کاهش وزن 20 کیلویی برنده اسکار با داروی عجیب

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چاقی نه تنها بر روی سلامت جسمی اپرا وینفری، چهره هالیوودی تأثیر گذاشته، بلکه بر روی جنبه‌های اجتماعی و روانی زندگی‌اش نیز تأثیرگذار بوده است.
کاهش وزن

اپرا وینفری، یکی از معروف‌ترین مجری‌های تلویزیونی جهان که در طول زندگی خود سال‌های زیادی را صرف مبارزه با چاقی کرده بود،‌ در نهایت فاش کرد با کمک چه داروهای توانسته است در زمان کوتاهی،‌ حدودا 20 کیلو کاهش وزن داشته باشد.

به گزارش هلث لاین، این چهره مطرح تلویزیونی آمریکایی که مدت‌های زیادی به دلیل چاقی بیش از حد مورد سرزنش قرار می‌گرفت، در مصاحبه‌ای با سایت People گفت: مسخره کردن من به مدت 25 سال یک عادت عمومی بود و من در این سال‌ها فقط سرزنش شدم و همواره خودم را هم سرزنش می‌کردم.

وینفری در مصاحبه‌هایش به فشارهای اجتماعی و انتظاراتی که از سلبریتی‌ها وجود دارد، اشاره و تأکید کرده که این فشارها می‌تواند بر روی خودباوری افراد تأثیر منفی بگذارد.

او می‌گوید که در چند سال اخیر از داروهای GLP-1 مانند Ozempic و Wegovy استفاده کرده و اکنون می‌خواهد که انگ تاریخی از روی این داروها برداشته شود.

در این گزارش آمده است که به دلیل مزایای گسترده این داروها از جمله کاهش وزن، آنان اکنون به طور فزاینده‌ای در جهان محبوب شده‌اند، اما در طول تاریخ همواره به آنان انگ‌های زیادی زده شده است.

کاهش وزن و معجزه دارو

دکتر پمیندا کاباندوگاما، متخصص غدد و چاقی در کلینیک کلیولند آمریکا، می‌گوید: چاقی یک بیماری است و قدرت اراده تنها عامل پیروزی در این بازی نیست. عوامل روانی و فیزیولوژیکی وجود دارد که بر وزن فرد تأثیر می‌گذارد. او ادامه می‌دهد که وقتی فردذی مانند اپرا با مخاطبان زیاد از راز خود پرده‌برداری می‌کند، می‌توان مطمئن‌ بود که این گروه از داروها می‌توانند موثر باشند.

کارشناسان نیز می‌گویند که بسیاری از افراد می‌توانند از مصرف داروهای کاهش وزن سود ببرند و وینفری گواهی بر این واقعیت است. البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که وینفری همچنین در حال ایجاد تغییراتی در سبک زندگی سالم است و او همراه با دارو، به‌طور منظم ورزش و عادات غذایی سالم‌تری را دنبال می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  چربی خون خود را خوشمزه کاهش دهید!

به باور آنان، در حالی که داروهای GLP-1 ممکن است به شروع سفر لاغرشدن افراد کمک شایانی بکنند، اما آنها تنها راه درمان نیستند.

وینفری پس از گذارندن یک دوره 15 ماهه و کاهش 18 کیلویی وزنش گفت: دیگر هیچ مشکلی ندارم. من هر چیزی را که دوست دارم می‌خورم از پاستا گرفته تا تاکو، و در این مدت هرگز احساس نکردم که از چیزی محروم هستم.

اپرا وینفری

اپرا وینفری کیست؟

اپرا گیل وینفری تهیه‌کننده، هنرپیشه، مجری، برنده جایزه اسکار و کاندیدای جایزه گلدن گلوب و بفتا و از مشهورترین و مطرح‌ترین مجری‌های تلویزیونی آمریکا و جهان است. اپرا وینفری همچنین به عنوان ثروتمندترین آمریکایی آفریقایی‌تبار قرن بیستم رتبه‌بندی شده‌ است.

برنامه تلویزیونی او که از سال ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۱ پخش می‌شد، یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تاریخ تلویزیون بود. این برنامه به اپرا اجازه داد تا به عنوان یک چهره عمومی شناخته شود و نفوذ زیادی در جامعه پیدا کند.

او همچنین نویسنده‌ای موفق است و کتاب‌هایش در زمینه خودیاری و روانشناسی بسیار پرفروش بوده‌اند. این کتاب‌ها به او کمک کرده‌اند تا مخاطبان بیشتری جذب و درآمد بیشتری کسب کند.

تعداد کلمات مطلب: 496

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

سم زدایی بدن در یک لیوان آب میوه طبیعی

سم زدایی بدن فرآیندی است که به کمک آن می‌توانیم مواد زائد و سموم را از بدن خارج کنیم. یکی …