سفری به اعماق زمین در شهر زیرزمینی مونترال

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مونترال، یکی از شهرهای دو طبقه کاناداست که در قسمت زیر زمین آن، شهری به طول 32 کیلومتر و با کلیه امکانات، ساخته شده است.
شهر زیرزمینی مونترال

شهر زیرزمینی مونترال، یکی از جاذبه‌های گردشگری کاناداست که سفری شگفت انگیز به اعماق زمین را تجربه خواهید کرد. آیا این را می‌دانستید که مونترال از شهرهای دو طبقه کاناداست که یک طبقه آن در زیرزمین قرار دارد؟ اما حتما این سوال برایتان پیش می‌آید که این شهر چگونه ساخته شده و چه امکاناتی را در دل خود جای داده است؟ در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا به معرفی شهر زیرزمینی مونترال بپردازیم.

جزئیاتی از شهر زیرزمینی مونترال

از آنجایی که آب و هوای کانادا بسیار سرد است، مسئولین به فکر راه حل بودند و به این نتیجه رسیدند که یک شهر کامل در زیرزمین ساخته شود. داستان ساخت شهرزیرزمینی مونترال از سال 1962 و با ساخت برج Place Ville-Marie آغاز شد، برجی با 43 طبقه که به شکل صلیب ساخته شده است.

شهر زیرزمینی مونترال

این شهر زیرزمینی با این هدف طراحی شد تا از میزان ترافیک در سطح شهر کم شود. وسعت این شهر در حدود 12 کیلومتر مربع است و جالب است بدانید که 35 درصد فضای تجاری مونترال را شامل می‌شود. از سال 2004، نام رسمی RESO به این مجموعه داده شد و مجهز به مراکز خرید، رستوران، سینما، بانک و ادارهای مختلف است و بدون اینکه از آن خارج شوید، می‌توانید به تمام کارهای خود برسید.

سیستم گرمایشی و سرمایشی این مجموعه به گونه‌ای راه اندازی شده که دما همیشه در حالت مطلوب قرار دارد و هر فصلی از سال مانند تابستان و زمستان، زمان مناسبی برای بازدید از این شهر زیرزمینی می‌باشد.

مطلب پیشنهادی:  روشی آسان برای تهیه وافل خانگی روی گاز

گشت و گذار در شهر زیرزمینی مونترال

در واقع شما در شهر زیرزمینی مونترال، وارد یک تونل 32 کیلومتری می‌شوید و می‌توانید از هر نوع سرگرمی به خصوص خرید کردن نهایت استفاده را داشته باشید. این شهر، شبکه‌ا‌ی است از تونل‌ها و پله‌ها که قسمت‌های مختلف شهر را به هم وصل می‌کند و بی آنکه در ترافیک بمانید، از یک نقطه شهر به نقطه‌ای دیگر خواهید رسید.

شهر زیرزمینی مونترال

از بزرگ بودن این شهر نترسید. در تمامی مسیرها تابلوهایی قرار دارد که شما را به مسیرتان هدایت می‌کنند و گم نخواهید شد. شما با قدم زدن در این شهر می‌‍‌‌توانید از آثار هنری عمومی دیدن کنید و به کافه و رستوران‌ها بروید و غذای مورد علاقه خود را سفارش دهید.

ساختمان‌های اداری زیادی در این مجموعه قرار دارند و بسیاری از افراد از سرمای سخت زمستان به این محیط آرام پناه می‌آورند تا راحت‌تر بتوانند به کارهای اداری خود بپردازند. این شبکه به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود که مهم‌ترین قسمت آن بخش مرکزی است که در مرکز شهر مونترال قرار دارد و می‌توانید خود را با مترو به آن برسانید.

تعداد کلمات مطلب: 425

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

آیا تعبیر خواب واقعیت دارد؟

برای بسیاری از ما پیش آمده که خواب ببینیم و بعد از بیدار شدن احساس ناراحتی و آشفتگی داشته …