بهترین انواع لوستر برای سقف کوتاه

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هنگام انتخاب لوستر باید به ارتفاع سقف دقت داشته باشیم. در این مطلب با بهترین انواع لوستر برای سقف کوتاه منازل آشنا می‌شوید.
انواع لوستر برای سقف کوتاه

بسیاری از آپارتمان‌های امروزی سقف کوتاهی دارند و تمام تلاش ما در دکوراسیون منزل باید بر این معطوف باشد که فضا را دلباز و دعوتگرا جلوه دهیم. انتخاب لوستر مناسب نیز در این خانه‌ها کمی چالش‌برانگیز است. در این مطلب از دلتامگ با انواع لوستر مناسب برای سقف کوتاه منازل آشنا می‌شوید.

انواع لوستر مناسب برای خانه‌هایی که سقف کوتاه دارند

هنگام انتخاب انواع لوستر، باید ارتفاع سقف خانه را در نظر داشته باشید. بدیهی است که لوسترهای بلند و پر از آویز برای خانه‌هایی که سقف کوتاهی دارند، مناسب نیستند. بنابراین مدل‌های سقفی و دیواری شاید انتخاب بهتری باشند.

لوستر سقفی کلاسیک

لوستر سقفی

لوسترهای سقفی از مناسب‌ترین لوسترها برای سقف کوتاه هستند. این لوسترها برای تمام فضاهای خانه قابل استفاده هستند و مدل‌های بسیار متنوع و زیبایی دارند. در آشپزخانه، اتاق خواب، پذیرایی، راهروها و سرویس بهداشتی می‌توانید از این مدل لوستر استفاده کنید.

اگر فضای شما بزرگ است باید مدل‌های بزرگ را انتخاب کنید و یا با استفاده از چند لوستر سقفی، فضا را روشن کنید. همچنین می‌توانید با نور مخفی سقف یا دیوار، روشنایی بیشتری در فضای منزل خود داشته باشید.

لوستر دیواری

لوستر دیواری نیز بسیار پرکاربرد و زیبا است. انواع مدرن و کلاسیک آن در خانه‌های ایرانی قابل استفاده هستند. این لوسترها تحت عنوان چراغ روشنایی یا چراغ دیواری نیز شناخته می‌شوند و به دلیل عدم اشغال فضا، انتخاب خوبی برای خانه‌های کوچک هستند.

لوستر دیواری از انواع لوستر مناسب برای سقف کوتاه

لوستر جزیره آشپزخانه

جزیره آشپزخانه یک المان جذاب و کاربردی است. می‌توانید با نصب یک مدل لوستر جزیره، روشنایی آشپزخانه خود را تامین کنید. در اینجا مهم نیست ارتفاع لوستر شما چقدر باشد. فقط باید به سبک دکوراسیون و میزان نور مورد نیاز خود توجه کنید.

انواع لوستر برای سقف کوتاه

لوستر سقفی توکار

لوستر سقفی توکار یکی از بهترین انواع لوستر برای سقف‌های کوتاه است که در داخل سقف کاذب (معمولا کناف) کار می‌شود. این مدل لوستر روشنایی یکدست و زیبایی را در فضا ایجاد می‌کند و در تمام مکان‌ها قابل اجرا است. می‌توانید با ایجاد باکس نور مخفی در سقف کناف، نورپردازی سقف را کامل کنید.

مطلب پیشنهادی:  تنها با یک وسیله دکور خانه را متحول کنید

انواع لوستر برای سقف کوتاه

نکات مهم انتخاب انواع لوستر

هنگام انتخاب انواع لوستر برای سقف کوتاه، باید نکاتی را در نظر داشته باشید که عبارتند از:

  • رنگ لوستر نقش مهمی در بلندتر دیده شدن سقف دارد. بنابراین بهتر است برای سقف‌های کوتاه از لوسترهای طلایی، نقره‌ای و سایر رنگ‌های روشن و براق استفاده کنید.
  • محل قرارگیری لوستر به اندازه مدل آن اهمیت دارد. در خانه‌هایی که سقف کوتاهی دارند، باید حتماً لوستر را در مرکز فضا نصب کنید تا فضا روشن‌تر و دلبازتر به نظر برسد.
  • به میزان نور مورد نیاز خود توجه کنید. برای مثال لوسترهای چندشاخه و پرنور برای فضاهای کوچک چندان مناسب نیستند.
  • لوستر دیواری را در محل مناسبی نصب کنید تا به عنوان مکمل نورپردازی سقف، ایفای نقش کند. در راهروها می‌توانید فقط از لوستر دیواری برای روشن کردن فضا استفاده کنید.

انواع لوستر برای سقف کوتاه

سخن پایانی

خانه‌هایی که نورپردازی مناسب و به اندازه ندارند، دلگیر و آزاردهنده به نظر می‌رسند. به همین دلیل انتخاب لوستر اهمیت بسیاری دارد. هر کدام از انواع لوستر برای فضاهای خاصی مناسب هستند. با دانستن این موضوع، می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

تعداد کلمات مطلب: 505

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

دکوراسیون و چیدمان پذیرایی، فضایی شیک برای آرامش

دکوراسیون و چیدمان پذیرایی به هنر آراستن و چیدن وسایل در فضایی گفته می‌شود که برای پذیرایی…