معرفی کشورهایی که با خرید خانه اقامت می دهند

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
خرید ملک در یک کشور خارجی

خرید ملک در یک کشور خارجی، علاوه بر سرمایه‌گذاری، می‌تواند راهی برای اخذ اقامت و حتی شهروندی یا تابعیت آن کشور نیز باشد. بسیاری از کشورها برنامه‌هایی را برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی از طریق سرمایه‌گذاری در بخش املاک و مستغلات در نظر گرفته‌اند.

در این مقاله به بررسی کشورهایی خواهیم پرداخت که با خرید ملک، امکان اخذ اقامت را برای متقاضیان فراهم می‌کنند. در زیر کشورهای که با خرید خانه اقامت می دهند را به صورت خلاصه مینویسیم سپس شرایط هر کدام از این کشورها را معرفی می کنیم.

  • اسپانیا
  • قبرس
  • ترکیه
  • دومینیکا
  • عمان
  • یونان
  • دبی (امارات)
  • سنت لوسیا

اسپانیا

اگر شما یک شهروند غیر اتحادیه اروپا هستید، می‌توانید با خرید ملکی به ارزش بیش از ۵۰۰ هزار یورو، مجوز اقامت سه ساله در اسپانیا دریافت کنید. این اقامت به عنوان ویزای طلایی معروف است و مزایای بسیار خوبی دارد. علاوه براین روش، به طور کلی کشور اسپانیا جز دسته بهترین کشور برای مهاجرت محسوب می شود.

قبرس

افراد خارجی می‌توانند با خرید ملکی به ارزش حداقل ۳۰۰ هزار یورو در قبرس، اقامت دائم این کشور را بگیرند.

این برنامه شامل ملک‌های مسکونی و تجاری می‌شود. سرمایه‌گذاران می‌توانند حدود ۳ تا ۶ ماه پس از درخواست اقامت دائم، اقامت قبرس را دریافت کنند.

ترکیه

ترکیه به خارجیانی که ملکی را در این کشور خریداری می‌کنند، اقامت یک‌ساله می‌دهد. این اقامت قابل تمدید است و به شرط آنکه ملک خریداری شده برای سکونت استفاده شود،

برای گرفتن اقامت کوتاه مدت در ترکیه، حتما باید ملک مسکونی خریداری کنید. با خرید مغازه یا زمین نمی‌توانید اقامت ترکیه بگیرید. حداقل مبلغ برای خرید خانه و گرفتن اقامت در ترکیه ۲۰۰ هزار دلار است.

دومینیکا

یکی از روش های اخذ اقامت و پاسپورت کشور دومینیکا سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات این کشور است.

با خرید ملک در دومینیکا به ارزش حداقل 200 هزار دلار، در صورتی که شرایطی همچون عدم سوء پیشینه و سن بالای هجده سال داشته باشید می توانید برای اقامت در دومینیکا درخواست دهید. متقاضی خرید ملک در دومینیکا می تواند پس از پنج سال اقدام به فروش ملک خود کند.

عمان

با خرید ملک در عمان می‌توانید اقامت ۱۰۰ساله خود و خانوده‌تان را اخذ کنید و بعد از گذشت ۱ الی ۲ سال می‌توانید ملک خریداری شده خود را به ارزش افزوده بفروشید.

حداقل هزینه خرید خانه یک خوابه در عمان 89 هزار ریال عمان است و این رقم با توجه به ملک و تعداد اتاق ها تغییر خواهد کرد.

یونان

دولت یونان به شهروندان غیر اتحادیه اروپایی و خانواده‌های آن‌ها به شرط آنکه ملکی با ارزش بیش از ۲۵۰,۰۰۰ یورو خریداری کنند، مجوز اقامت می دهد. این مجوز  هر پنج سال یک بار به شرط اینکه شخص مربوطه همچنان مالک ملک باشد تمدید می‌شود. توجه داشته باشید که این مجوز، مجوز کار نیست.

امارات (دبی)

طبق قانون دولت امارات افراد خارجی که در منطقه‌های ملکی آزاد دبی (Freehold) ملکی به ارزش حداقل ۷۵۰,۰۰۰ درهم خریداری بکنند، می‌توانند برای دریافت ویزای اقامت سه‌ساله اقدام کنند. اگر این ملک به صورت اقساطی خریداری شده باشد، در زمان درخواست ویزا باید حداقل نیمی از مبلغ کل ملک به بانک پرداخت شده باشد.

