چرا اسم این مجمع الجزایر قناری است؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
امروزه مجمع الجزایر قناری به دلیل تنوع طبیعی و تاریخی خود، یکی از مقاصد محبوب گردشگری در جهان به شمار می‌رود.
مجمع الجزایر قناری

مجمع الجزایر قناری نام مجموعه جزایری در اقیانوس اطلس است که به دلیل زیبایی طبیعی، آب و هوای مطلوب و جاذبه‌های گردشگری شناخته شده است. این جزایر بخشی از قلمرو اسپانیا هستند و از تاریخ غنی و مناظر بی‌نظیری برخوردار هستند. اما چرا به این جزایر “قناری” می‌گویند؟ این سوالی است که بسیاری ممکن است با شنیدن نام این جزایر بپرسند و ما در این مقاله از مجله دلتا پاسخ می‌دهیم.

نام‌گذاری جزایر قناری

بر خلاف تصور عمومی که شاید فکر کنند این جزایر به دلیل وجود پرندگان قناری نام‌گذاری شده‌اند، ریشه نام جزایر به دوران باستان بازمی‌گردد. واژه‌ی “قناری” در واقع از کلمه‌ی لاتین “کاناریا” (Canaria) به معنای “سگ‌ها” گرفته شده است.

مجمع الجزایر قناری

در دوره رومیان هنگامی که کاوشگران به این جزایر رسیدند، تعداد زیادی سگ وحشی در آن‌جا یافتند. به همین دلیل نام “جزایر سگ‌ها” یا “کاناری” به این منطقه داده شد. این سگ‌ها برای رومیان چنان قابل توجه بودند که نام جزایر را به آن‌ها اختصاص دادند.

پرندگان قناری و تغییر نام

با گذر زمان و شناخته شدن این منطقه، پرنده‌های کوچکی که امروز به نام “قناری” شناخته می‌شوند، به دلیل بومی بودنشان در این جزایر مشهور شدند. این پرندگان زیبا با آواز خوشایند خود، به نمادی از جزایر تبدیل شدند. اگرچه این پرندگان نام خود را از جزایر قناری گرفته‌اند و نه برعکس، اما تاثیرگذاری آن‌ها در شهرت بیشتر این نام بی‌تاثیر نبوده است.

مطلب پیشنهادی:  چگونه عاشق خودمان شویم؟

موقعیت جغرافیایی و اهمیت تاریخی

مجمع الجزایر قناری در نزدیکی سواحل شمال غربی آفریقا قرار دارند و شامل هفت جزیره بزرگ و چندین جزیره کوچک هستند. این جزایر در طول تاریخ به دلیل موقعیت استراتژیک خود مورد توجه ملل مختلف قرار گرفته‌اند.

مجمع الجزایر قناری

جالب است بدانید در دوران باستان، به اینجا “جزایر خوش‌شانس” نیز گفته می‌شد. امروزه این جزایر بخشی از کشور اسپانیا هستند و به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری در اروپا شناخته می‌شوند.

جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی

مجمع الجزایر قناری ترکیبی از طبیعت زیبا و مناظر شگفت‌انگیز هستند. از سواحل طلایی و آبی بکر گرفته تا کوه‌های آتشفشانی مانند تید که یکی از بلندترین آتشفشان‌های جهان است. این جزایر علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، دارای جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی فراوانی هستند.

مجمع الجزایر قناری

نام‌گذاری مجمع الجزایر قناری به عنوان یک موضوع جالب توجه، نشان می‌دهد که چگونه فرهنگ و تاریخ می‌توانند نام‌های جغرافیایی را تحت تأثیر قرار دهند. هرچند که امروزه بیشتر افراد این نام را با پرنده‌های قناری مرتبط می‌دانند؛ اما تاریخ نشان می‌دهد که این نام ریشه در سگ‌های وحشی دارد که زمانی در این جزایر سکونت داشتند.

تعداد کلمات مطلب: 406

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

تقویت اعتماد به نفس، علمی اما ساده

تقویت اعتماد به نفس در وهله اول یک امر دشوا به نظر می‌رسد اما می‌تواند با بهره گیری از علم…