ساده‌ترین روش طرز تهیه حلیم با بلغور گندم

0
7
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به حلیم علاقه دارید، در این مطلب همراه ما باشید تا طرز تهیه حلیم خانگی خوشمزه را به شما آموزش دهیم.
طرز تهیه حلیم

طرز تهیه حلیم کمی سخت است اما حلیم یک غذای سنتی و بسیار خوشمزه است که در ایران طرفداران بسیاری دارد و معمولا از آن در وعده‌های صبحانه و یا برای مراسمات خاص مانند نذر استفاده می‌شود. برخلاف تصور بسیاری از ما طرز تهیه حلیم بسیار ساده است و نیاز به مهارت خاصی ندارد، به شرط آنکه تمام نکات پخت را به درستی رعایت کرده باشید. در این مطلب مجله دلتا با ما همراه باشید تا ساده‌ترین روش پخت حلیم با بلغور را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای طرز تهیه حلیم با بلغور گندم

برای درست کردن یک حلیم خوشمزه و کشدار، اگر قصد دارید از گوشت قرمز در آن استفاده کنید به 300 گرم گندم پوست کنده، 200 گرم گوشت گوسفندی و به میزان لازم شکر، روغن و دارچین نیاز دارید.

طرز تهیه حلیم

طرز تهیه حلیم خانگی

یکی از دلایل محبوبیت حلیم این است که می‌توانید آن را مطابق با ذائقه خود درست کنید. البته لازم به ذکر است که دستور کلی آن یکی است، برای مثال طرز تهیه حلیم مرغ با حلیم بلغور گندم تفاوت چندانی ندارد. یا اینکه می‌توانید به طور کلی گوشت را از آن حذف کنید. در ادامه نحوه درست کردن حلیم با بلغور گندم را به شما آموزش می‌دهیم.

مرحله اول

در ابتدا گندم‌های پوست کنده را درون کاسه ریخته و مقداری آب روی آن بریزید تا حدی که آب روی گندم‌ها را بگیرد. اجازه دهید گندم‌ها به مدت 24 ساعت خیس بخورند و بعد آن را آبکش کرده و درون قابلمه مناسب برای پخت بریزید.

مطلب پیشنهادی:  با پودر دکلره، موهایتان را بدون آسیب روشن کنید

مرحله دوم

در این مرحله به گندم‌های خیس خورده، 6 لیوان آب اضافه کرده و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا بپزد. هنگامی که گندم‌ها به جوش آمد، هر 5 دقیقه یکبار آن را هم بزنید تا ته نگیرد.

مرحله سوم طرز تهیه حلیم گندم

در این فاصله گوشت را به همراه یک عدد پیاز، زردچوبه و مقداری آب درون قابلمه ریخته و اجازه دهید تا کاملا بپزد. بعد از آنکه گوشت پخته شد، آن را از قابلمه خارج کرده و روی صافی بریزید تا خنک شود. سپس گوشت را ریش ریش کنید و کنار بگذارید.

طرز تهیه حلیم

مرحله چهارم

بعد از آنکه گندم‌ها کاملا پوره شد، گوشت را به همراه کمی نمک به آن اضافه کرده و به طور مداوم هم بزنید تا ته نگیرد. در ادامه یک قاشق روغن به آن اضافه کرده و مجدد به هم زدن ادامه دهید.

مرحله پنجم

بعد از آنکه آب حلیم تبخیر شد و به قوام لازم رسید، حلیم را از روی حرارت بردارید تا کمی سرد شود و بعد به همراه روغن و دارچین در ظرف مورد نظر ریخته و به همراه روغن و دارچین میل نمایید.

تعداد کلمات مطلب: 438

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

با نوشیدن آب سرد کالری بسوزانید و لاغر شوید

هیچ مدرکی مبنی بر مضر بودن نوشیدن آب سرد برای سلامتی وجود ندارد. هم آب سرد و هم آب هم‌دمای…