به‌ یادماندنی‌ترین سفر عمرتان را در ییلاق های مازندران تجربه کنید!

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جایی را تصور کنید که سرسبزی و طراوت بکر طبیعت آن روح خسته شما را جلا می‌دهد. مکانی که نغمه پرندگان خوش‌آواز آن زیباترین موسیقی‌ای است که گوش شما می‌شنود. جایی بر فراز ابرهای سفید که هوای خوش و نسیم خنک آن تن شما را نوازش می‌کند.
ییلاق های مازندران

مازندران بدون شک یکی از شگفت‌انگیزترین استان‌های ایران است و ییلاق های مازندران دقیقا همان‌جایی هستند که برای فرار از زندگی کسل کننده امروزی به دنبالش هستید. این بار همراه دلتامگ به چند مورد از زیباترین جاهای دیدنی مازندران و بهترین تفرجگاه‌های آن سفر کنید.

ییلاق مازیچال، بهشت ییلاق های مازندران

مازیچال به معنای واقعی یک بهشت تمام عیار است. وقتی آواز پرندگان را در دشت‌های سرسبز آن می‌شنوید یا وقتی به تماشای جنگل‌های عباس در ارتفاعات آن می‌نشینید یا حتی زمانی که اقیانوس ابرهای بی‌پایان را در زیر پاهایتان می‌بینید به جادویی بودن این بهشت اقرار می‌کنید! این ییلاق که در ارتفاع 2600 متری کوهستان در نزدیکی کلاردشت قرار گرفته است. برای رسیدن به آن باید به روستای طویدره بروید و سپس 14 کیلومتر در میان جنگلی فرح‌بخش و البته جاده‌ای ناهموار پیاده‌روی کنید.

 

ییلاق گرسماسر یکی از تاریخی‌ترین ییلاق های مازندران

ییلاق گرسماسر یکی از تاریخی‌ترین ییلاق های مازندران

اینجا فقط مکانی برای استراحت و تفریح نیست! اینجا یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های بشر است که زمانی مخفیگاه حسن صباح و یارانش بوده است! قلعه تاریخی چند هزارساله آن خبر از رازهای پنهانی می‌دهد که هنوز هیچ‌کس آن‌ها کشف نکرده است. جنگل‌های سرسبز مرتفع هیرکانی و خانه‌های کاه‌گلی روستایی که در گوشه‌گوشه آن به چشم می‌خورند اینجا را به یکی از زیباترین نقاط ایران تبدیل کرده‌اند. این ییلاق در 40 کیلومتری جنوب غرب رامسر و در میانه جاده رامسر به تنکابن واقع شده است.

مطلب پیشنهادی:  موفقیت فقط پولدار شدن نیست + ویدئو

ییلاق لپاسر، مرتفع ترین ییلاق مازندران

ییلاق لپاسر، مرتفع ترین ییلاق مازندران

یکی دیگر از زیباترین ییلاق های مازندران لپاسر است که در فاصله کمی از رامسر واقع شده و برای دیدن آن باید به روستای نمکدره یا جواهرده بروید و سپس در مسیر حیرت‌انگیز دو ساعته پیاده‌روی کنید. اینجا بهشتی در دامنه کوه سماسوس است که حتی در تابستان هم لباس مخملی و برفی به تن دارد! در فصل بهار و تابستان گل‌های زردرنگ زیبا سراسر دشت این منطقه را می‌پوشانند و زیبایی آن را چند برابر می‌کنند.

ییلاق هزار جریب یکی از زیباترین ییلاق های مازندران

ییلاق هزار جریب یکی از زیباترین ییلاق های مازندران

هزار جریب یکی از بکرترین مکان‌های مازندران است که در جنوب شرقی شهرستان نکا واقع شده است. اینجا یکی از مناطق محافظت شده ایران است که زیستگاه گونه‌های جانوری و گیاهی متنوع است. سرتاسر ییلاق هزار جریب پوشیده از جنگل‌های هیرکانی است که زیبایی چشم‌اندازهای آن، نفستان را حبس می‌کند. هنگام قدم زدن در میان این جنگل‌ها، چشمه‌های آب‌معدنی، رودخانه‌های فراوان و آبشارهای مختلف را خواهید دید که هرکدام به گونه‌ای دلبری می‌کنند. در اطراف این ییلاق روستاهای کچپ، ارم، سیکا و آکرد واقع شده‌اند که آن‌ها هم در زیبایی نظیر ندارند.

تعداد کلمات مطلب: 411

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. همراه با شما

    28 اسفند 1402 در 9:41 ب.ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…