روسیه از زاویه دین! سفر به مناطق مسلمان نشین روسیه چگونه خواهد بود؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با سفر به روسیه در فصل بهار، گردشگران می‌توانند از جاذبه‌های طبیعی روسیه لذت ببرند.
سفر به روسیه

ورود گردشگران اسلامی به روسیه هر سال در حال رشد است به گونه‌ای که در یک سال، تقریبا 10 میلیون گردشگر مسلمان از روسیه بازدید کردند. در سفر به روسیه، پروژه حلال با موفقیت برای مسلمانان اجرا می‌شود. هتل‌ها و رستوران‌ها برای رفع نیازهای گردشگران مسلمان گواهینامه دریافت کرده‌اند. برخی از شرکت‌های مسافرتی روسیه برای ارائه خدمات مسافرتی مطابق با موازین اسلام، سفر حلال را معرفی می‌کنند.

توسعه گردشگری اسلامی در روسیه

در روسیه یک سیستم اعتباربخشی فدرال دوستدار مسلمانان راه‌اندازی شده است که برای رستوران‌ها، هتل‌ها، مکان‌های برگزاری کنفرانس و نمایشگاه، پمپ بنزین‌ها و موسسات پزشکی صادر کرده‌اند و از این جهت، در تور سفر به روسیه، خیال مسلمانان بابت اسلامی بودن این مراکز راحت خواهد بود.

ماهیت این سیستم بدین صورت است که مسلمانان در هر گونه تاسیسات گردشگری اعم از خرده فروشی، رستوران یا هتل به خدمات ویژه‌ دسترسی خواهند داشت، به‌عنوان مثال در اتاق مهمان مسلمان، یک سجاده برای نماز یا قرآن کریم وجود خواهد داشت. علاوه‌بر این، هرگونه نوشیدنی‌های الکلی در مینی بار ممنوع است و غذاهای ممنوعه نیز در منو وجود نخواهد داشت و حتی خدمات پزشكی و مالی مطابق با موازین اسلامی در تور سفر به روسیه ارائه خواهد شد.

هم‌چنین، ممکن است یک پلتفرم آنلاین جداگانه یا یک نرم‌افزار تلفن همراه دوستدار مسلمانان ایجاد شود که به هر مهمان مسلمانی اجازه می‌دهد مسیر خود را در سراسر روسیه تعیین کند و از خدمات این موسسات گردشگری بهره‌مند شود.

سفر به مناطق مسلمان نشین روسیه

مسلمانان دیگر نقاط جهان نیز، روسیه را به‌عنوان یک سرزمین با فرهنگ غنی اسلامی هدف جهانگردی خود قرار داده‌اند. شرکت‌های توریستی در کشورهای مختلف تورهای متعدد جهانگردی به مقصد مناطق مسلمان‌نشین روسیه برای شهروندان خود تدارک می‌بینند.

از جمله‌ این سفرهای توریستی، سفر به قازان، مسکو، داغستان و جمهوری چچن است که با هدف بازدید از نقاط و مراکز مهم و جذاب مسلمان‌نشین در نظر گرفته شده است. جابه‌جایی‌ها و ایاب و ذهاب با خطوط هوایی داخلی کشور روسیه انجام می‌شود و به‌طور کامل مواد خوراکی حلال نیز برای مسافرین تهیه می‌شود. معرفی گواهینامه‌های حلال در خدماتی مانند پذیرایی، گردشگری، صنعت هتلداری و حتی خدمات مالی و پزشکی نشان‌دهنده تعهد این کشور به ارائه یک تجربه جامع برای گردشگران است.

مناطق گردشگری شهرهای مسلمان روسیه

در شهر قازان مسافران و گردشگران مسلمان از مجموعه‌ کرملین قازان، مسجد قل شریف، دانشگاه دولتی قازان، مسجد نور الله، مسجد مرجانی و در شهر بلغار از موزه‌ای که بزرگترین قرآن جهان در آن قرار دارد، مسجد جامع و دیگر مکان‌های مقدس بازدید می‌کنند.

