طرز تهیه شربت گوجه سبز مجلسی در 10 دقیقه

0
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به طعم‌های ترش و ملس علاقه دارید، با این روش خودتان در خانه یک شربن خنک برای تابستان آماده کنید.
شربت خنک برای تابستان

با گرم شدن تدریجی هوا تمایل افراد برای استفاده از نوشیدنی‌های خنک بیشتر می‌شود؛ بنابراین بهتر است برای حفظ سلامتی خودمان یک شربت خانگی ساده درست کرده و با آن در مهمانی‌های خود بدرخشید؛ در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا طرز تهیه شربت خنک برای تابستان که با  گوجه سبز آماده می‌شود را به شما آموزش دهیم.

موادد لازم برای تهیه شربت خنک برای تابستان

انواع شربت ساده وجود دارد که شما می‌توانید برای دورهمی‌های خود استفاده کنید؛ اما با توجه به اینکه فصل گوجه سبز است شما می‌توانید یک نوشیدنی خوشمزه آماده کرده و از آن لذت ببرید. برای شربت گوجه سبز به 1 کیلو گوجه سبز، 1 کیلو شکر و 1 قاشق غذاخوری آبلیمو نیاز دارید.

  • مرحله اول تهیه شربت خنک تابستانی

اولین مرحله در تهیه انواع شربت برای پذیرایی، شستشو مناسب میوه همیت بسیاری دارد؛ به همین منظور در ابتدا گوجه سبزها را شسته و درون قابلمه استیل یا لعابی بریزید؛ توجه به جنس قابلمه بسیار مهم است؛ سپس روی گوجه‌ها آب ریخته و روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا پخته شوند.

شربت خنک برای تابستان

  • مرحله دوم

بعد از آنکه گوجه سبزها پخته شد، آن‌ را آبکش کرده و مجدد از یک صافی ریز رد کنید تا شربت به دست آمده شفاف‌تر شود؛ برای خوشرنگ شدن شدن شربت گوجه سبز، آبلیمو را اضافه نمایید.

  • مرحله پایانی تهیه شربت خنک برای تابستان با گوجه سبز

بعاد از آنکه مواد را از صافی رد کردید، محتویات به دست آمده را درون قابلمه لعابی ریخته و بعد شکر را به آن اضافه کنید؛ در این مرحله حرارت را کم کرده و اجازه دهید تا شربت به قوام لازم برسد؛ بعد از آنکه شربت آماده شد، آن را از روی حرارت بردارید و پس از سرد شدن، داخل ظرف شیشه‌ای ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

نکات مهم در تهیه شربت گوجه سبز

  • برای خوشرنگ‌تر شدن شربت گوجه سبز، می‌توانید از رنگ خوراکی سبز استفاده کنید.
  • شما می‌توانید با یک تیر دو نشان زده و از باقی مانده گوجه سبزها، یک مربا خوشمزه درست کنید.
  • توجه داشته باشید که بعد از سرد شدن شربت، بافت آن سفت می‌شود؛ بنابراین از زیاد جوشاندن شربت خودداری کنید.
  • یکی از مهم‌ترین دلایل کپک زدن شربت خنک ترای تابستان، رقیق بودن بیش از اندازه شربت است.
  • برای شفاف شدن شربت گوجه سبز، حین پخت مرتب آن را هم بزنید و کف روی آن را جدا کنید.
مطلب پیشنهادی:  با شیر پوستتان را درخشان کنید

خواص گوجه سبز برای بدن

گوجه سبز یک میوه سرشار از مواد مغذی و مفید برای بدن است. این میوه دارای خواصی است که می‌تواند به سلامتی بدن کمک کند؛ در ادامه به تعدادی از آ« اشاره خواهیم کرد.

  • بهبود گوارش

ویتامین C موجود در گوجه سبز همچنین نقش مهمی در سلامتی دستگاه گوارش دارد. این ویتامین به عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند و می‌تواند از التهابات مختلف در دستگاه گوارش جلوگیری کند. همچنین، ویتامین C می‌تواند به تقویت دیوارهای روده‌ها و جلوگیری از مشکلاتی مانند نفخ کمک کند.

شربت خنک برای تابستان

  • لاغری و کاهش وزن

ویتامین C می‌تواند در فرآیند چربی سوزی و متابولیسم چربی‌ها نقش مهمی داشته باشد. برخی تحقیقات نشان داده‌ که ویتامین C ممکن است به افزایش اکسیداسیون چربی‌ها و تحریک سیستم اعصاب کمک کند که در نتیجه باعث افزایش فعالیت متابولیک بدن و کاهش وزن شود.

  • درمان کبد چرب با خوردن شربت گوجه سبز 

، بنزوئیک اسید یکی از ترکیبات موجود در گوجه سبز است که خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی قوی دارد. این اسید می‌تواند در مبارزه با میکروب‌ها و باکتری‌های مختلف کمک کند که نقش مهمی در در پاکسازی و سم زدایی کبد دارد.

تعداد کلمات مطلب: 582

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

انتخاب اول توریست‌هایی که به کانادا می‌روند، کجاست؟

کانادا به همراه ایالات متحده آمریکا، ۲ مقصد محبوب در قاره آمریکای شمالی هستند که سالانه می…