طرز تهیه سیب زمینی شکم پر بدون فر

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به سیب زمینی شکم پر علاقه دارید، این سری آن را به صورت متفاوت بپزید و لذت ببرید.
سیب زمینی شکم پر

سیب زمینی شکم پر جزو آن دسته از غذاهای بسیار خوشمزه است که در بین مردم خصوصا بچه‌ها طرفداران بسیاری دارد؛ همیشه لازم نیست برای خوردن سیب زمینی شکم پر رستورانی به رستوران بروید؛ با آموزش این رسپی خوشمزه خودتان به راحتی می‌توانید طرز تهیه سیب زمینی شکم پر را یاد بگیرید و با هزینه کمتر آن را برای عزیزانتان در خانه آماده کنید؛ برای مشاهده این آموزش، تا پایان مطلب با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی شکم پر بدون فر

برای تهیه این غذای خوشمزه به 4 عدد سیب زمینی بزرگ، 3 عدد تخم مرغ، 6 عدد قارچ، 400 گرم کالباس یا مرغ، 2 عدد فلفل دلمه رنگی، 300 گرم پنیر پیتزا، 1 دسته جعفری و به مقدار لازم نمک، فلفل و روغن نیاز دارید.

سیب زمینی شکم پر

طرز تهیه سیب زمینی شکم پر ساده

برای تهیه این غذای خوشمزه در خانه، حتما نیازی نیست که فر داشته باشید؛ البته که استفاده از فر برای این غذا می‌تواند در نهایت طعم آن را لذیذتر کند؛ اما شما می‌توانید با این روش که در ادامه گفته می‌شود یک سیب زمینی خوشمزه شکم پر داشته باشید؛ لازم به ذکر است که انتخاب مواد میانی برای این غذا کاملا سلیقه‌ای و می‌توانید با توجه به ذائقه خود آن را تغییر دهید.

مرحله اول

در ابتدا سیب زمینی‌ها را به خوبی شسته و همانطور با پوست درون قابلمه قرار داده و اجازه دهید با مقداری آب به خوبی بپزد؛ در صورتی که در خانه فر دارید می‌توانید سیب زمینی‌ها را درون فویل قرار داده و درون فر قرار دهید تا مغز پخت شود.

سیب زمینی شکم پر

مرحله دوم تهیه سیب زمینی شکم پر

بعد از گذشت یک ساعت که سیب زمینی‌ها به خوبی پخته شدند، برای پر کردن درون آن‌ها می‌توانید از دو روش استفاده کنید؛ روش اول شما می‌توانید سیب‌زمینی را از وسط به دو نیم تقسیم کرده و با استفاده از قاشق به آرامی درون آن را خالی کنید؛ در روش دوم هم می‌توانید قسمت بالایی سیب زمینی را برش داده و با قاشق کوچک درون آن را خالی کنید.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه کیک یزدی با آب

مرحله سوم

مواد درونی سیب زمینی را که خالی کردید، داخل یک کاسه ریخته  با قاشق به خوبی پوره کنید؛ سپس تخم مرغ و ادویه‌هایی که گفته شده را به ان اضافه و به خوبی ترکیب کنید.

سیب زمینی شکم پر

مرحله چهارم

در این مرحله از طرز تهیه سیب زمینی شکم پر با پنیر پیتزا بدون فر، جعفری، قارچ خرد شده، کالباس یا مرغ را به آن اضافه کنید و بعد از آنکه همه مواد یکدست شد، درون سیب زمینی‌ها را به خوبی پر کنید.

مرحله پنجم تهیه سیب زمینی شکم پر

برای درست کردن سیب زمینی شکم پر روی گاز، درون یک قابلمه نچسب، سیب زمینی‌ها را قرار داده و رو آن‌ها را با پنیر پیتزا و فلفل دلمه‌های رنگی خرد شده بپوشانید؛ سپس روی شعله گاز شعله پخش‌کن قرار داده و قابلمه را روی آن بگذارید؛ درب قابلمه را با دم‌کنی بپوشانید و اجازه دهید سیب زمینی‌ها به مدت 15 دقیقه روی شعله ملایم باشند تا پنیر آب سود.

سیب زمینی شکم پر

مرحله پایانی تهیه سیب زمینی شکم پر

در صورتی که می‌خواهید سیب زمینی را درون فر قرار دهید، سیب‌زمینی‌ها را درون سینی فر قرار داده و آن‌ها را درون فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه قرار دهید تا پنیر آب شود؛ در نهایت برای برشته شدن رویی سیب زمینی گریل فر را به مدت 5 دقیقه روشن کنید؛ بعد از گذشت این مدت زمان سیب زمینی شما آماده است و می‌توانید از آن لذت ببرید.

تعداد کلمات مطلب: 573

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

اگر این ویژگی‌های را دارید، شما افسرده هستید

افسردگی با ویژگی‌ها و علائمی همراه است که اگر آن‌ها را تجربه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از…