بهترین راه‌ های لاغری شکم چیست؟

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
زندگی مدرن و کاهش فعالیت جسمانی باعث شده است که بسیاری از افراد دچار افزایش وزن شده و با عوارض این مشکل دست و پنجه نرم کنند. خوشبختانه راه های بسیاری برای لاغری شکم وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.
لاغری شکم

اندام متناسب و شکم تخت رؤیای بسیاری از افراد است که دچار اضافه‌وزن هستند. همه ما به دنبال روش‌هایی هستیم که بتوانیم در کمترین زمان وزن کم کنیم و به‌تناسب اندام به‌خصوص در ناحیه شکم و پهلو برسیم. کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده، نوشیدن چای سبز و مصرف محصولات پروبیوتیک فقط چند روش طبیعی است که می‌تواند باعث کاهش وزن و چربی‌های اطراف شکم شود. بااین‌حال نمی‌توان نقش فعالیت بدنی و تمرین‌های ورزشی را در لاغری شکم نادیده گرفت.

در این میان بهترین راه این است که ابتدا به دلایل چاقی شکم پی ببریم تا بتوانیم راحت‌تر روش مقابله با آن را پیدا کنیم. عوارض ناشی از چربی‌های اطراف شکم را نمی‌توان نادیده گرفت. خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت، برخی از سرطان‌ها از مشکلات ناشی از چربی‌های انباشته‌شده در اندام‌های بدن است. بااین‌حال، تغییرات کوچک در شیوه زندگی اغلب می‌تواند به افراد کمک کند تا میزان چربی شکم را کاهش داده و سلامت کلی را بهبود ببخشند. در این مقاله شما را با بهترین راه‌های لاغری شکم آشنا می‌کنیم.

دلیل اصلی تجمع چربی‌های شکمی چیست؟

ژنتیک، انتخاب سبک زندگی و تغییرات هورمونی سه عامل مهمی هستند که ممکن است به تجمع چربی شکم کمک کنند.
ژنتیک: برخی افراد ممکن است از نظر ژنتیکی مستعد ذخیره چربی در نواحی خاصی مانند شکم، باسن یا ران باشند.
هورمون‌ها: برخی از هورمون‌ها، ازجمله انسولین، کورتیزول و هورمون‌های جنسی (استروژن و تستوسترون)، می‌توانند بر به تجمع چربی‌ها در بدن منجر شود. برای مثال، عدم تعادل در سطح انسولین می‌تواند منجر به تجمع چربی در اطراف ناحیه شکم شود.
سبک زندگی: سبک زندگی کم‌تحرک، رژیم غذایی فاقد مواد مغذی ضروری، سطح استرس بالا و خواب ناکافی همگی می‌توانند به افزایش چربی شکم کمک کنند.

بهترین راه‌های لاغری شکم چیست؟

روشی رؤیایی و معجزه‌آسا برای کاهش چربی بدن وجود ندارد، اما تغییر در شیوه زندگی و رژیم غذایی می‌تواند به افراد کمک کند تا وزن کلی خود را کاهش دهند و این باعث کاهش بیش‌ازحد چربی شکم در زمان می‌شود. کاهش وزن اغلب مؤثرترین برنامه بلندمدت است. راه‌های زیر می‌تواند به کاهش وزن و لاغری شکم در افراد کمک کند.

ایجاد تغییر در رژیم غذایی

یکی از بهترین راه‌های لاغری شکم پیروی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل است که می‌تواند به فرد در کاهش وزن کمک کند و همچنین می‌تواند تأثیر مثبتی بر سلامت کلی افراد داشته باشد. مهم‌ترین بخش رژیم کاهش وزن، ایجاد و حفظ کسری کالری است… در ابن حالت بهتر است که مصرف قند، غذاهای چرب و کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده را کاهش داده و در عوض از مقدار زیادی میوه و سبزی‌ها استفاده کند. غذاهای کم‌کالری، مواد مغذی مانند کلم بروکلی، سیب، برنج قهوه‌ای و سوپ‌های مقوی را جایگزین غذاهای چرب کنید.

دلیل اصلی تجمع چربی‌های شکمی - لاغری شکم

پرهیز از مصرف الکل

یکی دیگر از بهترین راه‌های لاغری شکم اجتناب از مصرف الکل و نوشیدنی‌های حاوی الکل است. شخصی که در تلاش برای از دست دادن چربی اضافی شکم است، باید به این نکته توجه داشته باشد که نوشیدنی‌های الکلی اغلب حاوی قند اضافی هستند که می‌تواند به افزایش وزن کمک کند.

