‌برد و التهاب را کاهش می‌دهد. طراحی این رژیم به گونه‌ای است که حدود 40 درصد کالری رژیم باید از طریق موادغذایی که حاوی فیبر و کربوهیدرات هستند، تامین شود.

مطلب پیشنهادی:  این کارهای زیبایی را قبل از عید هرگز انجام ندهید

محدودیت غذایی در رژیم بدون شکر

افرادی که سراغ رژیم بدون شکر می‌روند، باید به شاخص گلایسمی توجه داشته باشند و غذاهایی مصرف کنند که شاخص گلایسمی پایینی دارند، مانند برنج قهوه‌ای، جو دوسر و غلات سبوس دار. هم چنین مصرف محصولات لبنی کم چرب و حبوبات نیز مجاز خواهد بود.

از مصرف هر گونه نوشیدنی انرژی زا و نوشابه باید خوداری شود و هر چند وقت یک بار مجاز به خوردن بستنی یا شکلات بدون قند خواهید بود. از مصرف آبمیوه‌های مصنوعی هم باید خودداری شود.

رژیم بدون شکر

توجه داشته باشید که از مصرف میوه‌هایی مانند سیب، پرتقال، توت فرنگی، هندوانه، سیب زمینی و چغندر باید خودداری شود، چرا که این قبیل میوه و سبزیجات حاوی فیبر بالایی هستند.

مصرف آجیل و دانه‌های روغنی، روغن زیتون و روغن‌های گیاهی که حاوی چربی هستند، در این رژیم غذایی ممنوع می‌باشد.

معمولا توصیه می‌شود برای افرادی که می‌خواهند سریع‌تر به وزن مورد نظرشان برسند، رژیم بدون شکر را به مدت سه هفته ادامه دهند و مراقب میزان کالری مصرفی نیز باشند. توصیه می‌شود در کنار رژیم، به مصرف آب و مایعات اهمیت داده شود و نیازی به مصرف مکمل نخواهید داشت.

تعداد کلمات مطلب: 443

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

آیا تعبیر خواب واقعیت دارد؟

برای بسیاری از ما پیش آمده که خواب ببینیم و بعد از بیدار شدن احساس ناراحتی و آشفتگی داشته …