ترفند خوش و آب رنگ شدن خورشت

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای داشتن یه خورشت خوش رنگ و قرمز، کارهای زیر را انجام بدهید.
خوش رنگ شدن خورشت

خوش رنگ شدن خورشت، قطعا می‌تواند زیبایی خاصی به غذا و سفره شما بدهد و غذا مجلسی‌تر به نظر برسد. غذاهای خورشتی، جایگاه ویژه‌ای در میان غذاهای ایرانی دارند و معمولا خیلی از ما ترجیح می‌دهیم برای مهمانی‌ها، یک خورشت خوشمزه و ایده آل را درست کنیم. در تهیه غذاهایی مانند قیمه، قیمه بادمجان و بامیه از رب استفاده می‌شود و به همین خاطر است که خوش رنگ و قرمز رنگ به نظر می‌آیند.

اما خب این سوال پیش می‌آید که چیکار کنیم تا خورشت قرمز و خوش رنگ‌تری داشته باشیم. ما در مجله دلتا، قصد داریم فوت و فن خوش رنگ شدن خورشت را به شما آموزش بدهیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

خوش رنگ شدن خورشت

فوت و فن خوش رنگ شدن خورشت

بسیاری از افراد بر این باروند که نوع و مارک رب است که بر طعم و رنگ غذا تاثیر می‌گذارد، اما واقیت این است که ترفندهایی که در تهیه غذا بکار می‌برید، علت اصلی خوش رنگ شدن غذای شما هستند. پس به موارد زیر توجه داشته باشید:

  1. رب را تفت بدهید.

تفت دادن رب با مقداری شکر، رنگ غذای شما را فوق‌العاده می‌کند. اگر رب را بدون تفت دادن به خورشت اضافه کنید، خورشت قطعا بد رنگ خواهد شد.

  1. از زعفران استفاده کنید.

خود زعفران، طعم و رنگ بی‌نظیری دارد. برای خوش رنگ شدن خورشت، زعفران را با مقداری هل و یک قاشق غذاخوری گلاب، ترکیب کرده و بعد به خورشت اضافه کنید تا رنگ غذا از این رو به آن رو شود.

مطلب پیشنهادی:  با آبشار ویکتوریا، بزرگترین آبشار جهان آشنا شوید!

خوش رنگ شدن خورشت

  1. از گوجه فرنگی استفاده کنید.

استفاده از گوجه فرنگی، نه تنها طعم بهتری به غذا می‌دهد، بلکه آن را خوش رنگ‌تر هم می‌کند. بهتر است گوجه‌ها را به صورت قاچ کرده و یا حلقه‌ای به خورشت اضافه کنید.

  1. از پودر دارچین استفاده نکنید.

بسیاری از افرادی که طعم و بوی دارچین را دوست دارند، پودر آن را به غذا اضافه می‌کنند. اما واقعیت این است که پودر دارچین، غذا را تیره می‌کند. بهتر است در مراحل انتهایی پخت خورشت (یک ربع آخر)، چند چوب دارچین اضافه کنید و هنگام سرو غذا، آنها را بردارید.

  1. تا جایی که می‌توانید از آبلیمو استفاده نکنید.

برای پخت خورشت‌هایی مانند قیمه، از آبلیمو استفاده نکنید و لیموعمانی را جایگزین کنید. لیموعمانی‌ها را تقریبا 20 دقیقه قبل از سرو غذا، به خورشت اضافه کنید، چرا که اگر لیموعمانی را خیلی زود به خورشت اضافه کنید، غذا تلخ مزه خواهد شد.

با رعایت موارد گفته شده، خورشت خوش آب و رنگ و خوشمزه‌تری خواهید داشت. خورشت را در کنار برنج زعفرانی سرو کنید تا سفره مجلسی‌تری داشته باشید.

 

تعداد کلمات مطلب: 418

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

با نوشیدن آب سرد کالری بسوزانید و لاغر شوید

هیچ مدرکی مبنی بر مضر بودن نوشیدن آب سرد برای سلامتی وجود ندارد. هم آب سرد و هم آب هم‌دمای…