آیا تعبیر خواب واقعیت دارد؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آیا تا به حال پیش آمده که خواب ببینید و تا چند روز ذهن‌تان درگیر باشد و بخواهید بدانید چه تعبیری دارد؟
تعبیر خواب

برای بسیاری از ما پیش آمده که خواب ببینیم و بعد از بیدار شدن احساس ناراحتی و آشفتگی داشته باشیم و این حالت ممکن است به قدری روی ما تاثیر بگذارد که تا مدتی درگیرش باشیم. ممکن است برخی افراد بخواهند بدانند خواب‌شان چه معنی و تعبیری دارد. در ادامه همراه مجله دلتا باشید تا ببینیم که آیا تعبیر خواب واقعیت دارد یا خیر.

خواب دیدن و تعبیر خواب

زمانی که به خواب می‌رویم، سطح هوشیاری بدن کاهش پیدا می‌کند و توانایی در کنترل محیط اطراف‌مان نخواهیم داشت، آن هم به این دلیل که حواس پنج گانه غیر فعال می‌شوند. در حالت خواب، روح از بدن جدا می‌شود و ممکن است شما تحت تاثیر اتفاقات روز خود و افکارتان، خواب‌هایی را ببینید که چندان خوشایند نباشند. معمولا در این حالت این سوال پیش می‌آید که آیا خوابی که دیده‌ایم، تعبیری دارد؟

معمولا خواب‌هایی که می‌بینیم، زاییده تخیلات و افکار ما هستند و یا به شرایط بدنی ما مربوط می‌شوند و اصطلاحا رویا نام دارند. خوب است این را بدانید که هیچ گونه تعبیری برای چنین خواب‌هایی وجود ندارد. در بسیاری از موارد، کمی بعد از این که از خواب بیدار می‌شویم، خوابی را که دیده‌ایم به خاطر نمی‌آوریم و دلیل این است که یک سوم خواب، اصطلاحا خواب سفید نام دارد و مغز در این حالت، حافظه را کدگذاری نمی‌کند.

تعبیر خواب

آیا تعبیر خواب را باید جدی گرفت؟

احساسات و تخیلات شما بر روی خوابی که می‌بینید، تاثیر می‌گذارد و در مواردی که حس خوبی از خواب نمی‌گیریم، به دنبال تعبیر خواب می‌رویم. در بسیاری از موارد گفته می‌شود، خواب‌هایی که در نیمه شب تا اذان صبح می‌بینید، رویای صادقه نام دارند و رویاهایی هستند که برای‌شان تعبیر وجود دارد. اما برای خواب‌های بعد از اذان صبح، هیچ گونه تعبیری وجود ندارد. با این حال، تشخیص اینکه کدام خواب، صادق است کار چندان آسانی نیست.

مطلب پیشنهادی:  اولین عجایب هفتگانه ایران در قشم

از گذشته این باورها در میان مردم رایج شده که معمولا خواب‌هایی که ابتدای شب دیده می‌شوند، تعبیری برایشان وجود دارد و ممکن است چند سال بعد محقق شوند. اما خواب‌هایی که آخر شب دیده می‌شوند، در زمان کوتاهی به واقعیت می‌پیوندند. برای خواب‌های نزدیک صبح نیز از قدیم‌ترها گفته شده که بیش از یک ماه، به وقوع می‌پیوندند.

برخی از رایج‌‎‌ترین موارد تعبیر خواب

در این قسمت، به تعدادی از نمادها و تعبیر خواب که برای افراد ممکن است پیش بیاید می‌پردازیم.

  • خواستگاری: پیشنهاد و موقعیت‌های جدید
  • گریه کردن: شادی و خوشحالی
  • نوزاد: یک شروع مثبت
  • خندیدن نوزاد: تجربه لذتی بزرگ
  • مهاجرت: معامله جدید در زندگی

 

تعداد کلمات مطلب: 412

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

اثر شگفت انگیز رژیم بدون شکر

رژیم بدون شکر، یکی از انواع رژیم است که با حذف یا محدود کردن مصرف قند و شکر همراه است و به…