بهترین ویتامین برای کنترل استرس

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای آن دسته از افرادی که دچار استرس و اختلالات اضطراب می‌شوند، مصرف ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن می‌تواند تا حد بسیاری به رفع این مشکل کمک کند.
کنترل استرس

استرس، اثرات مخربی بر روی سلامت فیزیکی و روانی می‌گذارد و می‌تواند منجر به بروز اختلال و مشکل در قسمت‌های مختلف بدن از جمله سیستم گوارش و قلب و عروق شود. آنچه که اهمیت دارد این است که سعی کنید استرس را تحت کنترل دربیاورید و بتوانید با آن مقابله کنید. خوشبختانه برخی ویتامین‎‌ها می‌توانند به کاهش و کنترل استرس کمک کنند که توصیه می‌شود مصرف آن‌ها را در رژیم غذایی خود داشته باشید. اما مصرف چه ویتامینی می‌تواند به کاهش استرس کمک کند؟ در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا به بررسی تاثیر ویتامین D در کنترل استرس بپردازیم.

تاثیر ویتامین D در کنترل استرس

ویتامین D، ویتامینی است محلول در چربی که عمدتا از طریق نور خورشید جذب می‌شود و هر چه تماس با نور خورشید کمتر باشد، احتمال کمبود این ویتامین در بدن افزایش پیدا می‌کند. این ویتامین، از جمله مهم‌ترین ویتامین‌ها در حفظ سلامت روانی و فیزیکی است و به افزایش تولید دوپامین و سروتونین که هورمون‌های شادی آور هستند، کمک می‌کند. ماهی سالمون، زرده تخم مرغ و قارچ از ‌جمله مواد غذایی سرشار از ویتامین D هستند.

کنترل استرس

در صورتی که این ویتامین به میزان کافی به بدن نرسد، شاهد بروز تغییراتی در خلق و خو خواهیم بود و این احتمال وجود دارد که علائمی از افسردگی و استرس و اختلالات اضطراب در فرد ظاهر شود. جهت پیشگیری از بروز چنین مشکلی و در صورتی که دسترسی به نور خورشید وجود نداشته باشد، نیاز است که مکمل‌های ویتامین D در دوزهای مورد نظر مصرف شود.

مطلب پیشنهادی:  جاهای دیدنی رامسر، عروس شهرهای شمال را بشناسید

میزان مصرف ویتامین D در کنترل استرس

ویتامین D مورد نیاز بدن از طریق مواد غذایی تامین می‌شود، اما از آنجایی که امکان مصرف همه نوع مواد غذایی وجود ندارد، توصیه می‌شود قرص ویتامین دی به صورت روزانه، هفتگی و یا ماهانه مصرف شود. مصرف روزانه 1000 تا 2000 واحد از این ویتامین که معادل 25 میکروگرم است، می‌تواند به کاهش استرس و هم چنین مواردی مانند کاهش التهاب و مهار رشد سلول‌های سرطانی کمک کند.

کنترل استرس

کنترل استرس با دیگر ویتامین‌ها

نکته حائز اهمیت این است که جهت کاهش و کنترل استرس، نیاز است که در کنار ویتامین D، دیگر مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز مصرف شود و منیزیم، از جمله مهم‌ترین موادی است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید استرس خود را کنترل کنید و ذهن آرام‌تری داشته باشید. منیزیم سومین ماده معدنی در بدن است که نه تنها کمک می‌کند تا کمتر دچار استرس و اظطراب شوید، بلکه منجر به بهبود کیفیت خوابتان نیز خواهد شد.

 

 

تعداد کلمات مطلب: 412

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

سفری با قیمت باورنکردنی در کشتی کروز دور خلیج فارس

کشتی کروز خلیج فارس، یکی از بهترین سفرهای دریایی به عمان، امارات متحده عربی و دیگر کشورهای…