نوروز 1403 به زیباترین جزایر خلیج فارس سفر کنید!

2
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دلتان می‌خواهد در نوروز امسال به زیباترین جزایر خلیج فارس سفر کنید؟ غیر از قشم و کیش جزیره دیگری در آب‌های نیلگون جنوب ایران می‌شناسید؟
جزایر خلیج فارس

جزایر خلیج فارس فقط محدود به جزیره قشم و جزیره کیش نیستند؛ بلکه در این آب‌های زیبا جزایر بسیار وجود دارند که هر کدام با ویژگی منحصربه‌فرد خود گردشگران را مجذوب می‌کنند. دلتامگ در این مقاله سفری به زیباترین جزایر جنوب ایران خواهد داشت، با ما همراه شوید.

جزیره هندورابی یکی از زیباترین جزایر خلیج فارس

اگر قرار است در نوروز امسال به جنوب ایران سفر کنید شاید بهتر باشد با جزیره هندورابی سفر خود را شروع کنید. در این جزیره زیبا که زیستگاه پرندگان مهاجر و خزندگان صحرایی بسیاری است، می‌توانید به غواصی و ماهیگیری بپردازید یا در هنگام قدم زدن در ساحل به تماشای لاک‌پشت‌های تازه متولد شده بروید.

جزیره هندورابی یکی از زیباترین جزایر خلیج فارس

جزیره خارک از زیباترین جاهای دیدنی خلیج فارس

یکی از زیباترین جزایر خلیج فارس که بخشی از استان بوشهر محسوب می‌شود و با هشت هزار نفر جمعیت به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جنوب ایران تبدیل شده است، جزیره خارک است. جزیره خارک، دُر یتیم خلیج فارس لقبی است گه جلال آل احمد به این جزیره جادویی داده است.

جزیره خارک از زیباترین جاهای دیدنی خلیج فارس

جزیره ابوموسی یکی از بکرترین جزایر خلیج فارس

خیلی‌ها تصورشان از جزیره ابوموسی یک جزیره نظامی است؛ اما در بخشی از این جزیره مردم بومی زندگی می‌کنند که به مهمان‌نوازی و خونگرمی شهرت فراوانی دارند. جزیره ابوموسی به همراه تنب بزرگ و تنب کوچک سه جزیره ویژه خلیج فارس هستند که سفر به آن‌ها شما را با دنیای دیگری در آب‌های فیروزه‌ای جنوب ایران آشنا می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  ساحل طلایی ایران کجاست؟

جزیره ابوموسی یکی از بکرترین جزایر خلیج فارس

جزیره لاوان زیستگاه لاک‌پشت‌های پوزه عقابی

این لاک‌پشت‌های عجیب از سرمایه‌های ایران هستند که آن‌ها را می‌توانید در یکی از بکرترین جزایر خلیج فارس؛ یعنی جزیره لاوان ببینید. این جزیره با وسعت 76 کیلومترمربع در شمال شرقی بندر مقام واقع شده است. گوسفند وحشی و جبیر (نوعی آهو) هم از دیگر گونه‌های حیات وحش این جزیره هستند. از دیگر شگفتی‌های این جزیره می‌توان به عسل‌های معروف آن اشاره کرد که برخلاف سایر عسل‌های دنیا سبزرنگ است.

جزیره لاوان زیستگاه لاک‌پشت‌های پوزه عقابی

جزیره هرمز از محبوب‌ترین جاذبه‌های جنوب ایران

یکی دیگر از زیباترین جزایر خلیج فارس، جزیره هرمز است که به سرزمین رنگین‌کمان مشهور شده است. خاک سرخ، ساحل قرمز و گنبدهای نمکی 600 ساله این جزیره برای هر گردشگری جذاب است. اگر دلتان یک سفر متفاوت می‌خواهد جزیره هرمز بهترین انتخاب است که با کوه‌ها و تپه‌های رنگارنگش همه را دیوانه خود می‌کند.

بهترین زمان سفر به جنوب ایران کی است؟

جنوب ایران به‌خصوص جزایر خلیج فارس تقریبا همگی دارای آب‌وهوای گرم و شرجی هستند و در بیشتر ایام سال رطوبت بالایی دارند. اگر قصد سفر به این جزایر را دارید اوایل اسفند تا اواسط مرداد بهترین زمان است، بااین‌حال ایام نوروز و در بهار این جزایر زیبایی منحصربه‌فردی دارند.

تعداد کلمات مطلب: 431

اپلیکیشن مجله دلتا

2 دیدگاه

  1. همراه با شما

    22 اسفند 1402 در 9:20 ب.ظ

    جاها ی خیلی زیبای

    پاسخ

  2. ناشناس

    23 اسفند 1402 در 11:48 ب.ظ

    تصویر اول امواج چقدر پرچم سه رنگ را تدائی میکنه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…