سفید کردن قابلمه روحی سوخته با 5 روش سریع

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر شما هم با سیاهی قابلمه روحی مشکل دارید و نمی‌دانید چگونه آن را تمیز کنید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.
تمیز کردن قابلمه روحی سوخته

یکی از دغده‌هایی که بسیاری از خانم‌های خانه‌دار با آن مواجه هستند، تمیز و براق کردن قابلمه است؛ در این میان قابلمه روحی بیشتر از سایر مدل‌ها سیاه می‌شود و با توجه به اینکه جزو یکی از مدل‌هایی است که در بسیاری از خانه‌ها وجود دارد، به همین منظور امروز در این مطلب از دلتامگ قصد داریم نحوه تمیز کردن قابلمه روحی سوخته را با یکدیگر بررسی کنیم؛ اگر دغدغه شما هم سفید کردن قابلمه روحی است، تا پایان با ما همراه باشید.

روش تمیز کردن قابلمه روحی سوخته

یکی از دلایلی که باعث شده با وجود تنوع بالایی که در مدل‌های قابلمه وجود دارد باز هم بسیاری از افراد به این مدل قابلمه علاقه‌مند باشند، مقاومت بالای این مدل قابلمه در برابر حرارت است؛ از سوی دیگر این قابلمه‌ها حرارت را به خوبی به غذا منتقل می‌کنند که باعث می‌شود غذا به طور یکنواخت پخته شود.

اما از معایب این مدل قابلمه‌ها می‌توان به سیاه شدن آن اشاره کرد که همین امر باعث می‌شود که دیگر زیبایی اولیه را نداشته باشند؛ برای تمیز کردن قابلمه سوخته، تنها کافی است یکی از مراحل زیر را امتحان کند.

قرار دادن قابلمه روی شعله

در این روش کافی است تابه یا قابمه سوخته را روی حرارت گاز قرار دهید و وقتی به خوبی داغ شد، یک لیوان آب درون آن ریخته و اجازه دهید تا بجوشد؛ در نهایت بعد از گذشت چند دقیقه با استفاده از یک قاشق چوبی یا کاردک نایلونی تکه های سوخته را در حالی که آب آن را نرم میکند جدا کنید.

تمیز کردن قابلمه روحی سوخته

استفاده از لیمو برای از بین بردن سوختگی قابلمه روحی

لیمو با خاصیت اسیدی خود به خوبی می‌تواند سیاهی را از بین بردن و قابلمه شنما را مانند روز اول سفید کند؛ برای این منظور لیموها را به مدت 5–10 دقیقه در آب بجوشانید. سپس آب و لیمو را دور ریخته و ظرف را آب بکشید؛ در نهایت خواهید دید که قابلمه مانند روز اول سفید شده است.

مطلب پیشنهادی:  جدیدترین لباس مجلسی را بخرید

فویل آلومینیومی

با یک تکه فویل آلومینیومی به راحتی می‌توانید سیاهی و سوختگی قبلمه ر از بین ببرید؛ در این روش تنها کافی است روی قسمت سیاه شده قابلمه، مقداری جوش شیرین ریخته و به کمک مقداری آب خمیر به دست آمده را روی قابلمه قرار دهید؛ سپس بعد از گذشت چند دقیقه، یک فویل آلومینیومی را مچاله کرده و روی قابلمه بکشید تا سفید شود.

جوش شیرین

شما می‌توانید به چند روش قابلمه روحی سوخته را با جوش شیرین تمیز کنید؛ برای مثال بهترین ترکیب با جوش شیرین که می‌تواند بسیار موثر باشد، استفاده از سرکه است؛ در این روش مقداری سرکه را درون ظرف ریخته و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود؛ سپس سرکه را درون سینک ظرفشویی ریخته و یک قاشق جو شیرین را به آن اضافه کنید؛ قابلمه را درون محلول قرار داده و بعد از گذشت چند دقیقه با اسفنج بشویید.

تمیز کردن قابلمه روحی سوخته

استفاده از جوش شیرین و لیمو برای براق کردن قابلمه روحی

اگر دوست دارید در مدت زمان کمی قابلمه‌های خود را تمیز کنید، ترکیب لیمو و جوش شیرین می‌تواند بسیار موثر باشد؛ چرا که لیمو خاصیت اسیدی دارد و می‌تواند لکه ها سیاه را به خوبی از بین برود؛ در این روش ابتدا قابلمه یا ماهیتابه را تمیز کرده و بعد مقداری آب درون قابلمه ریخته و مقداری جوش شیرین به آن اضافه کنید؛ سپس یک لیمو را از وسط نصف کرده و مقداری از آن را به محتویات تابه اضافه کنید؛ در این مرحله ممکن است تابه کف کند که جای نگرانی نیست، بعد از گذشت چند دقیقه قابلمه را با اسفنج بشویید و آبکشی کنید.

تعداد کلمات مطلب: 585

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. ناشناس

    4 اسفند 1402 در 1:08 ب.ظ

    امتحان میکنم ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…