4 تکنیک زیرکانه برای شناخت دیگران

0
7
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر می‌خواهید به راحتی شخصیت دیگران را بشناسید، این مطلب برای شماست.
مهمترین راه شناخت دیگران

مهمترین راه شناخت دیگران را می‌دانید؟ با این راهکارهای ساده می‌توانید به راحتی دیگران را بشناسید و به همین جهت ارتباطی بهتر با آنان برقرار کنید.  با دلتامگ همراه شوید تا با مهمترین راه شناخت دیگران آشنا شوید و در روابط خود تحولی عظیم به وجود آورید.

  • مهمترین راه شناخت دیگران

روانشناسان چندین تکنیک زیرکانه اما ساده را برای بهتر شناختن دیگران تدوین کرده‌اند. این راهکارها به شما کمک خواهند کرد تا با شناسایی بهتر اطرافیانتان برنامه ریزی بهتری برای رابطه خود داشته باشید.

مهمترین راه شناخت دیگران

شنونده خوبی باشید
با دقت و تمرکز به حرف‌هایش گوش کنید. زیرا در این صورت و با فعالانه گوش کردن به صحبت‌هایش جزئیاتی مهم را متوجه خواهید شد. سعی کنید با علاقه به حرف‌هایش گوش کنید و سوال‌هایتان را با زیرکی بپرسید.  زنان آلفا  به را حتی این کار ار انجام می‌دهند. خودتان را علاقه مند به صحبت با او نشان دهید زیرا در این صورت او نیز مشتاق صحبت با شما خواهد شد. یکی از مهمترین راه شناخت دیگران از طریق گوش دادن و صحبت کردن با آن‌هاست.

مهمترین راه شناخت دیگران

درک کردن
برای اینکه طرف مقابلتان را به خوبی درک کنید بهتر است که به حالات چهره او نیز توجه کنید. خیلی از اوقات افراد حرفی می‌زنند اما در چهره و رفتار بر خلاف آن را نشان می‌دهند. مثلا حالت‌های عصبانیت و یا شادی او را از چهره‌اش می‌‌توانید به راحتی متوجه شوید. سعی کنید دقت و توجه خود را بالا ببرید اما به او زل نزنید.

مطلب پیشنهادی:  آیا لشکر آدمخوار ایران را می‌شناسید؟

تست‌های روانشناسی
این تکنیک برای کسانی مناسب است که می‌خواهند هر دو با یکدیگر بیشتر آشنا شوند و برای شناخت بهتر یکدیگر در حال تلاش کردن هستند. تست‌های زیادی در این زمینه وجود دارد که با توجه به بخشی از شخصیت که نیاز دارید بیشتر بشناسید، انجام می‌شود. برای زوجین و یا کسانی که قصد ازدواج دارند یکی از بهترین راه‌ها همین است زیرا مهمترین راه شناخت دیگران تست‌های شخصیت شناختی و روانشناسی است. البته سعی کنید از تس‌های معتبر استفاده کنید و برای تحلیل آن از یک روانشناس استفاده کنید.

مهمترین راه شناخت دیگران

تحلیل رفتار و گفتار

سعی کنید تنها بر حرف‌هایشان تکیه نکنید و رفتار و عملشان را نیز تحلیل کنید. تحلیل کردن را با قضاوت کردن اشتباه نگیرید. مرز بسیار باریکی در این بین هست که برای داشتن یک رابطه بهتر سعی کنید آن را رد نکنید. برای تحلیل کردن رفتار می‌توانید با یک روانشناس یا متخصص استفاده کنید. سعی کنیدبدون اینکه بخواهید او بفهمد رفتارش را تحلیل کنید و اگر حس کردید که در حال قضاوت او هستید و یا رفتاری داشته که برای شما شبهه ایجاد کرده است، با او صحبت کنید تا بر طرف شود.

تعداد کلمات مطلب: 428

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…