چگونه با تغییر کوسن‌ها دکوراسیون خانه را متحول کنیم؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کوسن، یکی از اکسسوری‌های طراحی دکوراسیون است که زیبایی خاصی را به فضا می‌دهد و شما می‌توانید با بکار بردن چند مدل در چیدمان این وسیله، تغییرات بسیاری را در فضای خانه ایجاد کنید.
چیدمان کوسن

نحوه چیدمان کوسن، یکی از کارهای به ظاهر ساده‌ای است که می‌تواند تغییرات بسیاری را در فضای دکوراسیون شما ایجاد کند. هر زمان احساس کردید که دکوراسیون خانه یکنواخت شده، با کمترین هزینه می‌توانید چندین کوسن جدید برای روی مبل خریداری کنید و یا چیدمان کوسن‌های قدیمی را به گونه‌ای تغییر دهید که فضای جدیدی خلق شود. اما ممکن است این سوال برای‌تان پیش آید که مگر می‌توان چیدمان خاصی را برای کوسن‌ها در نظر گرفت؟ در ادامه همراه مجله دلتا باشید تا ایده‌های چیدمان کوسن را خدمت‌تان ارائه دهیم.

اصول چیدمان کوسن روی مبل

کوسن‌ها جزء کوچکی از دکوراسیون هستند، اما تاثیر بسیاری بر زیبایی ظاهری خانه شما می‌گذارند، به گونه‌ای که با ایجاد تغییر در چیدمان کوسن می‌توانید با هزینه پایین، تغییرات بسیاری را در فضا ایجاد کنید و تنها کافی است که با اصول انجام این کار آشنا باشید. از جمله اصولی که باید در نظر داشته باشید، این است که:

چیدمان کوسن

  • اندازه کوسن و مبل باید در تناسب با یکدیگر باشند.
  • استفاده بیش از حد از کوسن باعث می‌شود تا فضا شلوغ و بهم ریخته به نظر برسد.
  • رنگ کوسن‌ها و مبل باید با هم هماهنگ باشد و بهتر است از رنگ‌های مکمل استفاده شود.
  • طرح و مدل کوسن را متناسب با تم کلی دکوراسیون انتخاب کنید.

انواع چیدمان کوسن روی مبل

در چیدمان کوسن روی انواع مبل‌ها، می‌توانید از ایده‌های زیر کمک بگیرید:

  1. چیدمان به صورت ست چندتایی

اگر می‌خواهید تغییر خلاقانه‌ای را در فضای خانه ایجاد کنید، کوسن‌ها را به صورت ست دوتایی یا سه تایی بچینید. نحوه چیدمان می‌تواند به این صورت باشد که ست سه تایی را در یک گوشه و ست دوتایی را در گوشه دیگر قرار دهید و یا اینکه دو ست دوتایی را در گوشه‌های مبل و ست سه تایی را در مرکز مبل داشته باشید تا زیبایی مبلمان راحتی، چند برابر شود.

  1. چیدمان متقارن

این مدل همانطور که از نامش پیداست، این گونه است که کوسن‌ها به صورت متقارن در دو سمت مبل قرار داده می‌شوند. یکی از ایده‌های جذاب می‌تواند به این صورت باشد که ابتدا دو کوسن هم شکل و هم اندازه را در دو طرف مبل قرار داده و سپس، دو کوسن کوچک را انتخاب کرده و جلوی دو کوسن قبلی بگذارید تا فضای خاصی در دکوراسیون ایجاد گردد.

مطلب پیشنهادی:  نکات مهم برای انتخاب مبل در خانه های کوچک

چیدمان کوسن

  1. چیدمان نامتقارن

در این حالت که جالب‌ترین مدل چیدمان کوسن است، کوسن‌ها به صورت نامتقارن در دو طرف مبل چیده می‌شوند و حتی از نظر تعداد هم با یکدیگر متفاوت خواهند بود، به طور مثال در یک سمت چهار کوسن و در سمت دیگر، سه یا پنج عدد کوسن قرار داده می‌شود. حتی اندازه و مدل کوسن‌ها هم می‌تواند متفاوت باشد.

  1. چیدمان تکیه‌گاه

جالب است بدانید که چیدمان کوسن‌ها را می‌توانید به گونه‌ای انجام دهید که حالت تکیه‌گاه داشته باشند، به خصوص برای مبل‌هایی که کناره و تکیه‌گاه ندارند. برای این حالت، می‌توانید از کوسن‌ها با اندازه‌ها و شکل‌های مختلف استفاده کنید و آن‌ها را کنار هم و یا روی یکدیگر قرار دهید. این مدل چیدمان می‌تواند برای مبلمان ال، ایده بسیار جالب و کاربردی باشد.

  1. چیدمان با رنگ‌های متفاوت

معمولا در اصول چیدمان دکوراسیون گفته می‌شود که از ست کردن رنگ کوسن با مبل خودداری کنید و برای زیباتر شدن فضا، ازکوسن‌هایی با رنگ‌های متنوع استفاده کنید. همچنین بهترین کار این است که از رنگ‌های مکمل استفاده کنید، به این صورت که اگر مبلمان کرم دارید، در کوسن‌ها رنگ‌های مکمل کرم به کار ببرید که با این کار می‌توانید مبل‌ها را به مرکز کانونی خانه تبدیل کنید.

تعداد کلمات مطلب: 571

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

دیزاین تراس با گلدان گل، تبدیل تراس به یک بهشت کوچک

دیزاین تراس با گلدان گل به معنای استفاده از گلدان‌های حاوی انواع گل و گیاه برای ایجاد یک ف…