طرز تهیه کیک ساده خانگی با نوشابه

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر دوست دارید یک کیک متفاوت خانگی آماده کنید، حتما این مطلب را معالعه کنید.

کیک جزو آن دسته از شیرینی‌هایی است که بسیاری از افراد علاقه دارند آن را در خانه آماده کنند؛ اینگونه از سالم بودن آن هم مطمئن هستند؛ طرز تهیه کیک ساده بسیار راحت است و نیاز به مهارت خاصی ندارد؛ به همین منظور امروز در این مطلب از دلتامگ قصد داریم نحوه درست کردن کیک با نوشابه را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه کیک ساده خانگی

کیک ساده خانگی

طرز تهیه کیک نوشابه

برای تهیه کیک اسفنجی به این روش متفاوت، لازم است تا از نوشابه مشکی استفاده کنید؛ در این روش پخت، نوشابه کمک می‌کند تا کیک شما از پف بسیار خوبی برخوردار باشد و بافت کیک نرم و پنبه‌ای شود؛ برای آموزش این کیک خوشمزه، همراه ما باشید:

مرحله اول

در ابتدا لازم است که تمام مواد را در محیط اتاق قرار داده تا هم دمای محیط شود؛ سپس برای اندازه‌گیری مواد لازم، می‌توانید از یک لیوان دسته‌دار فرانسوی استفاده کنید؛ سپس قالب دلخواه را با کره چرب کنید؛ اگر تصمیم دارید این کیک یخچالی را روی شعله گاز درست کنید، قالب را روی شعله‌پخش کن بذارید تا کمی گرم شود؛ در غیر این صورت، فر را روشن کنید تا آماده شود.

مرحله دوم تهه کیک ساده خانگی

در این مرحله داخل یک کاسه مناسب، تخم مرغ‌ها را به همراه شکر و وانیل تزکیب کرده و 10دقیقه تمام مواد را با همزن برقی هم بزنید تا رنگ آن کرمی و کشدار شود؛ سپس روغن و گلاب را به آن اضافه کرده و مجدد مواد را هم بزنید تا با یک دیگر ترکیب شوند.

مطلب پیشنهادی:  زیباترین جاذبه‌های افغانستان که از آن بی‌خبرید

کیک ساده خانگی

مرحله سوم

در این مرحله لازم است تا نوشابه را به مواد کیک خانگی اضافه کنید؛ بعد از آنکه کمی مواد را باهم ترکب کردید، آرد و بیکینگ‌پودر را الک کنید و به مواد اضافه کنید؛ در این مرحله برای آنکه پف کیک نخوابد، باید از همزن دستی استفاده کنید.

مرحله پایانی تهیه کیک ساده خانگی

مواد آماده شده را درون قالب بریزید و قالب را چندبار آرام به زمین بکوبید تا هوا میان آن خارج شود؛ سپس قالب را درون قابلمه یا فر از قبل گرم شده، به مدت 40 دقیقه قرار دهید تا آماده شود و بعد نوش جان کنید.

کیک ساده خانگی

نکات مهم در پخت کیک ساده خانگی با نوشابه

  • برای تزیین کیک می‌توانید از شکلات ذوب شده استفاده کنید.
  • برای کیفیت بهتر کیک لازم است که مواد را از قبل بیردن بخچال قرار دهید.
  • در صورتی که کیک را روی گاز آماده می‌کنید، حتما از شعله‌پخش استفاده کنید.

تعداد کلمات مطلب: 405

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…