طرز تهیه لازانیا بدون فر در 30 دقیقه

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به غذاهای فست فودی اما سالم علاقه دارید این مطلب برای شماست.
طرز تهیه لازانیا بدون فر

طرز تهیه لازانیا بدون فر برای کسایی که این غذا را دوست دارند اما همیشه به علت نداشتن فر آن را درست نمی‌کردند، یک گزینه عالی است. لازانیا به علت طعم لذیذ و خوبی که دارد در بین همگان در جایگاه خاصی قرار گرفته است. طرز تهیه این لازانیا ساده و سریع است و طعم لذیذی نیز دارد. اگر به دنبال طرز تهیه کیک هویج بدون فر هستید تا 2 روش طرز تهیه کیک هویج و گردو با پف زیاد + ویدئو را از دست ندهید. با دلتامگ همراه شوید تا با طرز تهیه لازانیا بدون فر آشنا شوید.

  • طرز تهیه لازانیا بدون فر

 مواد مورد نیاز
لازانیا: 1بسته
گوشت چرخ کرده: 250گرم
قارچ: 200گرم
پیاز: 2 عدد
پنیر پیتزا: 500 گرم
نمک، زردچوبه و فلفل: به مقدار لازم
آویشن، پودر سیر، پاپریکا:به اندازه نیاز و دلخواه شما
سس گوجه فرنگی: 2 قاشق
رب گوجه فرنگی: 1 قاشق

طرز تهیه لازانیا بدون فر

  • مراحل پخت لازانیا بدون فر

پخت مواد گوشتی لازانیا
ابتدا باید پیازها را رنده درشت یا به صورت ریز خرد کنید سپس در کمی روغن آن را تفت بدهید. سعی کنید با شعله کم این کار را انجام بدهید زیرا شعله کم باعث می‌شود طعم اصلی غذای شما از بین نرود. پس از اینکه کمی پیاز تفت خورد و رنگ آن به طلایی تغییر کرد حالا زمان آن است که گوشت چرخکرده را به آن اضافه کنید. سعی کنید گوشت را به خوبی ازهم جدا کنید تابافت بهتری پیدا کند.

اضافه کردن قارچ

اکنون قارچ‌ها را به هر شکلی که خودتان دوست داردید برش بزنید و داخل مواد گوشتی بریزید و زمان بدهید تا کمی تفت بخورد و نرم شود. درب ماهیتابه را نگذارید تا قارچ آب نیندازد.

طرز تهیه لازانیا بدون فر

رب گوجه

گوشت را تا زمانی تفت دهید که رنگ آن تغییر کند و از خامی در بیاید. حالا مخلوطی از سس گوجه فرنگی و رب گوجه را باهم مخلوزط کنید این کار هم طعم و هم رنگ بسیار خوبی به مواد گوشتی لازانیا شما می‌دهد. حدود ده دقیقه این گوشت چرخکرده را با رب و سس تفت دهید تا خامی رب گوجه گرفته شود و طعم آن با گوشت مخلوط شود.

مطلب پیشنهادی:  انار، برای رهایی از چاقی

ادویه‌ها را به ترتیب نمک، زردچوبه، فلفل، آویشن، پودر سیر و پاپریکا به مواد گوشتی بریزید. بهتر است برای فلفل از فلفل سیاه استفاده کنید زیرا عطر و طعم لازانیا شما را بهتر خواهد کرد. پس از اینکه گوشت به طور کامل با رب گوجه فرنگی تفت خورد نصف لیوان آب به آن اضافه کنید. این کار باعث می‌شود تا مواد میانی لازانیا شما به خوبی جا بیفتد.

طرز تهیه سس بشامل

سس بشامل را تهیه کنید.برای تهیه این سس باید مقداری کره را روی شعله کم قرار دهید تا به آرامی آب شود. بعد از آن کمی آدر به کره خود اضافه کنید. آدر را کمی تفت دهید تا از حالت خامی خارج شود. اماآدر نباید رنگش تغییر کند و ته بگیرد. حالا شیری که به دمای محیط رسیده است را به آدر خود اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا سس شما یکدست شود. کمی جوز هندی به سس خود اضافه کنید.

طرز تهیه لازانیا بدون فر

پخت لازانیا

لازانیا را به مدت زمان نیازی که بر روی جعبه آن نوشته شده است داخل آب جوش بگذارید و در آن نمک و کمی روغن برزید. تا به هم نچسبند. پس از اینکه لازانیا نرم شد نوبت آن است به سرغ مرحله آخر طرز تهیه لازانیا بدون فر برویم.

چیدن مواد

ابتدا در یک ماهیتابه نسبتا بزرگ یک لایه لازانیا بچسنید سپس کمی مواد گوشتی و پس از آن سس بشامل و کمی پنیر پیتزا بر روی آن قرار دهید و این کار را تا زمانی که مواد شما تمام شود انجام دهید. مدت زمان پخت این طرز تهیه لازانیا بدون فر حدودا 30دقیقه بر روی شعله کم است.

 

تعداد کلمات مطلب: 614

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…