کناف دیوار، راهکاری ساده و جذاب برای تزیین منزل + ویدیو

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کناف دیوار، راهکاری ساده و زیبا برای تزیین دیوارهای منزل است. کناف با قابلیت برش‌پذیری بالا، امکان پیاده‌سازی طرح‌های متنوع را برای ما فراهم می‌کند.

کناف به تخته‌های گچی سبک و برش‌پذیر گفته می‌شود که در سال‌های اخیر وارد صنعت دکوراسیون داخلی شده‌اند. اجرای کناف سقف و کناف دیوار، از جمله راهکارهای عالی برای دکوراسیون منزل است. در این مطلب از دلتامگ با جذاب‌ترین ایده‌ها برای اجرای طرح کناف روی دیوار آشنا می‌شوید.

نحوه پیاده کردن طرح کناف دیوار

برای پیاده کردن طرح کناف روی دیوار، باید اول آن را روی کاغذ نصب کنیم. سپس آن را در ابعاد بزرگ روی دیوار پیاده می‌کنیم. بعد از پیاده شدن طرح روی دیوار، نوبت نصب سازه‌های فلزی کناف می‌رسد. این سازه‌ها از جنس ورق گالوانیزه هستند و به نام‌های استاد و رانر شناخته می‌شوند.

بعد از نصب سازه‌های گالوانیزه، باید کناف را به ابعاد مناسب برش بزنیم و روی سازه‌ها نصب کنیم. برای نصب پانل‌های کناف از پیچ، رول‌پلاک، پیچ مته‌ای و پیچ نوک تیز استفاده می‌کنیم. در مرحله بعد باید درزها را با نوار و بتونه بپوشانیم و از نوار چسب جداکننده برای یکدست کردن سطح کناف استفاده کنیم.

کناف دیوار، راهکاری ساده و جذاب برای تزیین منزل

ایده‌های جذاب برای اجرای طرح کناف روی دیوار

کناف کاری، یکی از بهترین ایده‌ها برای تزیین دیوارهای منزل است. به وسیله کناف می‌توانیم طرح‌های زیبایی را روی دیوارهای منزل پیاده کنیم. بهترین جایی که می‌شود با کناف کار کرد، دیوار پشت تلویزیون است. می‌توانیم به وسیله کناف روی دیوار قفسه‌هایی تعبیه کنیم و با نورپردازی مخفی به زیبایی آن بیفزاییم. در ادامه ایده‌های جالبی برای پیاده کردن طرح کناف روی دیوار ارائه شده است.

کناف دیوار پشت تلویزیون

اگر می‌خواهید دیوار پشت تلویزیون شما قفسه‌بندی شیک و منظمی داشته باشد، می‌توانید از کناف استفاده کنید. هر طرحی که بخواهید، اعم از طرح‌های منحنی یا چهارگوش با کناف قابل اجرا است. در ویدیو این مطلب هم شاهد اجرای یک طرح زیبا برای کناف دیوار تلویزیون هستید.

کناف دیوار، راهکاری ساده و جذاب برای تزیین منزل

کناف دیوار اتاق خواب

دیوار پشت تخت، محل مناسبی برای کناف کاری و اجرای طرح‌های متنوع است. می‌توانیم قفسه‌بندی منظم و زیبایی روی دیوار داشته باشیم و به وسیله آن به جذابیت هر چه بیشتر فضا بیفزاییم. همچنین با استفاده از نور مخفی پشت کناف دیوار، می‌توانیم جلوه‌ای بی‌نهایت شیک و جذاب به دکوراسیون داخلی منزل خود ببخشیم.

مطلب پیشنهادی:  نکات اصولی انتخاب بهترین مکان برای میز ناهارخوری

کناف دیوار، راهکاری ساده و جذاب برای تزیین منزل

کناف دیوار به عنوان پارتیشن

از دیوار کناف می‌توانیم به عنوان پارتیشن استفاده کنیم. به این صورت که طرح کناف را اول روی کاغذ پرینت می‌گیریم و پانل‌های کناف را مطابق آن برش می‌زنیم. با نصب قطعات به یکدیگر و پرداخت نهایی، می‌توانیم یک دیوار پارتیشنی شیک و جذاب داشته باشیم که قفسه‌بندی منظم و زیبایی دارد.

مزایا و معایب کناف کاری دیوار

اجرای کناف دیوار مزایای زیادی دارد که از میان آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • برش زدن راحت و امکان اجرای طرح‌های متنوع بی‌پایان، اعم از طرح‌های منحنی و خطوط پیچیده
  • امکان رنگ‌آمیزی یا استفاده از کاغذ دیواری بعد از اجرای کناف
  • امکان نورپردازی جذاب و زیبا بر روی دیوار
  • ایجاد عایق صوتی مطلوب
  • تعمیر آسان در صورت آسیب دیدن

کناف دیوار، راهکاری ساده و جذاب برای تزیین منزل

از جمله معایب کناف کاری دیوار می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • آسیب‌پذیری در برابر ضربه (اما ترمیم و مرمت آن بسیار ساده است.)
  • عدم دوام مناسب در برابر رطوبت (این موضوع باعث می‌شود که در فضاهای مرطوب مانند سرویس بهداشتی و حمام کاربرد خوبی نداشته باشد.)

همچنین لازم است برای اجرای طرح کناف روی دیوار از نیروهای ماهر در این زمینه کمک بخواهید تا طرح شما تمیز و زیبا اجرا شود. اجرای غیراصولی کناف دیوار، باعث می‌شود که علاوه بر ظاهر نازیبا، دوام خوبی هم نداشته باشد.

سخن پایانی

برای اجرای طرح کناف روی دیوار، باید در وهله اول فضا را در ذهن خود مجسم کنیم و نیازهای خود را در نظر بگیریم. طرح‌های ساده و منظم برای دکوراسیون خانه مدرن، بهترین انتخاب هستند. در صورت تمایل می‌توانید با انتخاب طرح‌های منحنی، جلوه‌ای متفاوت به دیوار خانه خود ببخشید.

تعداد کلمات مطلب: 615

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

معماری خانه طباطبایی‌ها، شاهکاری از هنر و مهندسی ایرانی

خانه طباطبایی‌ها در کاشان، یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین نمونه‌های معماری سنتی ایرانی است …