5 تصویر عجیب از فضا که تا به حال ندیده‌اید!

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید اطلاعات عجیبی درباره کهکشان‌ها بدانید، با ما همراه باشید.
درباره فضا و کهکشان

زندگی در شهرهای بزرگ و همچنین مشغولیت‌های روزمره، گاهی می‌تواند ما را از زیبایی‌ها و عظمتی که در آسمان وجود دارد، دور نگه دارد؛ اما با تماشای زیبایی‌های آسمان، می‌توانیم ارتباط عمیق‌تری با جهان و خودمان برقرار کنیم؛ چرا که با نگاه به آسمان و دیدن ستاره‌ها و پدیده‌های کیهانی، در می‌یابیم که جهان بسیار بزرگ‌تر و پیچیده‌تر از آنچه است که ما تصور می‌کنیم؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم تصویری متفاوت درباره فضا و کهکشان، سیاه‌چاله و هرآنچه در مریخ می‌گذرد به شما نشان دهیم.

  • گودالی در خورشید

گودال خورشیدی به عنوان یک دایره نورانی شناخته می‌شود؛ این پدیده در هنگام مشاهده خورشید از سطح زمین یا از طریق دوربین‌ها و تلسکوپ‌ها قابل مشاهده است. وقتی نور خورشید از دانه‌های ابر یا ذرات معلق در هوا عبور می‌کند، تکیه‌گاهی بر ذرات ایجاد می‌شود و نور به شکل دایره‌ای منتشر می‌شود که باعث ایجاد این پدیده زیبا و شگفت‌انگیز می‌شود؛ گودال خورشیدی به ویژه در زمان‌هایی از روز مانند طلوع و غروب خورشید بیشتر قابل مشاهده است و ممکن است به عنوان یک پدیده زیبا و جذاب در آسمان دیده شود.

رباره فضا و کهکشان

  • چهره‌های مریخ

این اصطلاح اغلب به تصاویری از سطح مریخ اشاره دارد که به صورت اتفاقی شبیه به چهره‌های انسان یا حیوانات به نظر می‌رسند. در واقع، این پدیده‌ها در برخی تصاویر مریخ که توسط دستگاه‌های فضایی مختلف گرفته شده‌اند، به دلیل سنگ‌ها یا ساختارهای شناخته شده بر روی سطح، به چهره‌ انسان یا حیوان شباهت دارد.

این تصاویر که می‌توان حسی از ترس و دلهره را در ما به وجود آورد، طبق گفته ناسا چیزی نیست جز تشکیل سنگ عظیمی که شبیه سر انسان است که با وجود سایه‌هایی که دیده می‌شود، توهم چشم، بینی و دهان را ایجاد می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  تقویت سیستم ایمنی بدن با 5 غذای ساده + ویدیو

رباره فضا و کهکشان

  • چشم خدا

سحابی مارپیچ یکی از پدیده‌های زیبا و جذاب در کیهان است؛ این کهکشان از کهکشان راه شیری حدود 2و نیم میلیارد سال نوری فاصله دارد. یکی از سحابی‌های غولپیکر در جهان است که به دلیل ظاهر مارپیچ خود به این نام شناخته می‌شود؛ ستاره‌ای که در مرکز این سحابی قرار دارد، به نظر می‌رسد در حال مرگ است و این امر موجب می‌شود که این سحابی یکی از مقصدهای محبوب برای عکاسان و علاقه‌مندان به فضا باشد.

رباره فضا و کهکشان

  • درخت در مریخ؟

به طور کلی وجود درخت در مریخ از نظر علمی به اثبات نرسیده است و تصویری که جدیدا از ناسا منتشر شده شبیه یک نقاشی انتزاعی یا حتی درختان تاریکی است که از سطح مریخ برمی‌خیزند که مهم‌ترین علامت آن، تبخیر و یخ زدگی دی اکسید کربن است که رگه‌هایی از مواد روی تپه‌های شنی ریخته و تصویری شبیه به درخت را به وجود آورده است؛ در حالی که این تصویر نتیجه واکنش‌های شیمیایی است.

درباره فضا و کهکشان

  • ابر‌های مشتری 

یکی دیگر از عجایبی که درباره فضا و کهکشان وجود دارد، ابرهای مشتری است؛ معمولا افرادی که به نجوم علاقه دارند؛ سیاره مشتری را با لکه‌های غول پیکر و قرمز رنگ می‌شناسند؛ در این عکس که از ناسا گرفته شده، به دلیل زاویه و ارتفاع عکس گرفته شده، رنگ قرمز آن افزایش یافته و لکه بزرگ‌تر به نظر می‌رسد که مانند ابر روی محیط سایه انداخته است؛ همین امر باعث ترس و تعجب بسیاری از ما شده است.

تعداد کلمات مطلب: 524

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…