4 درسی که باید از این همستر کوچک گرفت!

0
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
آیا وقت گذاشتن برای بازی همستر و بازی‌های مشابه آن کار معقولی است؟ در این مطلب درس‌های مهمی که در این نوع از بازی‌ها نهفته است را بررسی خواهیم کرد.
تجربه بازی با همستر

این روزها کمتر کسی پیدا می‌شود که حداقل یکبار اسم بازی معروف و پر سر و صدای همستر را نشنیده باشد. تجربه بازی با همستر قطعا درس‌های زیادی برای کاربران خود دارد.

فضای مجازی هر از چندگاهی پدیده‌ای رو می‌کند که نشان می‌دهد انواع برنامه‌های موجود در این فضا تا چه حد می‌توانند زندگی واقعی افراد را دچار دگرگونی کنند. در همین راستا داشتن سواد رسانه برای تمام افراد در تمام جوامع یک امر مهم جهت مواجه اصولی با این پدیده‌ها می‌باشد؛ در این مطلب با مجله دلتا همراه باشید تا به صورت اجمالی معایب و مزایای تجربه بازی با همستر و سایر بازی‌های مشابه را بررسی کنیم.

تجربه بازی با همستر

بازی همستر در یک نگاه

همستر کامبت یک بازی Tap to Earn (ضربه زدن برای دریافت پاداش) و رباتی تلگرامی است که کاربرانش می‌توانند با انجام فعالیت‌هایی ساده، چون ضربه‌زدن روی صفحه نمایش گوشی، خرید کارت‌های مشخص، کدهای مورس روزانه و… سکه‌های درون بازی را جمع کنند. این بازی که از فروردین ۱۴۰۳ معرفی و به واسطه تجربه‌های مشابه و موفقی چون «نات‌کوین» مورد استقبال قرار گرفت، در همان روزهای اول سر و صدای زیادی به پا کرد.

 

تجربه بازی با همستر؛ 4 درسی که باید از این موجود کوچک پرمدعا گرفت!

به نظر می‌رسد مشکل برخی‌از ما با بازی همستر و بازار‌های ارز دیجیتال،تا حدی وابستگی ما به جهان سنتی و قدیم و عدم تمایل به مواجهه منطقی با دستاوردهای دنیای تکنولوژی است. پیدایش بازی‌هایی از جنس بازی همستر نشان می‌دهد که نسل جدید (و حتی افراد زیادی از نسل قدیم) چقدر به کسب درآمد از حوزه فناوری‌های ارتباطی علاقه‌مند هستند و چقدر ظرفیت انسانی در حوزه فناوری‌های دیجیتال در کشور وجود دارد. پس تجربه بازی با همستر و سایر بازی‌های کریپتویی نباید چندان بی‌ارزش هم باشد

و اما در ادامه به بررسی 4 درسی که باید از این نوع بازی‌ها گرفت، خواهیم پرداخت.

تجربه بازی با همستر

جذابیتی ظاهری، از جنس امید به پیروزی

جذابیت این نوع از بازی‌ها از این رو‌ است که در این بازی‌ها همیشه احتمال برنده شدن وجود خواهد داشت یا به عبارتی هیچ وقت احتمال برد به طور کامل از بین نمی‌رود؛ در نتیجه مقوله مهمی همچون امید را همیشه در دل کاربران خود زنده نگه می‌دارد. این را در کنار دیگر دستاورد و تجربه بازی با همستر، که به دست آوردن پول نیز می‌باشد قرار دهید؛ خواهید دید که میزان جذابیت آن چندین برابر می‌شود.

در روانشناسی فرمولی برای پاداش هست که وقتی پولی دریافت می‌کنیم، در مغز ما دوپامین ترشح می‌شود که هورمون پاداش است و باعث می‌شود تقویت شده و تجربه بازی با همستر را تکرار کنیم و این تبدیل به الگو و سبک زندگی‌مان می‌شود که می‌تواند در آینده بسیار آسیب زننده باشد.