فعالیت‌های ورزشی

افزایش فعالیت‌ها بدنی و ورزش می‌تواند یکی از بهترین راه‌های لاغری شکم باشد؛ زیرا شیوه زندگی بی‌تحرک می‌تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی و ازجمله افزایش وزن شود. افرادی که سعی در کاهش وزن‌دارند باید در فعالیت‌های روزمره خود ورزش زیادی داشته باشند. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) برای حفظ سلامتی دو جلسه ورزش در هفته را توصیه می‌کند. ورزش می‌تواند به افزایش سوخت‌وساز بدن کمک می‌کند و باعث کاهش وزن می‌شود. انجام تمرینات هوازی و قدرتی می‌تواند به افراد کمک کند تا چربی شکم خود را برطرف کنند.

مطلب پیشنهادی:  دریاچه عشق دبی، جاذبه‌ای برای همه عاشقان دنیا!

کاهش استرس

استرس می‌تواند باعث افزایش وزن فرد شود. انتشار هورمون استرس کورتیزول بر اشتهای فرد تأثیر می‌گذارد و می‌تواند باعث شود که فرد غذای بیشتری را بخورد و در نتیجه باعث افزایش وزن و چربی‌های شکمی شود.

هورمونی که باعث می‌شود غذاهای پرچرب و سنگین مانند پیتزا، سیب‌زمینی سرخ‌کرده و کوکی‌ها میل کنید. این افراد بهتر است که از روش‌های تسکین‌دهنده استرس شامل ذهن آگاهی و مراقبه و ورزش ملایم مانند یوگا استفاده کنند. کاهش استرس و اضطراب‌های روزمره را می‌توان به‌عنوان یکی دیگر بهترین راه‌های لاغری شکم در نظر گرفت.

لاغری شکم

بهبود الگوهای خواب

از بهترین راه‌های لاغری شکم بهبود الگوی خواب است؛ زیرا خواب برای سلامت کلی افراد بسیار حیاتی است. هدف اصلی خواب این است که به بدن اجازه استراحت و بهبودی داده شود. وقتی خواب کافی ندارید، ممکن است غذاهای راحتی با کالری بالا نیز هوس کنید. هنگامی‌که فرد در تلاش است وزن خود را از جمله چربی شکم را از بین ببرد، خوابیدن به‌اندازه کافی ضروری و یکی از نیازهای مهم بدن است.

کاهش مصرف نوشیدنی‌های قندی

مصرف قند اضافی به‌ویژه در ناحیه شکم، عامل اصلی افزایش وزن است. مصرف قند بالا ممکن است با افزایش مقاومت به انسولین و تحریک التهاب در بدن، میزان منبع چربی احشایی را افزایش دهد. مصرف مقادیر زیاد شکر در نوشیدنی‌ها می‌تواند آسیب زیادی به‌سلامتی بدن وارد کند. محتوای قند نوشیدنی‌ها مانند نوشابه و چای و قهوه شیرین را بررسی کنید و سعی کنید در حد کنترل‌شده از آن‌ها استفاده کنید.

انتخاب چربی‌های سالم

یکی از بهترین راه‌های لاغری شکم استفاده از چربی‌های سالم در رژیم غذایی است. چربی‌های اشباع‌شده و چربی‌های ترانس می‌توانند باعث ایجاد مشکلات قلب شوند و خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی را افزایش دهند. آن‌ها همچنین می‌توانند منجر به افزایش وزن و رشد چربی احشایی دور شکم شوند. در عوض مصرف چربی‌های سالم می‌تواند به کاهش چربی کلی بدن کمک کرده و از مزایای زیادی برای سلامت عمومی بدن داشته باشند.
غذاهای با چربی بالا سالم عبارت‌اند از:
• آووکادوها
• دانه‌های چیا
• تخم‌مرغ
• ماهی
• آجیل
• زیتون

افزایش فعالیت روزمره

یکی از بهترین راه‌های لاغری شکم افزایش سطح فعالیت روزانه است که به سوزاندن کالری در افراد کمک می‌کند. افزایش تحرک و فعالیت‌های روزانه می‌تواند عضلات را تقویت کرده و روحیه را بالا ببرد. نکاتی برای افزایش سطح فعالیت روزانه عبارت‌اند از: هنگام نشستن به مدت طولانی، استراحت‌های کششی منظم انجام می‌شود گرفتن پله‌ها به‌جای آسانسور پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری به‌جای رانندگی یا حمل‌ونقل عمومی است.

  1. تمرینات کاردیو را امتحان کنید
  2. ورزش قلبی عروقی یا قلبی، قلب را پمپاژ می‌کند. همچنین کالری را می‌سوزاند و به کاهش چربی بدن و عضلات کمک می‌کند.
  3. برخی از تمرینات قلبی شامل موارد زیر است:
  4. پیاده‌روی
  5. دویدن
  6. با استفاده از دوچرخه ورزشی
  7. شنا كردن

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ۰۲۱۲۲۱۷۶۰۲۰ تماس بگیرید و یا به سایت iranianclinic.com مراجعه کنید.

تعداد کلمات مطلب: 1057

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…