تشخیص زعفران اصل از تقلبی با 5 ترفند ساده

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر می‌خواهید بدانید که چطور می‌ توانیم زعفران اصل را از تقلبی تشخیص دهیم، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.
تشخیص زعفران اصل

زعفران جزو یکی از خوشمزه‌ترین و گران‌ترین ادویه‌هایی است که در ایران تولید می‌شود و استفاده از آن در آشپزی و شیرینی‌پزی می‌تواند طعم و مزه غذاها را چند برابر کند؛ خواص زعفران برای بدن بسیار است، اما به شرط آنکه از زعفران اصل استفاده کنید؛ در این مطلب از دلتامگ قصد داریم راه تشخیص زعفران اصل را به شما آموزش دهیم تا هنگام خرید بتوانید از ان استفاده کنید.

راه های تشخیص زعفران اصل از تقلبی

روش‌هایی مختلف و بسیار راحتی است که شما با استفاده از آن به راحت می‌توانید زعفران تقلبی را تشخیص دهید بدون آنکه در این زمینه مهارت خاصی داشته باشید؛ در ادام به چند مورد از این ترفندها اشاره خواهیم کرد:

تشخیص زعفران اصل

استفاده از جوش شیرین

یکی دیگر از راه‌های بسیار ساده برای تشخیص زعفران تقلبی، استفاده از جوش شیرین است؛ در این روش مقداری جوش شیرین را در آب حل کنید و چند رشته گل زعفران را داخل آن بریزید؛ در صورتی که ترکیب به دست آمده زرد رنگ شد، زعفران اصل و در غیر این صورت رنگ قرمز نشان دهنده تقلبی بودن آن است.

استفاده از آب سرد برای تشخیص زعفران اصل

در اینت روش تنها کافی است یک رشته زعفران را درون یک لیوان آب سرد بیندازید؛ در صورتی که زعفران اصل باشد به کندی رنگ طلایی خود را پس‌ می‌دهد؛ در صورتی که زغفران تقلبی بعد از چند دقیقه به سرعت رنگ پس می‌دهد.

مطلب پیشنهادی:  با این دو روغن، گودی زیر چشم را از بین ببرید

یکی دیگر از نشانه‌های تقلبی بودن زعفران در این روش که به راحتی می‌توانید تشخیص دهید این است که، زعفران اصل رنگ نارنجی تقریبا شفافی دارد، در صورتی که با دم کردن زعفران تقلبی، رنگ قرمز تندی پس خواهد داد.

راه تشخیص زعفران اصل

استفاده از گاز شهری برای تشخیص زعفران اصل

در این روش به راحتی می‌توانید زعفران تقلبی را تشخیص دهید؛ برای این منظور چند رشته زعفران را روی گاز بگیرید؛ در صورتی که رنگ آن بنفش یا نارنجی رنگ شد زعفران شما اصل است و اگر رنگ رشته زعفران روی شعله زرد شد زعفران تقلبی است.

چشیدن طعم زعفران برای تشخیص اصل بودن آن

اگر یک رشته از زعفران را به روی زبان خود بگذارید در صورتی که طعم تلخی را روی زبان خود حس کنید، زعفران اصل است؛ اما چنانچه طعم زعفران به شیرینی بزند، زعفران تقلبی است.

تعداد کلمات مطلب: 371

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. عباس

    15 دی 1402 در 7:55 ق.ظ

    سلام و تشکر از زحماتتون برای تهیه این مطلب مفید و آموزنده 🙏🙏👌🙏 عباس آقا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

با نوشیدن آب سرد کالری بسوزانید و لاغر شوید

هیچ مدرکی مبنی بر مضر بودن نوشیدن آب سرد برای سلامتی وجود ندارد. هم آب سرد و هم آب هم‌دمای…