ایستگاه بین المللی فضایی کجاست؟

0
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
احتمالا شما هم تا به حال اسم ایستگاه بین المللی فضایی را شنیده اید ، محلی اسرارآمیز در مدار نزدیک به زمین ، که از عجایب اختراعات انسان معاصر است.
ایستگاه بین المللی فضایی

ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) یک پروژه ساخت‌وساز چندملیتی است و بزرگترین سازه‌ای است که بشر تا به حال در فضا قرار داده است.

ساخت و ساز اصلی ایستگاه بین المللی فضایی بین سال های 1998 و 2011 تکمیل شد، اگرچه ایستگاه به طور مداوم در حال تکامل است و شامل ماموریت ها و آزمایش های جدید می شود. از 2 نوامبر 2000 به طور مداوم اشغال شده است.

ایستگاه بین المللی فضایی متعلق به کدام کشور است؟

به گفته آژانس فضایی اروپا (ESA)، ISS متعلق به یک کشور واحد نیست و یک “برنامه همکاری” بین اروپا، ایالات متحده، روسیه، کانادا و ژاپن است. به گفته دفتر بازرس کل آژانس، ایستگاه فضایی بین‌المللی حدود 3 میلیارد دلار در سال برای عملیات ناسا هزینه بر می دارد که تقریباً یک سوم بودجه پروازهای فضایی انسان است.

ایستگاه بین المللی فضایی

تا به حال چندین نفر به ایستگاه بین المللی فضایی رفته اند؟

تا ماه می 2022، 258 نفر از 20 کشور از ایستگاه بین المللی فضایی بازدید کرده اند. کشورهای برتر شرکت کننده شامل ایالات متحده (158 نفر) و روسیه (54 نفر) هستند. زمان فضانوردان و زمان تحقیق در ایستگاه فضایی با توجه به میزان پول یا منابع (مانند ماژول ها یا روباتیک) به آژانس های فضایی اختصاص می یابد.

بیشترین میزان تامین بودجه ی ایستگاه بین المللی فضایی توسط کدام کشورها است؟

ایستگاه بین المللی فضایی تشکیل شده از کمک های 15 کشور است. ایالات متحده، روسیه و آژانس فضایی اروپا شرکای اصلی ایستگاه فضایی هستند و بیشترین بودجه را تامین می‌کنند. شرکای دیگر ایستگاه بین المللی فضایی آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن و آژانس فضایی کانادا هستند. علاوه بر این، فضانوردان کشورهای دیگر مانند امارات متحده عربی گاهی اوقات به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرواز می‌کنند.

دورنمای ایستگاه بین المللی فضایی چیست؟

برنامه‌های فعلی پیش‌بینی می‌کنند که ایستگاه بین المللی فضایی حداقل تا سال 2024 به بهره‌برداری برسد و شرکا در مورد تمدید احتمالی آن بحث کنند. ناسا تمدید آن را تا سال 2030 تایید کرده است، اگرچه روسیه می گوید که پس از سال 2024 عقب نشینی می کند تا بر ساخت ایستگاه فضایی خود در حدود سال 2028 تمرکز کند. هم چنین نحوه عملکرد ایستگاه پس از خروج روسیه هنوز مشخص نشده است. پس از سال 2030، برنامه‌هایی برای ایستگاه فضایی بین‌المللی نیز به وضوح مشخص نشده است. پس از این زمان ایستگاه بین المللی فضایی می تواند از مدار خارج شود یا برای ایستگاه های فضایی تجاری آینده در مدار بازیافت شود.

ایستگاه بین المللی فضایی

ایستگاه بین المللی فضایی چقدر بزرگ است؟

ایستگاه فضایی بین المللی 356 فوت (109 متر) و با جرم 925335 پوند (419725 کیلوگرم) است. پانل های خورشیدی به تنهایی یک هکتار را پوشش می دهند. ایستگاه فضایی دارای هفت محل خواب است، با قابلیت افزودن بیشتر در طول دوره تحویل خدمه، دو حمام، یک باشگاه ورزشی، و یک گنبد (یک پنجره خلیجی با دید 360 درجه از زمین).

مطلب پیشنهادی:  زمین، سیاره عجیب و غریب منظومه شمسی!

آیا ایستگاه بین المللی فضایی قابل مشاهده است؟

بله ، در شب، ایستگاه فضایی بین‌المللی از زمین قابل مشاهده است و به‌عنوان یک نقطه متحرک نورانی ظاهر می‌شود و از نظر روشنایی با سیاره درخشان ناهید رقابت می‌کند. رصدگران آسمان شب که می دانند چه زمانی و کجا باید نگاه کنند، می توان آن را بدون استفاده از تلسکوپ مشاهده کرد.

همچنین می توانید با تجهیزات مناسب از ایستگاه فضایی بین المللی عکس بگیرید.

ایستگاه بین المللی فضایی چقدر سریع در حال حرکت است؟

ایستگاه فضایی بین المللی هر 90 دقیقه با سرعتی در حدود 17500 مایل در ساعت (28000 کیلومتر بر ساعت) دور زمین می چرخد. در یک روز، ایستگاه تقریباً مسافتی را طی می کند که از زمین تا ماه و برگشت از آن طول می کشد.

چگونه فضانوردان به ایستگاه بین المللی فضایی می روند؟

معمولاً یک خدمه بین المللی متشکل از هفت نفر در داخل ایستگاه فضایی بین المللی زندگی و کار می کنند. با این حال، در طول تغییر اعضای خدمه، این تعداد می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، در سال 2009، 13 خدمه از ایستگاه بین المللی فضایی بازدید کردند. این همچنین رکورد بیشترین افراد در فضا در یک زمان است.

فضانوردان در ایستگاه بین المللی فضایی چه می کنند؟

زمانی که فضانوردان به ایستگاه می‌رسند، معمولاً یک دوره ماموریتی حدوداً شش ماهه را برای انجام آزمایش‌های علمی مختلف و نگهداری و تعمیر ایستگاه فضایی بین‌المللی صرف می‌کنند. در خارج از محل کار، فضانوردان حداقل دو ساعت را صرف ورزش و مراقبت شخصی خواهند کرد. آنها همچنین گاهی اوقات پیاده‌روی فضایی انجام می‌دهند، رویدادهای رسانه‌ای/مدرسه‌ای را برای اطلاع‌رسانی برگزار می‌کنند و به‌روزرسانی‌هایی را در رسانه‌های اجتماعی ارسال می‌کنند. اولین فضانوردی که از فضا توییت کرد مایک ماسیمینو بود که این کار را از یک شاتل فضایی در می 2009 انجام داد.

اتاق‌های خواب در ایستگاه بین المللی فضایی معمولاً شامل تخت‌های دوطبقه کوچک است. فضانوردان بسته به ترجیحشان خود را به دیوار می بندند یا به خود اجازه می دهند آزادانه در فضای کوچک شناور شوند. خدمه ای که به طور موقت فقط برای چند روز بازدید می کنند ممکن است در سفینه فضایی خود یا در یک مکان اضافی در ایستگاه بخوابند، که تا زمانی که خود را در فضا ببندند، مجاز است.

در نهایت باید گفت که ایستگاه بین المللی فضایی بستری برای تحقیقات طولانی مدت برای سلامت انسان است که ناسا آن را به عنوان یک پله کلیدی برای اجازه دادن به انسان برای کشف سایر مقاصد منظومه شمسی مانند ماه یا مریخ می داند.

 

 

 

تعداد کلمات مطلب: 884

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…