5 مورد از باستانی ترین جاهای دیدنی کوش آداسی ترکیه

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کوش آداسی یکی از زیباترین و باستانی‌‌ترین جاهای دیدنی ترکیه است.

کوش آداسی یا جزیره پرنده یکی از زیباترین جاهای دیدنی ترکیه است که در قسمت جنوبی این کشور، با فاصله 90 کیلومتری از ازمیر قرار دارد. این جزیره یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی ترکیه برای تعطیلات است و جاهای دیدنی باستانی بسیاری نیز دارد.

در این مقاله از مجله دلتا می‌خواهیم به جزیره کوش آداسی سفر کنیم و 5 مورد از باستانی‌ترین جاهای دیدنی این جزیره را به شما معرفی کنیم.

افسوس

یکی از بزرگترین و زیباترین جاهای دیدنی کوش آداسی، افسوس (Ephesus) است که در منطقه دریای مدیترانه قرار دارد. قدمت این بنا به صد سال قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد. جالب است بدانید که افسوس در دوران اوج خود، بعد از رم به عنوان بزرگ‌ترین شهر جهان شناخته می‌شد.

شهر باستانی افسوس

معبد آرتمیس

باورکردنی نیست اما معبد آرتمیس یکی از عجایب هفتگانه، از جاهای دیدنی باستانی کوش آداسی محسوب می‌شود. این معبد در افسوس قرار دارد و به دستور کرزوس پادشاه لیدیایی بنا شد. ظرافت و زیبایی بی‌مثال این بنا علت شهرت آن است. معبد آرتمیس دارای 127 ستون اصلی، نقاشی‌های دیواری و مجسمه‌های بی‌شمار بود که بعد از ویرانی در قرن سوم، تنها یک ستون و چند پایه از آن باقی مانده است.

معبد آرتمیس

 

شهر باستانی میلتوس

میلتوس یکی از شهرهای بندری مهم یونان باستان بوده که در حال حاضر جزو کوش آداسی شده است. قدمت این شهر به 1400 سال پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد و در آن زمان از ثروتمندترین شهرهای یونان به حساب می‌آمد. طی حفاری‌هایی که در شهر باستانی میلتوس انجام شده است، بقایای یک آمفی تئاتر، استادیوم، معبد آپولو، قلعه و کلیسا به همراه چند حمام رومی یافت شده که به دوران بیزانس بازمی‌گردد.

مطلب پیشنهادی:  ۷ ماسک تقویت ناخن ها

شهر باستانی میلتوس

شهر باستانی پرین

قدمت بقایای شهر پرین، یک شهر یونانی به قرن چهارم پیش از میلاد بازمی‌گردد. اما باستان‌شناسان معتقدند که سکونت در پرین پیش از این تاریخ آغاز شده و حتی احتمال می‌رود به هزار سال پیش از میلاد برسد. معبد آتنا از اصلی‌ترین جاذبه‌های پرین است که در بالاترین نقطه این شهر باستانی قرار گرفته است. از دیگر مناطقی که در این حفاری‌ها کشف شده تئاتر، بازار، ساختمان شورای شهر «بولوتریون»، سالن ورزشی، حمام‌های رومی و معبد دمتر اشاره کرد.

شهر باستانی پرین

کتابخانه سلسوس

از مشهورترین بناهای تاریخی افسوس که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده، کتابخانه سلسوس است. این کتابخانه 110 سال پیش از میلاد و برای گرامیداشت گایوس ژولیوس سلسوس ساخته شد. در این کتابخانه نزدیک به 12 هزار طومار نگهداری می‌شد و این موضوع کتابخانه سلسوس را به بزرگ‌ترین کتابخانه جهان باستان تبدیل کرده است. این کتابخانه در دهه 1970 بازسازی شد و در حال حاضر یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی کوش آداسی محسوب می‌شود.

کتابخانه سلسوس

تعداد کلمات مطلب: 430

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

راهنمای جامع نگهداری از گیاهان در پاییز

نگهداری از گیاهان در پاییز نیازمند توجه به نکات خاصی است که با توجه به کاهش دما و نور، تغی…