این غذا هارو نخور چون اضطراب می‌گیری

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گاهی اوقات اضطراب به دلیل عوامل درونی و دل‌نگرانی های زندگی شخصی نیست بلکه بخاطر تغذیه نامناسب است.از این رو با شناسایی این مواد و پرهیز غذایی می‌توانید آرامش بیشتری را تجربه کنید.
تپش قلب بالا

مطالعات نشان داده اند که اضطراب و تغذیه ارتباط مستقیمی با هم دارند. برخی از غذا و خوراکی ها درای مواد معدنی ای هستند که باعث بروز تپش قلب بالا و نا آرامی و در نتیجه اضطراب می‌شود. شما می‌توانید به راحتی با رژیم غذایی مناسب و پرهیز این اضطراب دوری کنید. همراه دلتا مگ باشید تا با شناسایی و دنبال کردن یک رژیم غذایی مناسب آرامش بیشتری را تجربه کنید.

اضطراب چیست؟

اضطاب یک واکنش طبیعی و فیزیولوژیکی می‌باشد که بدن ما در شرایط و موقعیت های تنش زا یا خطرناک تجربه می‌کند. اضطراب می‌تواندعلائم فیزیکی همچون تپش قلب بالا، تنگی نفس، درد در قفسه سینه، بی قراری، کم خوابی، بی اشتهایی، خستگی، ترس، حساسیت افراطی و واکنش های غیر طبیعی را در پی داشته باشد. اضطراب ممکن است به طور پیوسته در طول روز رخ دهد.

تپش قلب چیست؟

تپش قلب ضربان قلب سریع، نا منظم ، قوی و بسیار سریع تر از ضربان قلب نرمال است. ضربان قلب در حالت نرمال بین 60تا100 بار برای افرا بزرگسال بالای18 سال در طول دقیقه می‌تپد اما تپش قلب بالا به بیش از 100 ضربه در یک دقیقه می‌سد. تپش قلب بالا موجب می‌شود شما صدای ضربان قلبتان را در گوش، گلو و حتی قفسه سینه خود احساس کنید.

تپش قلب بالا

علائم تپش قلب بالا

1. داشتن ضربان قلب سریع، نامنظم و قوی

2.تنگی نفس

3.احساس درد در قفسه سینه

4. سنگینی قفسه سینه

5.احساس خستگی، ضعف و کاهش عملکرد

6. تعریق زیاد

7.حالت تهوع

8.احساس نگرانی و اضطاب و استرس

ارتباط رژیم غذایی و تپش قلب بالا

مطالعات اخیر نشان داده اند که برخی مواد غذایی می‌توانند باعث تپش قلب بالا و  اضطراب شوند یا آن را تشدید کنند. در صورتی که شما یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنید می‌توانید آرامش بیشتری را در طول روز تجربه کنید.

چه مواد غذایی باعث اضطراب می‌شوند؟

قند! بله قند مصنوعی با بالا بردن قند خون و ترشح مقدار بیشتری از هورموت کورتیزول، بدن شما را وادار می‌کند تا تلاش بیشتری برای آزاد سازی قند خون کند که در نتیجه موجب تپش قلب بالا می‌شود و شما را دچار اضطاب خواهد کرد. پس اولین نکته رعایت استفاده‌ی به اندازه‌ی قند است. زیرا استفاده‌ بی بیش از حد قند باعث نوسانات هورمون در بدن و در نتیجه باعث تپش قلب بالا و اضطاب می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  عظمت و شکوه دبی را در ساحل جمیرا ببینید!

تپش قلب بالا

کافئین در مواد غذایی مانند چای، قهوه، نوشیدنی های انرژی زا، شکلات و کاکائو و نوشابه موجود است. کافئین بالا به راحتی می‌تواند تپش قلب شما را از 70 به 120 برساند. اکثر مردم کافئین را به دلیل انرژی بخش بودنش استفاده می‌کنند تا عملکرد بهینه‌ی خود را در وظایف روزانه بالا ببرند از به دلیل استفاده بیش از حد، تپش قلبشان بال می‌رود و در نتیحه دچار اضطراب می‌شوند.

فست فودمحبوب دل ها؛ به دلیل داشتن گوشت های فراورده شده، فلفل و ادویه های تند، مواد نگهدارنده، نمک و سدیم فراوان جزو مواد غذایی اضطراب آور هستند. همچین با هضم دیر هم می‌توانند با اذیت گوارش باعث تپش قلب شوند.

تپش قلب بالا

نان هایی که با آرد سفید تهیه می‌شوند مانند نان لواش چون سبوس ندارند مصرف بیش از حدش باعث بالا رفتن قند خون می‌شود و در نتیجه می‌تواند تپش قلب شما را بالا ببرد.

مواد محرک مانند الکل تپش قلب را بسیار تحریک می‌کند.

سخن آخر

شما می‌توانید با تنظیم یک رژیم غذایی مناسب و شخصی سازی شده از تپش قلب بالا دوری کنید و آرامش بیشتری را تجربه کنید.

 

تعداد کلمات مطلب: 562

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

چگونه روغن زیتون خالص را تشخیص دهیم؟

روغن زیتون خالص یکی از سالم‌ترین روغن‌های موجود در بازار است و استفاده از آن برای سلامت بد…