اصول طراحی شیک دکوراسیون نشیمن

0
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
نشیمن یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه است که فضایی برای وقت گذراندن اعضای خانواده ایجاد می‌کند و همچنین مکانی برای پذیرایی از مهمانان است. بنابراین طراحی دکوراسیون نشیمن شیک نه تنها فضایی دل‌نشین و آرام ایجاد می‌کند، بلکه نشان‌دهنده سلیقه و شخصیت شما است.
چندسو

در این شرایط برای طراحی شیک و چشم‌نواز دکوراسیون نشیمن، لازم است که به برخی نکات اصولی و کاربردی در این باره توجه کنید. این اصول به شما کمک می‌کند تا فضایی متعادل و زیبا داشته باشید و جزئیات بهتری را به فضا اضافه کنید. بدین منظور در ادامه به بررسی مهم‌ترین نکات و اصول طراحی دکوراسیون نشیمن شیک خواهیم پرداخت.

انتخاب مبلمان مناسب

یکی از مهم‌ترین عناصر در دکوراسیون نشیمن، مبلمان مناسب است که باید با سبک کلی دکوراسیون هماهنگی داشته باشد. درواقع مبلمان نه تنها باید از لحاظ ظاهری جذاب باشد، بلکه باید از نظر کاربردی و راحتی نیز متناسب با نیاز شما باشد. به‌عنوان مثال مبل راحتی می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای اتاق نشیمن باشد و هم ظاهر زیبا و هم راحتی موردنظر را برای استفاده‌ی طولانی‌مدت ارائه کند. علاوه‌بر این اگر به‌دنبال طراحی چندمنظوره هستید، مبلمان تخت خواب شو می‌تواند انتخاب مناسبی باشد و در مواقع موردنیاز در کنار کاربردی که به‌عنوان مبل دارد، به‌عنوان تخت خواب نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

ایجاد هماهنگی بین رنگ‌ها

رنگ‌ها نقش بسیار مهمی در احساس کلی فضا دارند، در این شرایط برای داشتن دکوراسیون نشیمن شیک، باید از رنگ‌های ملایم و هماهنگ استفاده کرد. درواقع رنگ‌های روشن مانند خاکستری، سفید، بژ و آبی ملایم می‌توانند حس تمیزی و روشنایی در فضا ایجاد کنند. در کنار این موارد، می‌توانید از یک یا دو رنگ قوی مانند آبی تیره یا سبز زمردی به‌عنوان نقاط تمرکز در دکوراسیون اتاق نشیمن استفاده کنید.

مبلمان خانگی

نورپردازی اصولی

نورپردازی را می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین عنصر هر دکوراسیونی درنظر گرفت که می‌تواند به‌طور چشمگیری حال‌وهوای فضا را تغییر دهد. درواقع برای داشتن طراحی نشیمن شیک باید به‌طور ویژه به نورپردازی دقت کنید، در این شرایط استفاده از چراغ‌های سقفی با طراحی زیبا، نورپردازی‌های دیواری و چراغ‌های رومیزی می‌توانند فضایی گرم و دل‌نشین ایجاد کنند. علاوه‌بر این سعی کنید نورپردازی‌های اتاق نشیمن را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که تمامی قسمت‌های نشیمن را به‌طور یکنواخت نورانی کند. در این شرایط نباید هیچ نقطه‌ی تاریک و بی استفاده‌ای در فضای دکوراسیون وجود داشته باشد.

استفاده از پاف‌ها

پاف‌ها یکی از اجزای دکوراسیون داخلی نشیمن هستند که هم از ‌نظر کاربرد و هم از نظر زیبایی‌شناسی، اهمیت زیادی دارند. درواقع می‌توان از انواع پاف‌ها به‌عنوان صندلی یا حتی میزهای کوچک برای قرار دادن آیتم‌های تزئینی یا کتاب استفاده کرد. همچنین با استفاده از پاف می‌توان به فضا حالتی گرم و صمیمی بخشید و هماهنگی دل‌نشینی با سایر بخش‌های اتاق نشیمن اضافه کرد.

جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت انواع مبلمان خانگی می‌توانید از طریق راه‌های زیر با چندسو ارتباط برقرار کنید:

09395800167 – 02632828290 – 02632828293

Chandsoo.com

مبلمان خانگی چندسو

استفاده از فرش‌های مناسب

فرش‌ها جزو مهم‌ترین اجزای دکوراسیون نشیمن هستند که علاوه‌بر زیبایی خاصی که دارند، می‌توانند به تقسیم‌بندی فضا کمک کنند. درواقع برای داشتن یک دکوراسیون شیک برای نشیمن باید از فرش‌هایی با طرح‌های مدرن و ساده استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که اندازه‌ی فرش باید حتماً متناسب با فضا و متراژ نشیمن باشد تا بتواند تعادل مناسبی را در فضا ایجاد کند.

استفاده‌ی هوشمندانه از فضا

برای داشتن طراحی دکوراسیون شیک و مرتب باید از فضاهای ذخیره‌سازی به‌طور هوشمندانه استفاده کنید. درواقع فضای نشیمن عموماً می‌تواند محل تجمع وسایل شخصی باشد که اگر به‌درستی مدیریت نشوند، باعث ایجاد شلوغی و بی‌نظمی خواهند شد. بدین منظور می‌توانید از مبلمانی استفاده کنید که فضای ذخیره‌سازی مخفی دارند. همچنین میزهای چندمنظوره و پاف‌هایی که از فضای داخلی برخوردارند، می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند.

ترکیب بافت و مواد مختلف در طراحی

استفاده از بافت‌های مختلف در طراحی دکوراسیون نشیمن می‌تواند جذابیت و عمق بیشتری به فضا ببخشد. درواقع ترکیب مواد متفاوت مانند انواع چوب، فلز، چرم و پارچه‌های بافت‌دار می‌تواند حس تمایز و تضاد را به فضای نشیمن اضافه کند. به‌عنوان مثال استفاده از کوسن‌های پارچه‌ای با مبل‌های چرمی می‌تواند به فضا زیبایی و هویت خاصی ببخشد. با این وجود باید تعادل بین لوکس بودن، زیبایی و راحتی را در فضا حفظ کنید و آیتم‌های متناسب را برای به‌کارگیری در فضا انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی:  سه سوته به قابلمه‌های آشپزخانه نظم دهید

خرید مبلمان

ایجاد نقاط کانونی متمرکز

داشتن نقطه‌ی کانونی در دکوراسیون نشیمن اهمیت زیادی دارد و می‌تواند تلویزیون، شومینه، یک اثر هنری بزرگ یا یک پنجره با منظره‌ی زیبا باشد. درواقع طراحی اطراف این نقطه باید به نحوی انجام شود که توجه‌ها به سمت نقطه کانونی جلب شوند. این کانون می‌تواند انسجام و نظم را در فضا برقرار کند، به‌عنوان مثال در فضایی که شومینه وجود دارد، مبلمان به صورت هارمونیک در اطراف آن چیده می‌شوند و شومینه به‌عنوان نقطه‌ی کانونی برجسته می‌شود. این تکنیک به ایجاد طراحی شیک در نشیمن کمک کرده و فضایی متعادل، منسجم و جذاب ایجاد می‌کند.

چیدمان فضا به‌صورت باز و منظم

چیدمان فضای نشیمن باید به‌گونه‌ای باشد که محیطی باز و مرتب ایجاد کند، در این شرایط از قرار دادن مبل تختخواب شو یا ساده به‌صورت شلوغ و نزدیک به هم خودداری کنید. همچنین توجه داشته باشید که چیدمان باز باعث می‌شود که فضا بزرگ‌تر و زیباتر به‌نظر برسد. علاوه‌بر این توجه به نقاط اصلی دید در نشیمن و چیدمان مبل‌ها به‌گونه‌ای که دسترسی به تمامی قسمت‌ها آسان باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

استفاده از عناصر طبیعی و گیاهان

گیاهان می‌توانند بهترین گزینه برای ایجاد حس تازگی و زندگی در دکوراسیون نشیمن باشند، درواقع استفاده از گیاهان سبز در گوشه‌ها و حتی روی میزها می‌تواند جلوه‌ای طبیعی و آرامش‌بخش به فضا ببخشد. علاوه‌بر این گل و گیاهان باعث می‌شوند که فضا نشیمن گرم‌تر و دل‌پذیرتر به‌نظر برسد.

