ترشی پوست هندوانه، با هزینه پایین

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ترشی پوست هندوانه

تا به حال به این فکر کرده‌‌اید این که می‌توانید با هندوانه، یک ترشی خوشمزه به اسم ترشی پوست هندوانه درست کنید؟ برای اغلب ما این گونه بوده که بعد از خوردن هندوانه، پوست آن را دور انداختیم، اما پوست سفید رنگ هندوانه علاوه بر این که خاصیت دارد، می‌توانید از آن برای ترشی هم استفاده کنید. ما در مجله دلتا، طرز تهیه ترشی پوست هندوانه، این ترشی ترش و دلچسب را به شما آموزش می‌دهیم.

ترشی پوست هندوانه

مواد مورد نیاز

برای تهیه ترشی پوست هندوانه، نیاز است که مواد زیر را آماده داشته باشید:

  • هندوانه: 1 عدد
  • نمک: به مقدار مورد نیاز
  • سرکه سفید: 1.5 پیمانه
  • شکر: 3.5 پیمانه
  • چوب دارچین خرد شده: 1 قاشق غذاخوری
  • مرزه و ترخون: 1 دسته کوچک
  • آب: 3 پیمانه

مراحل تهیه ترشی پوست هندوانه

  1. در ابتدا، پوست هندوانه (قسمت سفید رنگ) را از میوه جدا کنید و به صورت خلال‌های نازک در بیاورید. هر خلال را به تکه‌های کوچک‌تر مربعی شکل تقسیم کنید. بهتر است اندازه تکه‌ها مساوی باشد، تا شکل ظاهری ترشی بهتر شود.
  2. در مرحله بعد، داخل قابلمه آب و نمک بریزید و پوست هندوانه‌ها را اضافه کنید و اجازه دهید 30 دقیقه درون آب باقی بمانند تا کامل خیس بخورند. بگذارید پوست هندوانه‌ها، یک شبانه روز در همین حالت باقی بمانند.
  3. بعد از گذشت یک روز، پوست هندوانه‌ها را داخل آبکش بریزد و با آب سرد بشویید. نکته مهم این است که آب پوست‌ها به خوبی گرفته شود و کامل خشک شوند.
  4. پوست‌ها را داخل یک قابلمه ریخته و روی آن‌ها آب سرد بریزید. قابلمه را روی شعله متوسط گاز بگذارید و اجازه دهید پوست‌ها به مدت ده دقیقه بپزند تا بافت نرمی پیدا کنند.
  5. در مرحله بعد، برای تهیه ترشی پوست هندوانه نیاز است که سرکه سفید و شکر و یک و نیم پیمانه آب را درون قابلمه دیگری بریزید و خوب مخلوط کنید. مقداری چوب دارچین و مرزه یا ترخون را به ترکیب اضافه کنید و در نهایت، مواد را آبکش کنید. به این ترکیب، شیره گفته می‌شود.
  6. حالا، پوست هندوانه‌ها را به قابلمه حاوی شیره اضافه کنید و روی شعله گاز بجوشانید. بعد از جوش آمدن، حرارت گاز را کم کنید و به مدت 20 تا 30 دقیقه حرارت ملایم داده شود تا پوست هندوانه‌ها به رنگ شفاف و روشن در بیایند.
  7. یک ظرف شیشه‌ای مناسب برای ترشی انداختن آماده کنید. پوست هندوانه‌ها را داخل آن ریخته و شیره را روی آن بریزید. توجه داشته باشید که شیشه را کامل با مواد پر نکنید و سرخالی باشد. مورد مهم بعدی، اینکه پوست‌ها باید هنگام گذاشتن داخل شیشه، خنک شده باشند.
  8. در ظرف را ببندید و آن را درون قابلمه‌ای با آب در حال جوش، قراردهید. بعد از گذشت ده دقیقه، ظرف را در بیاورید و اجازه دهید تا خنک شود.
مطلب پیشنهادی:  روستای ورکانه، بهشت بکر همدان

ترشی خوشمزه ما آماده است.

ترشی پوست هندوانه

نکات مهم در تهیه ترشی پوست هندوانه

  • این ترشی به مدت سه ماه قابل نگهداری است و حتما باید در یخچال بماند.
  • می‌توانید برای ترش‌تر شدن ترشی، میزان سرکه بیشتری اضافه کنید.
  • استفاده از ادویه‌های مختلف مانند زنجبیل یا پودر سیر، می‌تواند به خوش عطر شدن ترشی کمک کند.

 

تعداد کلمات مطلب: 506

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

با نوشیدن آب سرد کالری بسوزانید و لاغر شوید

هیچ مدرکی مبنی بر مضر بودن نوشیدن آب سرد برای سلامتی وجود ندارد. هم آب سرد و هم آب هم‌دمای…