باز کردن سینک ظرف شویی با جوش شیرین

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
از آنجایی که همیشه مقداری باقی مانده غذا وارد لوله سینک ظرف شویی می‌شود، کاملا طبیعی است که لوله بعد از مدتی دچار گرفتگی شود که می‌توانید این مشکل را به راحتی و با استفاده از مواد طبیعی برطرف کنید.
باز کردن لوله با جوش شیرین

باز کردن لوله با جوش شیرین، یکی از سریع‌ترین راه‌کارهای رفع گرفتگی لوله سینک ظرف شویی است و با توجه به اینکه همیشه مقداری غذا، وارد لوله فاضلاب می‌شود این چالش وجود دارد که سینک تخلیه نشود و دردسر ساز شود. اما آیا واقعا با جوش شیرین می‌توان گرفتگی لوله و سینک ظرف شویی را برطرف کرد؟ در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا نحوه باز کردن لوله با جوش شیرین را به شما بگوییم.

نحوه باز کردن لوله با جوش شیرین

نحوه باز کردن لوله با جوش شیرین را شما به راحتی می‌توانید در منزل انجام دهید و نیازی نیست هزینه زیادی پرداخت کنید. جوش شیرین یا همن بیکربنات سدیم، ماهیت قلیایی و مقداری اسیدی دارد و به دلیل خاصیت پاک کنندگی قوی که دارد، می‌تواند هر نوع گرفتگی در لوله‌ها و سینک ظرف شویی را به خوبی باز کند.

باز کردن لوله با جوش شیرین

برای انجام این کار، نیاز است مراحل زیر طی شود:

  1. ابتدا آب را داخل کتری بریزید و اجازه دهید تا جوش بیاید.
  2. در مرحله بعد مقداری مایع ظرف شویی یا صابون ضد چربی داخل سینک بریزید و نصف فنجان جوش شیرین را داخل لوله بریزید.
  3. بلافاصله یک لیوان سرکه را هم داخل لوله و سینک بریزید. در این مرحله صدایی را از داخل لوله می‌شنوید که نشان می‌دهد گرفتگی در حال باز شدن است.
  4. یک ساعت بعد، آب جوش را داخل لوله بریزید تا تمام ضایعات و گرفتگی‌ها شسته شوند.
مطلب پیشنهادی:  روش‌‌های ساده برای پیشگیری از کمر درد

توجه داشته باشید که جوش شیرین به تنهایی نمی‌تواند به باز شدن لوله کمک کند و حتما از سرکه نیز باید استفاده کنید.

نکات مهم باز کردن لوله با جوش شیرین

  • توجه داشته باشید که مقدار سرکه و جوش شیرین نباید از میزان گفته شده بیشتر باشد، چرا که ترکیب این دو ماده می‌تواند گازی را تولید کند که مضر است.
  • در صورتی که یکبار از این روش برای باز کردن لوله استفاده کردید و نتیجه نداد، تنها یک بار دیگر آن را تکرار کنید و در صورتی که احساس کردید همچنان گرفتگی در لوله وجود دارد، روش‌های دیگر را انجام دهید که ترکیب نمک و جوش شیرین هم می‌تواند موثر باشد.

باز کردن لوله با جوش شیرین

باز کردن لوله با جوش شیرین و نمک

در صورتی که ترکیب جوش شیرین و سرکه نتیجه نداد، می‌توانید از نمک هم استفاده کنید به این صورت که، ابتدا یک فنجان جوش شیرین داخل لوله بریزید و سپس، یک فنجان نمک اضافه کنید و بگذارید یک شب تا صبح باقی بماند. بعد از گذشت این زمان، آب جوش داخل لوله بریزید تا هر گونه گرفتگی باز شود و در نهایت، می‌توانید آب سرد هم داخل لوله بریزید.

تعداد کلمات مطلب: 421

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

6 روش برای اینکه بدون ورزش لاغر کنید

لاغری سریع بدون ورزش، یکی از گزینه‌هایی است که بسیاری از افراد برای کم کردن وزن به دنبال آ…