بررسی کامل علت پس دادن نمک ماشین ظرفشویی (در تمام برندها)

0
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
در این مطلب از دلتامگ به بررسی علل پس دادن نمک ماشین ظرفشویی در برند های مختلف پرداخته‌ایم و راهکار مناسب جلوگیری از این اتفاق را نیز ارائه کرده‌ایم.

نشتی محفظه نمک یکی از متداولترین مشکلاتی است که ماشین های ظرفشویی با آن روبرو می شوند. این نشتی سبب کدری ظروف و آسیب دیدگی آنها می شود. یکی از علل بروز این حادثه بسته نبودن دریچه محفظه نمک در ماشین ظرفشویی های مختلف است که سبب نشت نمک به محفظه اصلی شستشو می شود.

در ادامه به بررسی سایر علت پس دادن نمک ماشین ظرفشویی در برند های مختلف از جمله برندهایی چون ال جی و سامسونگ و برخی دیگر از برندها پرداخته ایم و راهکار مناسب جلوگیری از این اتفاق را نیز ارائه کرده ایم.

دقت کنید که نمک کمک می کند تا از سختی آب کم شده و دستگاه تان بهتر کار نماید، در عین حال مانع از گرفتگی لوله های آب این دستگاه و نشت آن به داخل خانه تان نیز می شود. اما اگر حین استفاده از این وسایل با گرفتگی لوله در آشپزخانه نیز روبرو شدید، می توانید با مراکز لوله بازکنی تهران یا شهر محل سکونت خود تماس گرفته و از آنها بخواهید به شما در حل این مشکل کمک نمایند.

علت پس دادن نمک ماشین ظرفشویی ال جی

در صورتی که محفظه نمک ماشین ظرفشویی تان دچار آسیب شده است، ظرف ها به خوبی در دستگاه شسته نمی شوند و حالت کدر مانندی بر روی آنها به وجود می آید. در برخی موارد ظروف حتی دچار خط و خش نیز می شوند.

این مشکل به دلیل سختی آب و خوب کار نکردن محفظه نمک ایجاد می شود که در بلند مدت سبب ایجاد اختلال در عملکرد ماشین ظرفشویی تان نیز می شود.

از مهمترین نشانه هایی که خبر از نشتی محفظه نمک می دهند، رسوبات آهکی زیاد در اسپری آبپاش هستند. در برخی مواقع نیز در کف ماشین سفیدک هایی ایجاد می شود که در گذشته وجود نداشتند.

پس دادن نمک ماشین ظرف شویی بوش

در صورت لبریز کردن نمک در ماشین ظرفشویی بوش، سبب نشت این ماده به درون محفظه اصلی می شوید. سعی کنید تا علامت مشخص شده نمک ریخته و دقت کنید که بعد از آن چراغ نشانگر نمک خاموش شود.

اگر چراغ خاموش نشد و شما احساس کردید میزان نمک ریخته شده بالاست کمی نمک ها را جا به جا کنید تا سنسور دستگاه عمل نماید، اگر حجم نمک بالا بود نیز کمی از سر آن خالی نمایید تا با نشت نمک در قسمت شستشو روبرو نشوید.

بررسی علل نشت نمک ماشین ظرفشویی در همه برندها

مهمترین دلایل برای پس دادن نمک ماشین ظرفشویی عبارت هستند از:

بسته نبودن درب کامل محفظه نمک

در برخی مواقع محفظه دچار نشتی نشده، بلکه فقط درب آن را به خوبی نبسته اید. زمانی که درب باز باشد نیز احتمال بروز مشکلاتی مانند نشتی زیاد است.

گاهی اوقات مشکل از طرف شما نیست، بلکه درب به خوبی بسته نمی شود. در این زمان باید از متخصصین حرفه ای کمک بخواهید. این افراد ابتدا درب را به صورت کامل بررسی کرده و سپس در صورت دفرمه شدن آن را برایتان تعویض می کنند. همچنین در صورتی که درب به خوبی بسته نشده بود، کافیست آن را از روی محفظه خارج کرده و سپس مانند الگوی همیشگی آن را ببندید.

افزایش مقدار نمک در محفظه مخصوص

چنانچه بیشتر از گنجایش محفظه داخل آن نمک بریزید، شاهد بروز این مشکل خواهید بود. در واقع با انجام این کار، نمک ها از لا به لای درزهای درب خارج می شوند و به داخل ماشین ظرفشویی نفوذ پیدا می کنند. این نمک ها می توانند موجب سوراخ شدن دیگ و زنگ زدگی اجزای دیگر شوند و به مرور کارایی دستگاه را به صورت کامل مختل کنند.

برای اینکه با چنین مشکلی روبرو نشوید، همیشه 1 یا 2 بند انگشت را در محفظه نمک را خالی بگذارید. با انجام این کار هیچ وقت با مشکلی به اسم پرشدن محفظه نمک روبرو نخواهید شد. برخی افراد در حین ریختن نمک داخل محفظه از قیف استفاده نمی کنند که همین مسئله نیز باعث پخش شدن نمک ها در سایر قسمت های ماشین می شود.