تجربه بازی با همستر

خطری از جنس وابستگی و اعتیاد

به طور کلی درگیر شدن ذهن به بازی‌های اینترنتی دلایل مختلفی دارد. در این میان امتیاز خاص تجربه بازی‌ با همستر این است که افراد و بالاخص نوجوانان می‌توانند با توجیه این موضوع که این بازی پول نیز می‌دهد والدین خود را قانع کنند تا با آنها مخالفت و برخورد نکنند.

مطلب پیشنهادی:  روستای گرمه ؛ زمرد کویر اصفهان

و اما برخی‌از دلایل احتمال اعتیاد به این بازی‌ها:

  • فرار از واقعیت‌، رهایی موقت از استرس و مشکلات روزمره زندگی
  • تقویت سیستم پاداش و لذت و القای حس موفقیت
  • تجربه حس تسلط و قدرت
  • تشویق و فشار سایر همبازی‌ها
  • تاثیرات نوروشیمیایی،از جمله افزایش دوپامین در مغز و به دنبال آن ایجاد حس اعتیاد و وابستگی

تجربه بازی با همستر

وقایعی از جنس کلاهبرداری، ضرر مالی یا مرگ

در گزارشی به نقل از رئیس مرکز پلیس فتا، از زمان شروع بازی همستر تاکنون حدود 400 نفر در سطح کشور شکایاتی مبنی بر اینکه با انجام این بازی حساب‌های بانکی آن‌ها تخلیه مالی شده است، علیه برنامه تلگرام داشتند. لذا نمی‌توان منکر این واقعیت شد که امکان هک گوشی توسط چنین برنامه‌هایی وجود دارد. داشتن عملکرد محتاطانه و کسب مهارت سواد فضای مجازی می‌تواند میزان چنین خساراتی را به حداقل رساند.

در گزارشی دیگر از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ نقل شده؛ “میزان ۳۶ درصد از تصادفات پایتخت در سال ۱۴۰۲ و ۳۸ درصد از تصادفات در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ به عدم توجه به جلوی رانندگان که مصداق بارز آن استفاده از تلفن همراه حین رانندگی است مرتبط است.”

ظاهرا با مُدشدن بازی همستر، برخی افراد حتی در حین رانندگی موبایل به دست هستند و بخش عمده‌ای از تمرکز و توجه‌شان به جای رانندگی و توجه به جلو، به تلفن همراه است که این مساله می‌تواند عامل حوادث جبران ناپذیر بسیاری باشد.

تجربه بازی با همستر

با همه این‌ها، اما پنیر مفت فقط در تله موش نیست!!

بسیاری از فرصت‌های مهم در بازار رمزارز با همین اصطلاح «پنیر مفت در تله موش است» از دست می‌روند. متاسفانه برخی‌از تحلیل‎‌گران، قدرت کامیونیتی (یا به عبارتی گروه طرفداران) را دست کم می‌گیرند. همین کامیونیتی باعث شد که امثال نات‌کوین و دوج‌کوین هم زمانی با شرایط مشابه فعالیت خود را آغاز کردند؛ و اکنون در بین بزرگترین رمزارزها قرار گرفته و ارزش فعلی خود در بازار را به دست آوردند. اتفاقا این امکان وجود دارد که از طریق تجربه بازی با همستر، بتوان از این پنیر مفت و خوشمزه لذت برد…

تجربه بازی با همستر

سخن پایانی

بازی همستر نمونه‌ای عینی از ترکیب بازی و فناوری‌های نوظهور مثل هوش مصنوعی است که ثابت کرده برای انسان‌ها نیز دارای جذابیت فراوانی است؛ اگر تجربه بازی با همستر را دارید، درخصوص میزان ساعاتی که برای مشغول بودن به آن اختصاص می‌دهید کاملا مراقب باشید. زیرا همانطور که بیان شد ممکن است دچار عوارض و آثار منفی حاصل از تجربه بازی با همستر بر روی مغز و سلامت روان خود شوید.

در این مطلب از مجموعه مطالب مجله دلتا سعی کردیم به صورت اجمالی و با نگاهی همه‌جانبه ابعاد مختلف تجربه بازی با همستر و سایر بازی‌های مشابه را بررسی کنیم.

حالا شما بگویید، تجربه بازی با همستر برای شما چگونه بوده است؟

تعداد کلمات مطلب: 941

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…