آموزش کاشت گیلاس در گلدان

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
میوه خوشمزه و تابستانی گیلاس را در خانه و به صورت کاملا ارگانیک پرورش دهید و استفاده کنید. در این نوع روش از کاشت گیلاس نیاز به وسیله‌ی خاصی ندارید و می‌توانید به راحتی در منزل انجام دهید.
کاشت گیلاس در گلدان

آیا تا به حال به فکر کاشت گیلاس در گلدان و برداشت میوه‌های آن در خانه افتاده‌اید؟ شاید این کار در وهله اول سخت به نظر برسد، اما با کمی وقت و حوصله، می‌توانید یک درخت کوچک گیلاس در خانه داشته باشید. نکته جالب توجه این است که شما می‌توانید هسته گیلاس را داخل سیب زمینی و خاک هم پرورش دهید. اما چگونه؟ در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا نحوه کاشت گیلاس در گلدان را به شما آموزش دهیم.

مرحله به مرحله کاشت گیلاس در گلدان

از آنجایی که گیلاس، یکی از میوه‌های خوشمزه تابستانی است و طرفدار هم دارد، بهتر است آن را به صورت ارگانیک مصرف کنید و چه بهتر که بتوانید آن را خودتان در خانه پرورش دهید. برای این‌کار، لازم است که مراحل زیر به دقت انجام شود:

کاشت گیلاس در گلدان

  1. جمع آوری هسته‌ها

در ابتدا نیاز است که گیلاس‌های تازه و ترجیحا محلی خریداری کنید و بعد از خوردن گیلاس‌ها، هسته‌ها را نگه دارید و دور نیندازید. توجه داشته باشید که هر چه گیلاس تازه‌تر باشد، احتمال جوانه زدن بیشتر خواهد بود. نکته مهم بعدی این است که هیچ گوشت باقی مانده‌ای نباید روی هسته وجود داشته باشد.

  1. نگهداری هسته‌ها

هسته‌ها را با یک دستمال مرطوب تمیز کرده و بگذارید خشک شوند. بهتر است هسته‌ها را به مدت چند روز روی یک حوله کاغذی بریزید تا خشک شوند. بعد از خشک شدن کامل، هسته‌ها را دخل یک ظرف شیشه‌ای دردار ریخته و به مدت هشت تا ده هفته، داخل یخچال بگذارید. این کار، احتمال جوانه زدن را افزایش می‌دهد.

مطلب پیشنهادی:  تهیه سوهان کنجدی با سه قلم مواد

کاشت گیلاس در گلدان

  1. کاشت هسته‌ها

بر ای کاشت گیلاس در گلدان، حتما از خاک مرغوب و باکیفیت استفاده کنید و سعی کنید گلدان‌های کوچک را انتخاب کنید. بعد از گذشت ده هفته، هسته‌ها را از یخچال بیرون بیاورید و چند ساعتی در دمای محیط قرار دهید. حال در این مرحله، چند برش سیب زمینی را هم آماده کنید و هسته‌ها را همراه با سیب زمینی داخل خاک گلدان قرار دهید.

گلدان را در محیطی که نور خورشید را دریافت می‌کند، قرار دهید و خاک آن را مرطوب نگه دارید، اما اشباع از آب نباشد. از این مرحله به بعد، باید منتظر جوانه زدن گیلاس‌ها باشید و از آن مراقبت کنید و دمای محیط و شرایط خاک را مرتب چک کنید.

نکات مهم در کاشت گیلاس در گلدان

  • بهتر است کاشت گیلاس را اوایل فصل پاییز انجام دهید و اگر شب هوا سرد بود، گلدان را داخل اتاق و پشت پنجره آفتاب گیر قرار دهید.
  • جهت افزایش احتمال جوانه زنی، می‌توانید تعداد هسته بیشتری را داخل گلدان بکارید.
  • بعد از رشد جوانه‌ها، حتما درخت را هرس کنید تا هم شکل آن حفظ شود و هم اینکه رشد بهتر و سریع‌تری داشته باشد.

در صورتی که کاشت گیلاس در گلدان را با دقت انجام دهید، می‌توانید سال‌ها از میوه‌های خوشمزه آن استفاده کنید.

تعداد کلمات مطلب: 461

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

چند ترفند آرایشی برای پاییز امسال

ما در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم چند ترفند آرایشی برای پاییز امسال را به شما آموزش ده…