چگونه لباس پوشیدن استرس را کاهش می‌دهد؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
لباس‌ها و سبک پوشش شما می‌تواند به کاهش استرس تمامی افراد کمک کند.
تیپ زدن

کاهش استرس یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی است که در کلانشهرها زندگی می‌کنند. جالب است بدانید که رنگ‌ها علاوه بر تحریک اعصاب چشم به اعماق روح‌ و روان انسان‌ها نفوذ می‌کنند و می‌توانند به آرامش روان نیز کمک کنند.

به گزارش هلث‌نیوز، رنگی که شما برای رفتن به سرکار و یا مهمانی استفاده می‌کنید، محرک دیداری قوی محسوب می‌شود و نه‌تنها شما، بلکه اطرافیانتان را ممکن است افسرده و یا حتی شاداب کند. پس برای آنکه آرامش بیشتری داشته باشید و در روزهای نه‌چندان خوب، حال‌تان دگرگون شود، در انتخاب رنگ‌ها و تیپی که می‌زنید بیشتر دقت کنید؛ مثلاً برخی رنگ‌ها انرژی‌زا هستند و برخی دیگر به شما آرامش می‌دهند.

قرمز آتشین

اگر قصد دارید تمامی توجهات را به سمت خودتان جلب کنید، قرمز بپوشید. لباس قرمز اعتمادبه‌نفس را افزایش می‌دهد. رنگ قرمز در حقیقت در زمانی مناسب است که به یک شام دونفره دعوت شده‌اید. فراموش نکنید که رنگ قرمز اشتهاآور هم هست و میلِ به خوردن هله‌هوله را بالا می‌برد. اگر دنبال تناسب اندام هستید، کمتر به سراغ رنگ قرمز بروید.

زرد هیجان‌انگیز

لباس‌های با طیف رنگ زرد و یا نارنجی روشن، مناسب روزهایی هستند که غمگین و بی‌حوصله‌ هستید؛ درواقع، رنگ زرد کمکتان می‌کند که از حال و هوای گرفته خارج شوید. فراموش نکنید که تیپ زردرنگ شما را باهوش‌تر نیز نشان می‌دهد. اما مراقب باشید که با پوست صورت‌تان هماهنگ باشد و در تضاد نباشد. این رنگ همچنین باعث تقویت روحیه افراد می‌شود و اگر فردی احساس غمگینی کند، استفاده از رنگ زرد می‌تواند به بهبود حال او کمک کند.

رنگ ها

سبز آرامش‌بخش

سبز‌ها، ملایم و آرامش‌بخش هستند و به کاهش استرس کمک بزرگی می‌کنند. پس در ایام امتحانات از لباس‌های طیف سبز استفاده کنید. سبز یکی از پرطرفدارترین رنگ‌های فصل بهار هم است. اگر قصد دارید لباس سبزرنگ‌تان بیشتر به چشم بیاید، آن را با رنگ‌های خنثی ست کنید.

مطلب پیشنهادی:  علائم بیش فعالی در کودکان

آبی تأثیرگذار

آبی نیز خاصیت آرامش‌دهندگی دارد. اگر در روزی پراسترس، قرار مهمی دارید، حتماً آبی بپوشید؛ چراکه رنگ‌های با طیف آبی مستقیماً برطرف مقابل تأثیری مثبت می‌گذارند. همچنین آبی کمکتان می‌کند بر اعصابتان مسلط شوید. اما اگر غمگین و افسرده هستید، از پوشیدن لباس آبی خودداری کنید. تعجب نکنید که لباس آبی حتی فشارخون را هم کاهش می‌دهد.

صورتی دخترانه

صورتی‌ رنگ موردعلاقه بسیاری از زنان جوان است. این رنگ هم آرامش‌بخش است، اما اگر احساس می‌کنید به انرژی بالایی نیاز دارید، تیپ صورتی انتخاب مناسبی نیست. لباس‌های صورتی‌رنگ خود را برای قرارهای عاشقانه کنار بگذارید. پس اگر از این رنگ برای دکوراسیون منزل خود نیز استفاده کنید، روزهای شادی را خواهید داشت اما از این رنگ معمولاً برای دکوراسیون اتاق خواب یا حمام استفاده می‌شود.

رنگ

سفید تابستانه

سفید بازتاب‌دهنده‌ نور و تداعی‌کننده‌ روزهای تابستان است. بسیاری از روانشناسان سفید را نشانه‌ آرامش، معصومیت و پاکی می‌دانند. بهتر است سفید را با یکی از رنگ‌های گفته‌شده ست کنید تا اعجاز آن را به چشم ببینید. رنگ سفید همچنین در محیط‌های پر استرس می‌تواند به تسکین ذهن کمک کند.

مشکی نماد قدرت

سیاه و تیپ مشکی نماد قدرت، جدیت، مسئولیت‌پذیری است؛ پس اگر به مصاحبه‌ کاری می‌روید، حتماً با زدن تیپ مشکی، موفقیت خود را تضمین کنید. در چنین شرایطی با افزایش اعتماد به نفس، مطمئنا استرس‌تان کاهش می‌یابد. برای زنان نیز رنگ مشکی نشانه وقار و متانت است، اما بهتر است هیچ‌گاه تیپ کاملاً مشکی نزنید.

تعداد کلمات مطلب: 539

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

از بین بردن فشار عصبی با چند راهکار ساده

از بین بردن فشار عصبی از جمله خواسته‌های همه افراد است. فشار عصبی (استرس) یکی از مشکلات را…