همچنین کاخ کرملین و مجموعه‌های داخل آن، مساجد و مرکز شورای مفتی‌ها از جمله موارد جذاب شهر مسکو برای گردشگران مسلمان است.

در داغستان، گردشگران مسلمان می‌توانند از مزار چهل صحابه، موزه‌های دربند و قدیمی‌ترین مسجد شهر بازدید کنند. طبق برنامه، توریست‌ها شب را در مخاچ قلعه سپری می‌کنند و نماز را در قدیمی‌ترین مسجد شهر به نام مسجد جمعه برپا می‌دارند.

مطلب پیشنهادی:  شهریور کجا بریم خنک باشه؟

همچنین برنامه گردش در چچن بازدید از مسجد بزرگ گروزنی، دیدار با روسا و نمایندگان دولت، کوهنوردی، موزه‌ ایتوم کاله، بازار برکت و دیگر مراکز دینی را شامل می‌شود.

تاتارستان تمام شرایط را برای گردشگران مسلمان ایجاد کرده است و به‌خاطر امکاناتش در عرصه توریسم حلال، برای گردشگران مسلمان جذابیت زیادی دارد، جایی که گردشگران مسلمان در هتل‌های حلال ساکن می‌شوند یا درمان‌های بهداشتی را در موسسات پزشکی حلال دریافت می‌کنند.

علاوه‌بر این، در تاتارستان آثار فرهنگی اسلامی فراوانی جهت توسعه توریسم اسلامی وجود دارند.

سفر به روسیه در فصل بهار

زمان سفر به روسیه

علاوه‌بر بازدید از اماکن مذهبی، با سفر به روسیه در فصل بهار، گردشگران می‌توانند از جاذبه‌های طبیعی روسیه لذت ببرند. درحالی‌که در مناطق جنوبی زمان گلدهی گیاهان و درختان فرا رسیده است، در مناطق شمالی تفریحاتی نظیر اسکی آلپاین و تماشای شفق شمالی در جریان است. هم‌چنین در ایام خرداد، تورهای مخصوص شب های سفید روسیه برگزار می‌شود.

اخذ ویزای سفر به روسیه

روسیه 2 نوع ویزای توریستی فوری و عادی دارد که برای اخذ ویزای فوری روسیه باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. در صورت عجله داشتن، توصیه می‌شود ویزای فوری دریافت کنید، زیرا زمان بررسی درخواست ویزای عادی درسفارت روسیه 4 تا ۷ روز کاری است، اما زمان لازم برای اخذ ویزای روسیه به‌صورت فوری 1 روز کاری خواهد بود.

آژانس مسافرتی نهال گشت

یکی از شرایط سفر مفرح و لذت بخش انتخاب آژانس مسافرتی معتبر است. نهال‌گشت با همکاری با هتل‌ها و شرکت‌هایی که خدماتی با بالاترین کیفیت به مشتریان وفادار ارائه می‌دهند و گرفتن بازخورد روزانه از سفر مسافرین، وضعیت خدمت‌دهی هتل‌ها را منصفانه بررسی می‌کند و با توجه به آن، تورهای پیشنهادی را طراحی و معرفی می‌نماید.

با انتخاب نهال گشت از خدمات متنوعی بهره‌مند می‌شوید. خدماتی نظیر بلیط رفت و برگشت هواپیما، رزرو هتل با صبحانه، اخذ ویزای روسیه، گشت شهری، ترانسفر بین شهری، ترانسفر فرودگاهی، تور لیدر فارسی زبان و راهنمای محلی خدمات کلی تور روسیه هستند که البته تفاوت‌هایی نیز بین پکیج‌ها وجود دارد.

برای سفر به روسیه نیز باید نکاتی مانند تفاوت قیمت ویزای گروهی و انفرادی، برنامه گشت‌های گروهی و نحوه سفر با تور را بدانید. برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت نهال گشت ((nahalgasht.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن ۱۸۳۰-۰۲۶ تماس بگیرید و با کارشناسان صحبت کنید.

تعداد کلمات مطلب: 835

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…