مطلب پیشنهادی:  4 تاثیر شگفت انگیز آجیل بر سلامت بدن

شما باید همواره مقداری مناسب از این ماده را داخل محفظه مخصوص بریزید. برای تهیه نمک باید حتما از محصولات باکیفیت بازار استفاده کنید تا مبادا آسیبی به دستگاه وارد شود.

dishwashing salt

خراب بودن محفظه

بنا به برخی دلایل مثل پر کردن بیش از اندازه نمک محفظه دچار خرابی هایی می شود. در صورتی که درپوش را به خوبی نبسته باشید نیز احتمال خرابی وجود دارد. در برخی مواقع درپوش آسیب دیده که فقط با تعویض آن مشکل برطرف می شود. در بعضی موارد نیز محفظه سوراخ شده و نشتی پیدا می کند که در این زمان نیز با تعویض محفظه مشکل برطرف خواهد شد.

چنانچه از خراب بودن محفظه تان اطمینان کافی داشتید، توصیه می کنیم که این موضوع را با کارشناسان حرفه ای تعمیرات در میان بگذارید. آنها با تجربه خود این مشکل را بدون آسیب زدن به سایر قطعات برطرف خواهند کرد.

مراحل رفع مشکل پس دادن نمک ماشین ظرفشویی در برندهای متنوع

چنانچه با مشکل پس دادن نمک ماشین ظرفشویی روبرو شدید، باید طبق مراحلی خاص پیش بروید که مشکل برطرف شود:

  • ابتدا باید مطمئن شوید که داخل محفظه به اندازه کافی نمک ریخته اید. چنانچه مقدار این ماده زیاد بود، پیشنهاد می دهیم که محفظه را به اندازه کافی خالی کنید. (حداقل دو بند انگشت)
  • درپوش را بررسی کنید تا مبادا عیبی داشته باشد. درپوش باید به صورت کامل کیپ محفظه شود.
  • بخش های مختلف محفظه را بررسی کنید، چون هر گونه ایراد ساختاری می تواند آسیب های زیادی به آن برساند.

Fixing the dishwashing salt

نحوه جلوگیری از مشکلات پس دادن نمک ماشین ظرفشویی

مهمترین نکات در پیشگیری از پس دادن نمک ماشین ظرفشویی عبارت هستند از:

  • در ماشین ظرفشویی برندهای محبوب مثل سامسونگ و … از نشانگر مخصوصی برای نمک استفاده می شود. شما باید به این نشانگر توجه داشته و در زمان لازم به محفظه نمک بیفزایید.
  • بهتر است با استفاده از قاشق یا قیف مواد را به اندازه ای مناسب داخل جایگاه مخصوصشان بریزید.
  • باید همواره از مواد شوینده حرفه ای و باکیفیت بازار برای شستن ظرف هایتان با ماشین ظرفشویی استفاده کنید، در غیر این صورت دستگاه تان آسیب های جدی می بیند.
  • چنانچه سختی آب بالا باشد، میزان نمک مصرفی آن بیشتر خواهد بود. پس باید همواره به چراغ نمایشگر توجه داشته باشید و بر اساس آن محفظه را پر کنید تا جلوی بروز این مشکل را بگیرید.
  • با هر بار استفاده از ماشین ظرفشویی محفظه نمک را بررسی کنید و از بسته بودن درب آن به صورت کامل مطمئن شوید.
  • در صورتی که این قطعه آسیب دیده بود، توصیه می کنیم که از تکنسین های حرفه ای کمک بگیرید. بسیاری از افراد با عدم آگاهی در زمینه تعمیرات، دست به آچار شده و قصد تعمیر این قطعه را می کنند و در حین کار به سایر قطعات نیز آسیب می رسانند.
  • سعی کنید ماشین ظرفشویی را کمتر در حالت Quick قرار دهید، چون در این حالت شستشوی کاملی صورت نمی گیرد و همین موضوع نیز می تواند علت پس دادن نمک ماشین ظرفشویی باشد.

اگر مشکل شما ادامه دار شود، می تواند ضمن آسیب رساندن به ماشین ظرفشویی، باعث گرفتگی لوله هایتان در بلند مدت شده و از عوامل نشت آب به داخل آشپزخانه تان باشد.

dishwashing

علت پس دادن نمک ماشین ظرفشویی، مشکلی جدی و قابل حل

علت پس دادن نمک ماشین ظرفشویی هر چه که باشد، خوشبختانه قابل حل است؛ بنابراین توصیه می کنیم که ابتدا خود قطعه را بررسی کرده اگر مشکل جزئی بود خود آن را برطرف نمایید و غیر این صورت با متخصصین خبره ارتباط گرفته و از تعمیر دستگاه به صورت خانگی بپرهیزید.

تعداد کلمات مطلب: 1236

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…