چطور در کمتر از 15 دقیقه مبلمان را تمیز کنیم

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظافت مبلمان یکی از وظایف مهم در نگهداری از خانه است که می‌تواند به حفظ زیبایی و طول عمر مبلمان کمک کند.
مبلمان

اگر زمان اندکی برای تمیزی مبلمان خود دارید، بهتر است این استراتژی سریع را برای از بین بردن کثیفی و لکه‌های روی مبلمان اتاق نشیمن امتحان کنید.

سایت realsimple در گزارشی می‌نویسد، تقریبا همگی ما نقطه مشخصی در خانه برای چرت زدن، و یا تماشای تلویزیون روی مبل یا راحتی داریم و برخی از ما حتی برای کمی کار یا مطالعه هم حاضر نیستیم این نقطه امن را رها کنیم.

اگر عاشق خوردن و نوشیدن روی صندلی مورد علاقه‌تان هستید، بدون شک تاكنون بعد از ريختن حتي يك ليوان آب روي تشك‌ يا كوسن‌هاي مبل خود يا دوستان‌تان غرغرهاي زيرلبي زیادی را شنيده‌اید؛ اما نگران نباشید چراکه راه‌حل‌های ساده و سریعی برای شکست لکه‌های ساده و حتی سرسخت و روغنی وجود دارد.

در اینجا باید گفت خوشبختانه، اگر حدود 15 دقیقه وقت دارید، می‌توانید تنها با چند ابزار و محصولی که احتمالاً در دسترس دارید، روکش‌ها را تمیز کنید. اين نكته را فراموش نكنيد كه اگر به سرعت وارد عمل شويد، با فاجعه روبه‌رو نخواهيد شد.

برچسب‌های هشداردهنده مبلمان

قبل از شروع هرکاری به سراغ برچسب‌های بروید که سازنده برای مراقبت بهتر آن را روی محصول خود نصب می‌کند. این تگ‌ها معمولا کدهای دارند که بهترین روش برای تمیز کردن پارچه را به شما گوشزد می‌کنند.

W یا W-S به این معنی است که می‌توانید مبلمان خود را به راحتی با یک محلول مبتنی بر آب تمیز کنید.

X یا S به معنای استفاده از جاروبرقی، و یا شوینده‌های موجود در بازار است.

اگر مبلمان شما این برچسب‌های هشداردهنده را ندارد، بهتر است ابتدا به سراغ قسمت‌های بروید که چندان جلوی چشم نیستند. پس از آن در ابتدا مبل خيس‌شده را جاروبرقي بكشيد. اگر جاروبرقي‌ شما به مكنده مجهز است، آن روي حالت مايعات تنظيم كنيد و براي جذب حداكثري رطوبت از آن بهره ببريد. مي‌توانيد محلول سركه رقيق‌شده را نيز امتحان كنيد. اگر با اين روش، لكه از بين نرفت، يعني آب با الياف پارچه عجين شده و مولكول‌هاي آب به ذرات و گرد و غبارهاي پنهان چسبيده است. بنابراين سركه مي‌تواند به عنوان يك محلول نيرومند قوي وارد عمل شود اما به شرطي كه آن را رقيق كرده و به آرامي اسپري كنيد.

مطلب پیشنهادی:  شیک ترین چیدمان منزل با ترفندهای ساده و کاربردی

سپس با يك حوله تميز محل را خشك كنيد؛ ترجيحا از حوله‌هاي ميكروفايبر كه قدرت جذب بالاي دارند، استفاده كنيد. این حوله‌ها ضد خش نیز هستند و به‌راحتي مي‌توانند تا هفت برابر وزن خود، آب جذب كنند.

مبلمان

جنگ با لكه‌هاي روغني مبلمان

در برخي از مواقع لکه‌های چربي‌ها دشمن زيبايي مبلمان ما می‌شوند. هرچند جنگ با اين لكه‌ها دشوارتر است اما پاك‌كردن آنان نيز غیرممکن نیست. بهترين راهكار براي حذف لكه‌هاي روغني پاشيدن جوش شيرين است. بله همان جوش شيريني كه براي پختن كيك استفاده مي‌كنيد، بهترين همكار شما خواهد بود.

جوش شيرين جذب بالاي دارد و تنها پاشيدن يك مشت از آن روي لكه‌هاي چرب مي‌تواند آنان را براي هميشه نابود كند. براي تاثير بيشتر بهتر است 15 دقيقه صبر كنيد و اجازه دهيد تا جوش شيرين‌ها كاملا خيس و نمناك شوند. سپس با جاروبرقي روي آن را تميز كنيد و با يك حوله نرم و خشك روي سطح مبل را كاملا پاك كنيد.

تعداد کلمات مطلب: 510

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

معماری خانه بروجردی‌ها،شاهکاری از هنر و معماری ایرانی

خانه بروجردی‌ها، یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین نمونه‌های معماری سنتی ایرانی است که در شهر …