بهترین جاهای دیدنی اهواز برای نوروز 1403

3
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اهواز شهر مردمان خونگرم خوزستان، یکی از زیباترین شهرهای جنوب غرب ایران است که در طی هشت سال دفاع مقدس، صدمات بسیاری دید؛ اما با گذشت چهار دهه از وقوع جنگ حالا اهواز نه‌تنها یکی از زیباترین شهرهای ایران؛ بلکه یکی از بهترین شهرهای گردشگری در کشور محسوب می‌شود.
جاهای دیدنی اهواز

جاهای دیدنی اهواز رودخانه کارون تا گورستان سنگی تپه کوهساران مملو از زیبایی‌ و شکوه است. این شهر نه‌تنها از نظر جاذبه‌های تاریخی؛ بلکه از حیث جاذبه‌های طبیعی نیز در ایران بی‌نظیر است. همراه دلتامگ سفری به شهر اهواز داشته باشید.

گورستان سفید تپه کوهساران از جاهای دیدنی اهواز

یکی از جالب‌ترین جاذبه‌های اهواز است که بخشی از شهر باستانی هرمز اردشیر محسوب می‌شود. گوردخمه، استودان، قبر و دیگر سازه‌های تاریخی این گورستان همگی در فهرست آثار ملی ایران به‌عنوان آثار برجسته‌ای از نیاکان ما به ثبت رسیده‌اند.

حمام نفت سفید جاذبه عجیب اهواز

یکی از جاهای دیدنی اهواز که نسبت به سایر جاذبه‌های آن اندکی متفاوت است، حمام نفت سفید است. این مسجد توسط مرحوم استاد معتمدی در دوره قاجار با دو بخش زنانه و مردانه ساخته شد و بعد به یک جاذبه تاریخی تبدیل شد. این حمام 55 کیلومتر با اهواز و 36 کیلومتر با شهرستان هفتکل فاصله دارد.

گورستان سفید تپه کوهساران از جاهای دیدنی اهواز

رودخانه کارون یکی از زیباترین جاهای دیدنی اهواز

آیا کسی هم هست که رود کارون را نشناسد؟ این رود زیبا با طول 950 کیلومتر یکی از طولانی‌ترین رودهای ایران است و امکان کشتی‌رانی در آن وجود دارد. این رود در نهایت به خلیج فارس و آب‌های آزاد می‌رسد؛ اما قبل از آن شهرهای شوشتر، مسجد سلیمان، خرمشهر و ایذه را سیراب می‌کند. طبیعتی که به خاطر عبور این رود در خوزستان شکل گرفته فوق‌العاده زیبا و بی‌نظیر است. در اهواز بر روی این رود پل‌های بسیاری ساخته شده است.

رودخانه کارون یکی از زیباترین جاهای دیدنی اهواز

آبشار مصنوعی اهواز (پل هفتم)

همان‌طور که گفتیم بر روی رود کارون پل‌های بسیاری ساخته شده است. یکی از این پل‌ها، پل هفتم است که در امتداد آن طولانی‌ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه ساخته شده است.  طول قوس خارجی آبشار ۲۰۰ متر است و قوس داخلی‌ آن به ۱۵۰ متر می‌رسد. با استفاده از 6 الکتروپمپ 900 کیلوواتی آب رودخانه به بالای پل کشیده شده و سپس فواره‌ها از دو طرف پل به داخل رود می‌ریزند. این آبشار با بازی نورهای رنگی بسیار زیباتر و جذاب‌تر شده است. اطراف این پل یکی از مکان های تفریحی اهواز برای جوانان است.

مطلب پیشنهادی:  گیاهان آپارتمانی که خشک شده‌اند را نجات دهید

پارک جنگلی گمبوعه از جاهای سرسبز اهواز

یکی دیگر از جاهای دیدنی اهواز که سرسبزی و زیبایی آن در این شهر گرمسیر، جذاب و دلپذیر است، پارک جنگلی گمبوعه در 20 کیلومتری اهواز و در کنارگذر سوسنگرد است. این پارک جنگلی نه‌تنها با فضای سرسبز و زیبای خود؛ بلکه با امکانات عالی مانند فضای قایق‌رانی نیز می‌تواند گردشگران را به خود جذب کند.

پارک جنگلی گمبوعه از جاهای سرسبز اهواز

بهترین زمان سفر به اهواز

اهواز مانند سایر شهرهای خوزستان آب و هوایی گرم و شرجی دارد. سفر به این شهر در تابستان چندان جذاب نیست؛ اما در فصل‌های خنک سال به‌خصوص بهار به یکی از محبوب‌ترین شهرهای گردشگری ایران تبدیل می‌شود. در بهار سرسبزی و طراوت نیز مهمان جاهای دیدنی اهواز می‌شود و سفر به این شهر را لذت‌بخش‌تر می‌کند. اهواز یکی از بهترین شهرها و زیباترین جاهای دیدنی خوزستان است.

تعداد کلمات مطلب: 473

اپلیکیشن مجله دلتا

3 دیدگاه

  1. همراه با شما

    18 اسفند 1402 در 10:15 ب.ظ

    اهواز هم مثل شمال در فصل مناسب دیدنیهای خودش را دارد

    پاسخ

    • زینب پروانه

      19 اسفند 1402 در 8:56 ق.ظ

      اهواز هم زیباست

      پاسخ

  2. ناشناس

    19 اسفند 1402 در 0:41 ق.ظ

    همه جای ایران سرای من است

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

فستیوال پاییزه فانوس‌های کاغذی در تایلند

جشن فانوس تایلند، یکی از معروف‌ترین فستیوال‌های پاییزه تایلند است که از جذابیت بالایی برای…