طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار

0
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر دوست دارید در مهمانی‌های خود بدرخشید، طرز تهیه ترشی گوجه سبز انتخاب خوبی است
ترشی گوجه سبز با رب انار

گوجه سبز به تنهایی یک میوه خاص و متفاوت است که اگر به شکل ترشی همراه با رب انار تهیه شود، می‌تواند طعم و مزه بسیار  دلپذیرتری داشته باشد؛ در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار

برای تهیه این ترشی متفاوت و خوشمزه به 500 گرم گوجه سبز، 1/4 لیوان رب انار، نصف قاشق رب گوجه، 3 حبه سیر و به مقدار لازم نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و سرکه سفید نیاز دارید.

ترشی گوجه سبز با رب انار

  • مرحله اول

در ابتدا گوجه‌ها را شسته و درون قابلمه بریزید؛ سپس رب انار، دو لیوان سرکه، رب گوجه، ادویه و آب را به آن اضافه کنید و اجازه دهید گوجه‎‌ها به مدت 5 دقیقه بپزند؛ بعد از گذشت این مدت زمان شعله را خاکوش کرده و اجازه دهید تا مواد خنک شود.

  • مرحله پایانی تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار

بعد از آن که مواد کاملا خنک شدند سبزیجات و سیر خرد شده را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و مواد آماده شده را در یک ظرف مناسب خشک و تمیز بریزید و اجازه دهید حداقل ۴-۵ روز بماند تا جا بیافتد.

مطلب پیشنهادی:  ۷ علت ورم پا را بشناسید

ترشی گوجه سبز با رب انار

طرز تهیه ترشی گوجه سبز با نمک

برای تهیه ترشی گوجه سبز، تنها لازم است که گوجه را با تاب و سرکه مخلوط کرده و بعد روی شعله گاز قرار دهید تا کمی نرم شود و بعد در شیشه بریزید؛ توجه داشته باشید در این روش با توجه به ذائقه خود می‌توانید مقدار نمک را بیشتر و یا کمتر از سرکه در نظر بگیرید.

ترشی گوجه سبز شور

اگر دوست ندارید که در این ترشی از رب گوجه استفاده کنید، می‌توانید به راحتی آن را حذف کنید اما حتما میزان سبزی‌های تازه و حتی خشکی که در این ترشی استفاده می‌کنید را افزایش دهید تا در نهایت ترشی طعم بهتری داشته باشد.

تعداد کلمات مطلب: 315

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…