فروشگاه چندسو

توجه به پرده و پارچه‌ها

پرده و پارچه‌های استفاده شده در دکوراسیون نشیمن باید با سایر عناصر دکوراسیون داخلی هماهنگ باشند. درواقع انتخاب پرده‌های ساده و زیبا می‌تواند به روشنایی و جذابیت فضا کمک کند. همچنین استفاده از کوسن‌های جذاب و رنگ‌های متناسب با رنگ سایر مبلمان می‌تواند دکوراسیون جذاب‌تری برای نشیمن ایجاد کند.

چندسو بهترین مرکز خرید لوازم دکوراسیون داخلی

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی که به‌دنبال طراحی دکوراسیون داخلی هستند، پیدا کردن مراکز خرید مناسب برای خرید لوازم دکوراسیون داخلی است. در این شرایط فروشگاه چندسو به‌عنوان یکی از بهترین مراکز خرید لوازم دکوراسیون داخلی، طیف وسیعی از انواع محصولات دکوراسیون ازجمله انواع مبلمان،‌ میز و صندلی،‌ آیتم‌های تزئینی، فرش، پرده و… را ارائه می‌دهد. درواقع فروشگاه چندسو با ارائه‌ی تنوع بسیار بالا در محصولات خود، توانسته است نیازهای مختلف مشتریان را پوشش دهد. علاوه‌بر این کیفیت بالای محصولات با وجود قیمت مناسب، ازجمله ویژگی‌هایی است که فروشگاه چندسو را از سایر مراجع متمایز می‌کند.

در فروشگاه چندسو می‌توانید انواع لوازم دکوراسیون داخلی با سبک‌های متنوع ازجمله مدرن، کلاسیک و مینیمال را پیدا کنید. همچنین می‌توانید پیش از خرید با متخصصان مجموعه‌ی چندسو ارتباط بگیرید و راهنمایی‌های لازم برای انتخاب بهترین گزینه را دریافت نمایید. درنهایت فروشگاه چندسو خرید بهترین گزینه‌ای که با سبک دکوراسیون، سلیقه و ترجیحات شما هم‌خوانی داشته باشد را تضمین می‌کند. مهم‌ترین دسته بندی محصولات این فروشگاه عبارت‌اند از:

  • مبلمان: انواع مبلمان راحتی، کلاسیک، تخت خواب شو، صندلی‌های مدرن،‌ کلاسیک و…
  • پرده و پارچه: انواع سبک‌های پرده ساده، طرح دار به‌همراه پارچه‌های باکیفیت برای مبلمان
  • آیتم‌های تزئینی: انواع لوازم تزئینی شامل انواع آینه‌ها، تابلوها، گلدان‌های دکوراتیو و…
  • فرش: انواع فرش‌ها، فرشینه‌ها و روفرشی‌های مدرن و سنتی با طرح‌ها و اندازه‌های متنوع

درنهایت فروشگاه چندسو با ارائه‌ی خدمات آنلاین و امکان خرید از راه دور، تجربه‌ای آسان و راحت از خرید لوازم دکوراسیون داخلی را برای مشتریان خود فراهم کرده است. درواقع این فروشگاه با تضمین کیفیت محصولات و ارائه خدمات پس از فروش مؤثر و مناسب، توانسته است اعتماد و رضایت مشتریان را نسبت به خدمات خود جلب کند.

تعداد کلمات مطلب: 1212

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

چطور در کمتر از 15 دقیقه مبلمان را تمیز کنیم

اگر زمان اندکی برای تمیزی مبلمان خود دارید، بهتر است این استراتژی سریع را برای از بین بردن…