مطلب پیشنهادی:  انواع مختلف اسباب بازی ریز

مالتا

کشور مالتا به خارجی ها این امکان را می‌دهد که از طریق خرید ملک در این کشور، مجوز اقامت دریافت کنند. بر اساس برنامه جدیدی که تحت عنوان برنامه اقامت جهانی ارائه شده است، افرادی که قصد دریافت اقامت مالتا را دارند، می‌بایست ملکی با حداقل ارزش ۲۲۰,۰۰۰ یورو خریداری کنند، البته به شرطی که این ملک در مناطق جنوبی مالتا یا جزیره گوزو واقع شده باشد.

اگر ملک در مناطق مرکزی یا شمالی مالتا قرار داشته باشد، حداقل ارزش آن باید ۲۷۵,۰۰۰ یورو باشد. با رعایت این شرایط، افراد می‌توانند از طریق سرمایه‌گذاری در ملک، اقامت مالتا را کسب کرده و از امکانات و مزایای زندگی در این کشور بهره‌مند شوند.

سنت لوسیا

طبق قانون فعلی سنت لوسیا خارجی‌ها می‌توانند با سرمایه‌گذاری حداقل ۲۰۰,۰۰۰ دلار در املاک و مستغلات، تابعیت  و اقامت این کشور را دریافت کنند. فرآیند این کار ۳ تا ۴ ماه زمان می‌برد. پس از ۵ سال، مالک می‌تواند املاک خود را بفروشد و سرمایه خود را بازیابی کند.

انتخاب یک کشور برای خرید ملک و اخذ اقامت بر اساس چه معیارهایی باید باشد؟

برای انتخاب یک کشور به منظور دریافت اقامت از طریق خرید املاک و مستغلات ، چندین عامل کلیدی وجود دارد که باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد. در اینجا پنج معیار اصلی برای انتخاب کشور مناسب آورده شده است:

حداقل سرمایه‌گذاری

کشورهای مختلف برای دریافت تابعیت از طریق سرمایه‌گذاری در املاک، حداقل سرمایه‌گذاری‌های متفاوتی را دارند. شما باید به عنوان یک سرمایه گذار کشوری را انتخاب کنید که با معیارهای سرمایه گذاری شما بخورد. برخی کشورها ممکن است سرمایه کمتری برای برنامه اخذ اقامت خود از طریق خرید ملک را داشته باشند.

برخی از این کشورها مثل دومینیکا و سنت لوسیا علاوه بر اقامت تابعیت نیز به فرد سرمایه گذار اعطا می کنند.

زمان دریافت اقامت یا تابعیت

زمان رسیدگی به  این برنامه‌های سرمایه‌گذاری، از زمان درخواست اولیه تا اعطای اقامت یا تابعیت، کشور به کشور متفاوت است. این معیار نزد برخی سرمایه گذاران یک معیار بسیار مهم است. چون برخی افراد تمایل دارند زودتر به اقامت برسند.

توجه به  معیار سفر بدون ویزا

یکی از مزایای اصلی دریافت تابعیت دوم، آزادی سفر است. برخی پاسپورت‌ها، مانند دومینیکا امکان مسافرت بدون ویزا را برای حداقل 140 کشور جهان مهیا می کند. این می‌تواند یک مزیت قابل توجه برای سرمایه‌گذارانی باشد که دائم در سفر هستند.

ثبات اقتصادی و سیاسی

ثبات اقتصادی و سیاسی یک کشور یک معیار مهم برای سرمایه گذاران خارجی تلقی می شود. قبل از اینکه کشوری را برای این نوع سرمایه گذاری انتخاب می کنید به شرایط سیاسی و اقتصادی آن کشور دقت کنید.

تعداد کلمات مطلب: 939

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

راهنمای جامع نگهداری از بامبو در خانه

نگهداری از بامبو در فنگ‌شویی، نماد خوش‌شانسی و سعادت است و معمولاً به دلیل کم‌توقع بودن و …