تنها با یک تغییر اتاق خواب‌تان را مدرن کنید

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یک اتاق خواب مدرن لزوما سرد و بی روح نیست. بیشتر به آن به‌عنوان یک اتاق راحت و شیک برای داشتن یک خواب شبانه راحت، نگاه کنید.
ایده‌های چیدمان اتاق خواب مدرن

چیدمان اتاق خواب مدرن و انتخاب المان‌ها، باید به گونه‌ای باشد که فضا کاملا شیک به نظر برسد و معمولا افرادی که به دنبال طراحی خاص برای اتاق خود هستند، سراغ سبک مدرن می‌روند. نیازی نیست کل وسایل را عوض کنید تا فضا مدرن شود، بلکه با ایجاد یک سری تغییرات در اتاق، می‌توانید دکوراسیون مدرن‌تری داشته باشید. در این مطلب از مجله دلتا، به بیان ایده‌های چیدمان اتاق خواب مدرن پرداخته و به شما کمک می‌کنیم اتاق خود را به یک محیط آرام و دنج تبدیل کنید.

ایده‌های چیدمان اتاق خواب مدرن

اما چه تغییراتی را در اتاق ایجاد کنیم و یا چه نکاتی را مد نظر قرار دهیم تا چیدمان اتاق خواب مدرن به نظر برسد؟

انتخاب رنگ

گاهی با استفاده  از یک رنگ خاص می‌توانید فضای دکوراسیون خود را به سبک مدرن نزدیک کنید. می‌توانید از رنگ‌های خنثی مانند کرم، خاکستری و یا بژ برای رنگ پرده‌ها و یا کاغذ ذیواری‌ها استفاده کنید. همچنین این رنگ‌ها را در ترکیب با سایر رنگ‌ها، در کوسن، روتختی و رو بالشتی هم می‌توانید بکار ببرید.

رنگ‌های خنثی از خصوصیات بارز یک طراحی مدرن هستند، اما اگر فقط از رنگ‌های خنثی استفاده کنید، فضای اتاق ممکن است کمی سرد و بی‌روح به‌ نظر برسد. پس برای جان بخشیدن به فضا و ایجاد تعادل بصری، از ترکیب رنگ‌های گرم و سرد در چیدمان خود بهره ببرید. استفاده از تابلوها، کوسن‌ها، آباژور یا حتی یک فرش رنگی در وسط اتاق به راحتی جلوه‌ای خاص به فضا می‌بخشد.

چیدمان وسایل

چیدمان وسایل

در دکوراسیون اتاق خواب مدرن باید نحوه چیدمان وسایل اهمیت داده شود. از میزهای کنار تخت یا پاتختی استفاده کنید و روی آن آباژور یا ساعت قرار دهید. اتاق را بیش از حد شلوغ نکنید و تا جایی که می‌توانید فضا را باز نگه دارید. معمولا توصیه می‌شود که میز لوازم آرایش هم در کنار تخت قرار بگیرد تا دسترسی برایتان راحت‌تر باشد.

مطلب پیشنهادی:  تنها مسجد چوبی جهان که هرگز فرو نمی‌ریزد

جنس وسایل

با استفاده از وسایلی خاص و ویژه به راحتی می‌توانید فضای اتاق خود را به یک فضای مدرن تغییر دهید. در اتاق خود یک تختخواب سایه‌بانی قرار دهید. هر چند سبک طراحی و ساخت این تخت مناسب همه دکوراسیون‌ها است، فقط کافی است با اضافه کردن پایه‌هایی از جنس استیل آن را مناسب برای یک دکوراسیون مدرن کنید.

نورپردازی مناسب

  • چراغ‌های سقفی: استفاده از چراغ‌های سقفی مدرن و کم‌ارتفاع برای ایجاد نور یکنواخت.
  • چراغ‌های دیواری و رومیزی: اضافه کردن چراغ‌های دیواری یا چراغ‌های رومیزی با طراحی مدرن و ساده برای روشنایی مکمل و ایجاد جو آرامش‌بخش.

پرده‌ها و پوشش‌های پنجره

پرده‌های ساده: انتخاب پرده‌های ساده و بدون طرح که به راحتی با دکوراسیون مدرن هماهنگ شوند. پرده‌های شفاف یا پرده‌های ساده با رنگ‌های خنثی مناسب هستند.

پرده‌های کشویی: پرده‌های کشویی یا شیدهای مدرن برای کنترل نور و حفظ سادگی طراحی.

پرده‌ها و پوشش‌های پنجره

فرش یا قالیچه

شما به اضافه کردن یک قالیجه یا فرش کوچک در فضای خالی اتاق، میتوانید تغییر را در دکوراسیون اتاق ایجاد کنید و فضای مدرن‌تری داشته باشید.

چیدمان اتاق مدرن، با همین چند تغییر کوچک می‌تواند به راحتی انجام شود.

تعداد کلمات مطلب: 493

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

دکوراسیون و چیدمان پذیرایی، فضایی شیک برای آرامش

دکوراسیون و چیدمان پذیرایی به هنر آراستن و چیدن وسایل در فضایی گفته می‌شود که برای پذیرایی…